پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۳ مهر ۱۴۰۱ ۰۲:۳۰
۴
۰
نسخه چاپی

یک خاصیت درمانی و حیرت‌انگیز سرکه سیب

باشگاه خبرنگاران جوان : مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که سرکه سیب دارای اثر ضد باکتریایی و ضد ویروسی است.

یک خاصیت درمانی و حیرت‌انگیز سرکه سیب

صدها سال است که مردم از سرکه سیب برای درمان انواع مشکلات سلامتی استفاده می‌کنند. سرکه حاوی طیف گسترده‌ای از مواد سالم از جمله اسید استیک، اسیدهای آمینه و آنتی‌اکسیدان‌هاست. مایع کدری که در ته بطری سرکه سیب قرار دارد، مادر نامیده می‌شود و مملو از باکتری‌ها، پروتئین‌ها و آنزیم‌های مفید است.

در حالی که کلینیک مایو ایالات متحده می‌گوید که اکثر عفونت‌ها آسیب پایدار ایجاد نمی‌کنند، عفونت‌های شدید می‌توانند خطرات جدی برای سلامتی داشته باشند و باید توسط یک متخصص پزشکی درمان شوند به همین دلیل سرکه سیب می‌تواند به درمان عفونت‌های خفیف گوش خارجی در کودکان و بزرگسالان کمک کند.

استافیلوکوکوس اورئوس و اشریشیا کلی برخی از علل اصلی عفونت گوش هستند و خوشبختانه، یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که سرکه سیب رشد استافیلوکوکوس اورئوس (S. aureus) و اشریشیا کلی (E. coli) را متوقف می‌کند.

در واقع، سرکه سیب التهاب را در نمونه‌های باکتری مخلوط با سلول‌های ایمنی کاهش داد. محققان فرض می‌کنند که این درمان می‌تواند از اسید استیک موجود در سرکه سیب باشد که می‌تواند به میکروب‌های موجود در باکتری‌های عفونی آسیب برساند.

این مطالعه نتیجه گرفت که سرکه سیب می‌تواند به درمان برخی از عفونت‌های باکتریایی کمک کند. علاوه بر این، مطالعه ۲۰۱۷ خواص ضد باکتریایی قوی سرکه سیب را با غلظت ۲۵ درصد نشان داد.

برای استفاده از سرکه سیب در درمان عفونت گوش توصیه می‌شود که آن را با مقدار مساوی آب گرم مخلوط کنید. از قطره چکان تمیز یا سرنگ کودکان می‌توانید برای چکاندن سرکه در گوش استفاده کنید.

فرد تحت درمان باید به پهلو دراز بکشد، اما دقت کنید که قطره چکان را داخل گوش فرو نکنید. در عوض، گوش را با یک توپ پنبه‌ای بپوشانید سپس پنج تا ۱۰ قطره را داخل گوش بچکانید. باید چند دقیقه بعد از استفاده ثابت بمانید تا قطره‌ها در آن خیس بخورند. در صورت لزوم می‌توانید این کار را دوباره انجام دهید.

 




+ 4
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری