پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۳ مهر ۱۴۰۱ ۲۳:۴۵
۴
۰
نسخه چاپی

مردم تهران در کدام میدان یا خیابان اعتراض کنند؟

اقتصاد نیوز : پرونده تعیین مکان هایی برای تجمع های اعتراض آمیز چند سالی است بسته شده ، زمانی که فرمانداری مصوبه شورای شهر تهران در این رابطه را رد کرد و هیأت عمومی دیوان عدالت اداری نیز در رأیی مصوبه هیئت دولت در این رابطه را مخالف قانون اساسی دانسته و آن را ابطال کرد.

مردم تهران در کدام میدان یا خیابان اعتراض کنند؟

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران می گوید داشتن مکانی برای اعتراض ها جنبه عقلی و منطقی دارد.

پرونده تعیین مکان هایی برای تجمع های اعتراض آمیز چند سالی است بسته شده ، زمانی که فرمانداری مصوبه شورای شهر تهران در این رابطه را رد کرد و هیأت عمومی دیوان عدالت اداری نیز در رأیی مصوبه هیئت دولت در این رابطه  را مخالف قانون اساسی دانسته و آن را ابطال کرد .اما علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران می گوید داشتن مکانی برای اعتراض ها جنبه عقلی و منطقی دارد.

او با اشاره به این که مطالعه ویژه ای  بر روی مصوبه شورای پنجم دراین رابطه نداشته ودرجریان جزییات آن نیست اما  طبق قاعده و قانون باید چنین مکان هایی داشته باشیم به اکو ایران می گوید : در دنیا هم از چنین روش هایی استفاده می کنند و در صحبت هایی که با اهالی قانون و قانونگذاری پیش از این داشته ام هم به خاطر دارم که بر روی این موضوع صحه گذاشته بودند .

تعیین مکان هایی برای اعتراض به مسائلی که خشم و اعتراض عمومی را درپی دارد موضوعی که است سال هاست دنبال می شود. اما به سرانجامی نمی رسد . نادعلی اما اتفاقات اخیر را مصداق این خشم عمومی نمی داند زیرا معتقد است که این اعتراض ها از بیرون راهبری می شود و آتشی است که از خارج از کشور برروی آن بنزین ریخته می شود و برای مواردی که راهکار وجود دارد و قابل پیگیری از مجاری قانونی است مصداق ندارد و از این جهت برروی آن صحه نمی گذارد .

سخنگوی شورای شهر تهران اما داشتن مکان هایی برای اعتراض های عمومی را عاقلانه و منطقی می داند و می گوید : باید برروی مصوبه گذشته شورا مطالعه و در فضایی آرام و کار کارشناسی  دوباره برروی آن کار کنیم تا در صورت امکان پیگیری دوباره شود . سال 96 شورای شهر تهران در طرحی که با دو فوریت در صحن شورای شهر مطرح و مصوب شد شهرداری را ملزم به تعیین مکان مناسب برای تشکیل اجتماعات کرد. ایده اولیه طرح این بود که بر اساس اصل بیست و هفتم قانون اساسی، تشکیل اجتماعات بدون حمل سلاح به شرط آن که مخل مبانی اسلامی نباشد باید به رسمیت  شناخته شود و برخی از کلانشهرهای دنیا همچون لندن چنین مکانی  وجود دارند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «غبارروبی از یک مصوبه رد شده ؛ مردم تهران در کدام میدان یا خیابان اعتراض کنند؟» در اقتصادنیوز بخوانید.




+ 4
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری