پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۰۵ آبان ۱۴۰۱ ۱۷:۲۴
۵
۱
نسخه چاپی

پشت پرده حمله به حرم مطهر شاهچراغ /در شیراز چه می گذرد؟

پشت پرده حمله به حرم مطهر شاهچراغ /در شیراز چه می گذرد؟
چهار شنبه حوالی ساعت ۱۷:۴۵ اتفاق تلخی در حرم شاهچراغ شیراز روی داد و متاسفانه تعدادی از هموطنانمان را در این حادثه از دست دادیم. سه فرد مسلح با تیراندازی از بیرون حرم مطهر شاهچراغ (ع) به داخل حمله کردند و چندین نفر را مورد اصابت گلوله قرار دادند.

تیتربرتر: غروب چهارشنبه زائران حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی در شیراز هدف یک حمله تروریستی قرار گرفتند. در این حمله تروریستی 15نفر از زائران به شهادت رسیدند و 21 تن مجروح شدند.

حمله از زبان فرمانده نیرو انتظامی استان فارس

سردار حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: از درب ورودی باب‌الرضا وارد شدند و به سمت خادمین تیراندازی کردند و بعد وارد حرم شدند و زائران را به رگبار بستند.

www.titrebartar.com

 

وی ادامه داد: در ادامه نیروهای واکنش سریع وارد عمل شدند و عامل اصلی را به ضرب گلوله مجروح کردند و عوامل مربوطه در حال بازجویی از وی هستند.

مجروحان حادثه تروریستی ‌امروز حرم شاهچراغ به بیما‌رستان‌های نمازی، شهید رجایی و مسلمین انتقال داده شدند.

روایات میدانی

یکی از امانتداران حرم مطهر  این گونه حادثه را روایت می‌کند: دقیقا موقع نماز بود که این دو نفر از درب باب الرضا وارد شدند و ما صدای تیراندازی شنیدیم که رفتیم دیدیم همکارمان که تیر خورده است و به ما گفت که فرد تروریست اجازه بازرسی به من نداد و شروع به تیراندازی کرد و به سرعت به سمت حرم و ضریح حرکت کرد.

یکی دیگر از شاهدان عینی نیز این طور ماجرا را تشریح کرد:  درست موقع اذان بود و منتظر بودیم که امام جماعت تکبیر بگوید که از سمت زنان صدای جیغ شنیدیم، دویدیم به سمت درب شبستان و دیدیم که یک نفر با اسلحه کلاشینکف وارد حرم شده و در حال تیراندازی به سمت زوار است.

www.titrebartar.com

 

وقتی ما را دید سریعاً درهای شبستان را بستیم و فرد تروریست شروع به تیراندازی به سمت درب شبستان کرد، وقتی دید که این درب بسته است به سمت ضریح حرکت کرد. یک نفر خادم افتخاری را دیدم شهید شده و افراد دیگری را هم دیدم که زخمی شده اند.

در همین رابطه، یکی از خادمان شاهچراغ از حادثه تروریستی گفت: موقع اذان از سمت زنان صدای جیغ آمد. ناگهان یک نفر به مقابل شبستان آمد و با کلاشینکف شروع به تیراندازی کرد. پس از آن به سمت حرم رفت و اطراف ضریح را به رگبار بست.

به گفته شاهدان عینی ابتدا یکی از خادمان را هدف گلوله قرار می‌دهد و در ادامه سلاح وی گیر می‌کند و شلیک نمی‌کند، تعدادی از افراد حاضر در صحن به سمت وی می‌روند اما قبل از خلع سلاح فرد تروریست، او موفق می‌شود دوباره به تیراندازی ادامه دهد که متأسفانه تعدادی از خادمان و زائران شهید و مجروح می‌شوند.

www.titrebartar.com

 

یکی از مغازه‌داران درب اصلی حرم مطهر شاهچراغ دادستان حادثه تروریستی امروز را اینگونه روایت می‌کند: من فقط صدای گلوله از داخل حرم شنیدم، اگر درست به خاطر داشته باشم ابتدا 5 الی 6 گلوله  شلیک شد و دو شلیک آخر هم صدای متفاوتی داشت. به نظرم ضارب یک اسلحه کمری و یک اسلحه کلاشینکف به همراه داشت.

بعد از آن چند موتوری آمدند و سپس راهنمایی و رانندگی خیابان‌ها را مسدود کردند و بعد از آن نیروهای امنیتی وارد حرم شدند. 

باز جویی از عاملان حمله شیراز

به گفته فرمانده انتظامی فارس، عامل اصلی حمله تروریستی عصر امروز حرم شاهچراغ (ع) در شیراز که دستگیر شده است، هم‌اینک در حال بازجویی است.

سردار سرتیپ رهام بخش حبیبی شامگاه چهارشنبه بیان کرد:‌ بعد از این اقدام تروریستی، نیروی واکنش سریع فراجا به سرعت وارد عمل شد و عامل اصلی اقدام تروریستی را مجروح و دستگیر کرد.هم‌اینک عامل تروریستی در حال مداوا و بازجویی است.

www.titrebartar.com

 

همچنین دادستان شیراز به خبرگزاری مهر گفت: اینکه مباشران و عوامل پشت پرده چه کسانی بودند را بعداً بررسی و اعلام خواهیم کرد. ضارب حدود ۳۰ سال سن دارد و اطلاعات اولیه حاکی از این است که از یکی از کشورهای مجاور وارد کشور شده است.

واکنش مسئولین عالی رتبه کشوری به این حمله تروریستی

رییس جمهور: این شرارت، قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و دستگاههای امنیتی و انتظامی با شناسایی عقبه‌های این جنایت کور، به آمران و طراحان آن پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموزی خواهند داد.

 حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه :این جنایت، نیات شوم مشوقان ترور و خشونت در ایران را کاملا روشن ساخت. اطلاعات موثقی موجود است که دشمنان، پروژه چند لایه ناامن سازی ایران را طراحی کرده‌اند.

سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا: امنیت ملی، وحدت ملی، منافع ملی و ارزش های ملی خط قرمز جمهوری اسلامی است.هدف اساسی و غیرقابل تغییر هر حکومتی، هر دولت-ملتی حفظ بقاء ملی، حفظ امنیت ملی و منافع ملی، حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی و حفظ ارزش های آن ملت و کشور است.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح : اغتشاشگران و فریب خوردگان نیز که بی شک در گناه این جنایت بزرگ شریک هستند بدانند، که امنیت، آرامش و حفظ جان و مال مردم شریف ایران خط قرمز نیروهای مسلح صبور، مقتدر و جان بر کف ایران اسلامی است.

سید محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات:آنچه در جامعهٔ ما جاری‌ست و می‌توان ریشه های آن را از دیرباز جستجو کرد و رو به سوی آزادی و زندگی دارد، درخور توجه است؛ ولی با کمال تأسف بروز خشونت - از هر طرف که باشد - دلها را آزرده می‌کند.

زیستن اولین حق هر انسانی است و بهزیستن انسان‌ها باید هدف و رسالت نظام‌ها و حکومت‌ها باشد. ملاک ارزیابی یک نظام و یک حکومت این است که تا چه حد زمینهٔ بهزیستی مردم را فراهم می آورد.

تقاضای زندگی خوب، امن و عادلانه از سوی مردم، تقاضای طبیعی است و اگر ببینند شرایط این زندگی فراهم نیست، حق دارند انتقاد و حتی اعتراض کنند. ولی در همه حال انتقاد و اعتراض باید متوجه نفی خشونت هم باشد و نباید خود به خشونت آلوده شود. مخصوصاً در شرایطی که بدخواهان ایران و ایرانی در بیرون مرزهای کشور با حربه‌های غیر انسانی مانند تحریم و یا تشویق خشونت برای بهره گیری از خون پاک جوانان کشور امیدهای واهی در سر دارند.

www.titrebartar.com

 

تروریست‌هایی که به حرم مطهر احمد بن موسی(ع) ،شاهچراغ درشیراز حمله کردند دارای ملیت ایرانی نیستند.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام منابع امنیتی دو نفر از تروریست ها که تکفیری بودند، دستگیر و یک نفر از آنها متواری شده که تلاش ماموران امنیتی برای دستگیری وی ادامه دارد .



+ 5
مخالفم - 4
نظرات : 1
منتشر نشده : 0
 
ro
+0
unlike
-0
مهسا ۰۱/۰۸/۰۶ - ۰۸:۵۹
پاسخ
comments مسولین کجا هستن پس شهرها پر ازبی حجاب این همه کشت وکشتارچراکاری نمیکنن
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری