پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۳ مهر ۱۴۰۱ ۱۸:۱۵
۱
۰
نسخه چاپی

روند قیمت طلا ودلار در شهریور 1401

اقتصاد نیوز : بررسی شاخص قیمت دلار در شهریور ۱۴۰۱ نشان می دهد که در ماه یاد شده اسکناس آمریکایی در بازار ارز تهران در سه کانال ۲۹ ، ۳۰ و ۳۱ هزار تومان به روند حرکتی خود ادامه داده است.

  روند قیمت طلا ودلار در شهریور 1401

در این گزارش روند قیمت دلار در بازار آزاد و قیمت طلا 18 عیار در شهریور 1401 بررسی شده است.

بررسی شاخص قیمت دلار در شهریور ۱۴۰۱ نشان می دهد که در ماه یاد شده اسکناس آمریکایی در بازار ارز تهران در سه کانال ۲۹ ، ۳۰ و ۳۱ هزار تومان به روند حرکتی خود ادامه داده است.

روند قیمت دلار شهریور ۱۴۰۱ 

نرخ دلار در ماه گذشته ۳ روند ثبات-افزایش-ثبات را تجربه کرد. هر برگ اسکناس آمریکایی در درهه اول شهریور ماه که از انتهای مرداد ماه در کانال ۲۹ هزار تومانی نوسان می‌کرد افت و خیز قابل ملاحظه از خود ثبت نکرد و در  پله‌های میانی تا انتهایی کانال ۲۹ هزار تومانی نوسان کرد. معامله گران معتقدند بودند که سیگنال های مثبت برجامی و  رد و بدل شدن پاسخ های ایران و آمریکا توسط اتحادیه اروپا موجب خوشبینی معامله گران بازار ارز تهران شد و همین امر موجب احتیاط بازیگران ارزی در حجم خرید و فروش دلار بوده است.

عقبگرد در برجام / پیشروی در دلار 

در دهه دوم شهریور ماه بازیگران ارزی توانستند نرخ دلار را یک کانال افزایش دهند.ناامیدی نسبت به احتمال توافق برجام در نیمه دوم ماه در بین معامله گران ارزی شکل گرفت. روندحرکتی دلار در نیمه دوم رو به جلو بود. در سیزدهمین  روز از ماه مذکور قیمت دلار در تهران وارد کانال ۳۰ هزار تومان شد.  قیمت دلار در۲۰ شهریور از نیمه کانال ۳۰ هزار تومان هم عبور کرد و بر روی ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان قرار گرفت.

نرخ این ارز در ۲۱ شهریور به یک قدمی کانال جدید رسید.در روز یاد شده دلار به قیمت ۳۰ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسید. البته عده ای از معامله گران می گفتند دلار وارد کانال ۳۱ هزار تومان هم شده بود.

متن کامل این گزارش را با تیتر «عقبگرد در برجام/پیشروی در دلار / بازدهی دلار و طلا در شهریور» در اقتصادنیوز بخوانید.




+ 1
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری