پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۰۹ مهر ۱۴۰۱ ۰۹:۰۵
۴
۱
نسخه چاپی

ساکنان این استان‌های کشور منتظر بارش باران باشند

ايسنا : طی روزهای شنبه تا یکشنبه(۹ تا۱۰ مهرماه) در نیمه‌شمالی کشور روند کاهشی دما و از دوشنبه برای این نواحی روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

ساکنان این استان‌های کشور منتظر بارش باران باشند

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز شنبه(۹مهرماه) در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی و در استان‌های تهران و سمنان ابرناکی، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه(۱۰ مهرماه) این شرایط در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های تهران و سمنان ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از امروز تا روز دوشنبه(۹ تا۱۱ مهرماه) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، شرق و جنوب شرق فارس رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در برخی نواحی مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روزهای شنبه تا یکشنبه(۹ تا۱۰ مهرماه) در نیمه‌شمالی کشور روند کاهشی دما و از دوشنبه برای این نواحی روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: شنبه و یکشنبه برای شمال شرق، شرق به‌ویژه منطقه زابل و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و طی دو روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۰ مهرماه)کمی ابری و غبار صبحگاهی، به‌تدریج ابری و احتمال بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۷ و روز دوشنبه (۱۱ مهرماه) صاف تاکمی ابری و غبارصبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ مهرماه ) اهواز با دمای  ۴۲ و ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.




+ 4
مخالفم - 3
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
ir
+0
unlike
-0
محمدجوادزاهدی ۰۱/۰۷/۱۵ - ۱۰:۳۸
پاسخ
comments سلام جناب آقای صادق ضاییان کارشناس هواشناسی باران رحمت الهی هوا خنگ می شود
باران ادامه دارد
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری