پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۰۵ آبان ۱۴۰۱ ۲۲:۵۹
۱
۰
نسخه چاپی

سریال آنتن کمدی ضعیف با بازیگرانی طناز

"سریال آنتن" کمدی ضعیف با بازیگرانی طناز
این روزها سریالی به نام «آنتن» در یکی از پلتفرم‌های نمایش‌خانگی منتشر می‌شود که پخش کلیپ کوتاهی از آن باعث جنجال‌های فراوانی شده است.

در این کلیپ یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم که زن سالخورده‌ای به اسم«ننه گوهر» است، باعث اعتراض دانشجویان نسبت به پوشش و حجاب می‌شود.

خلاصه داستان

در خلاصه سریال آنتن آمده است که گوهر زنی که همسرش فوت شده، پس از مرگ او یک سال درس می‌خواند و با پشتکار فراوان در رشته پزشکی پذیرفته می‌شود. او که حالا با نوه خود هم دانشگاهی شده، ماجراهایی در خانواده دارد که حول همین موضوع می‌گردد. ژانر سریال ایرانی آنتن طنز است. 

جمشیدی در «آنتن» نقش مردی به اسم خلیل را دارد که پدرش به تازگی از دنیا رفته است؛ پدر خلیل رئیس اتحادیۀ کامیون‌داران یکی از شهرستان‌ها بوده و حالا خلیل دوست دارد که خودش جای پدرش را در اتحادیه بگیرد. اما یک مشکلی سر راه او هست؛ مادر خلیل (با بازی رویا افشار) بعد از مرگ همسرش تصمیم می‌گیرد که رویای جوانی‌اش برای رفتن به دانشگاه را تحقق ببخشد.

کارگردان سریال آنتن

ابرهیم عامریان در سال ۱۳۹۴ فعالیت حرفه‌ای خود را در سینمای ایران با منوچهر هادی و در پروژه ساخت فیلم من سالوادور نیستم، آغاز کرد. عامریان در آن فیلم سمت مدیر تولید و مجری طرح را نیز بر عهده داشت و او بیشتر در فیلم‌های ساخته شده، چون دینامیت، انفرادی نقش تهیه کنندگی را بر عهده داشته است.

www.titrebartar.com

 

تقریبا تمامی عنوان‌هایی که ابراهیم عامریان تهیه کنندگی آن‌ها را برعهده داشته، توانسته در بخش گیشه به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کنند و تبدیل به پر فروش‌ترین آثار سینما ایران شوند. البته حواشی پیرامون فیلم‌های او همیشه وجود داشته است از دینامیت گرفته تا تگزاس که ابراهیم عامریان، با سید مسعود اطیابی همکاری داشته است نقد‌های بسیار شدید و تندی به فیلمنامه و داستان وارد شده است.

بازیگران سریال آنتن

پژمان جمشیدی

پژمان جمشیدی متولد 20 شهریور 1356 است. او ابتدا در ورزش فوتبال فعالیت می‌کرد و از سال 1372 تا 1388 بازیکن پست‌های هافبک و مدافع راست بود. او در طی دوران فوتبال خود گل ملی معروفی به گرجستان نیز زد. اما پژمان جمشیدی با وجود رقبای زیاد زمان خود آن‌قدر که شایسته آن بود دیده نشد. نقطه عطف زندگی آقای جمشیدی سال 1392 و بازی در «پژمان» بود. اگرچه پیش از آن‌ هم نقشی کوتاه در سریال «ساختمان پزشکان» ایفا کرده بود اما پژمان که به نوعی از زندگی خود او الهام گرفته شده بود باعث شد تا این بازیگر در مرکز توجه قرار بگیرد.

www.titrebartar.com

 

سید هادی کاظمی

سید هادی کاظمی متولد 13 آبان 1355 است. هرگاه که نام او می‌آید خاطره‌ای مشترک در ذهن تمام ایرانیان نقش می‌بندد: آوازهایی با زبانی غریب، خرزو خان و گرده نخود! بله منظورمان نظام دو برره در سریال خاطره انگیز «شب‌های برره» است. اگرچه او از سال 1375 و در نقش‌های کوتاه در تلویزیون ظاهر می‌شد اما این نظام دو برره بود که او را برای همیشه در خاطره‌ها ثبت کرد.

"بیشتر بخوانید"

معرفی سریال بی نشان

آشنایی با نمایش خانگی آفتاب پرست

هادی کاظمی در بازیگری خود کاربلد است و نمک ذاتی‌ای دارد. به گفته مهران مدیری همیشه نقش‌های عجیب‌تر و پیرمردهای هادی کاظمی بهتر از سایر نقش‌های او از آب در می‌آیند. نقش‌های بابا شاه در «قهوه تلخ» و امیریل در سریال «سال‌های دور از خانه» از دیگر کارهای او هستند. وی اکنون در سریال ایرانی آنتن به ایفای نقش می‌پردازد.

www.titrebartar.com

 

رویا افشار

رویا افشار در سال 1339 متولد شد. او فوق دیپلم رشته معماری دارد و از سال 1355 از طراحی صحنه شروع کرد و کم کم وارد حرفه بازیگری شد. رویا افشار اولین ورود خود را به سینما در سال 1366 با فیلم «شاید وقتی دیگر» داشت و پس از آن در سریال‌ها و فیلم‌‌های متعددی بازی کرد. او در اواخر دهه 60 ممنوع‌الکار و ممنوع‌التصویر شد اما در دهه 80 دوباره به قاب سینما و تلویزیون بازگشت. این بازیگر اگرچه زیاد پرکار نیست اما توانست در سال 1398 و بازی در فیلم «مامان» صاحب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر شود. رویا افشار هم اکنون در سریال آنتن بازی می‌کند.

www.titrebartar.com

 

مرجانه گلچین

مرجانه دلدار گلچین بازیگر دیگر سریال ایرانی آنتن در دوم اسفند ماه سال 1347 به دنیا آمد. او کودکی آسانی نداشت و پدرش را در سن کم از دست داد. هنر را از دوران دبیرستان شروع کرد و در رشته نوازندگی تار قبول شد. در واقع این خواهر خانم‌ گلچین بود که او را به سوی بازیگری هدایت کرد. اولین سریالی که این بازیگر در آن نقش داشت «آینه» بود. او طی سال‌های ازدواج خود حدودا ده سال از سینما و تلویزیون فاصله گرفت اما دوباره با سریال «کلانتر» به دنیای بازیگری بازگشت. از جمله سریال‌های پربیننده خانم گلچین باید به «خوش‌نشین‌ها»، «سه دونگ، سه دونگ»، «نقطه سر خط»، «دزد و پلیس» و «شاهگوش» اشاره کنیم.

www.titrebartar.com

 

نکات منفی سریال

ننه گوهر به‌عنوان شخصیت اصلی داستان به‌شدت بلاتکلیف است و اصلاً کارها و رفتارهایش برای مخاطب قابل‌پذیرش نیست؛ از یکسو مثل بچه‌ها از تشویق دیگران ذوق‌زده می‌شود و از سوی دیگر نظم دانشگاه را به‌هم‌ریخته و دانشجویان را به اعتراض تحریک می‌کند و بجای آنکه آنان را به ساده‌پوشی و درس خواندن نصیحت کند آن‌ها را به بی‌نظمی و شلوغ‌کاری تشویق می‌نماید. حس مادرانه او نیز در داستان بسیار کمرنگ است و رابطه محبت‌آمیزی با فرزندانش ندارد. 

www.titrebartar.com

 

«آنتن» سرشار از لحظات و دیالوگ‌های زائد هست، به‌عنوان‌مثال فیلم‌ساز برای معرفی شخصیت «آفرین»، مدت‌زمان زیادی را به نمایش طبیعت شمال می‌پردازد و یا سکانس دعوای مامان و بابای «سارا» کاملاً اضافی است جز اینکه فیلم‌ساز اصرار کند تا موضوع خیانت را بر نحوی در داستانش بگنجاند.

ایده قصه بسیار کهنه و قابل پیش بینی است. این ایده شاید 2 دهه پیش می توانست مخاطبین زیادی را به خود جلب کند اما تماشاگر امروز اقبال چندانی به آن نشان نخواهد داد.

شوخی های سریال بیش از اندازه بی مزه هستند! نگاه کلیشه ای به مسائل زنان در سریال «آنتن» حسابی توی ذوق تماشاگر می زند. روند سریال به شکل عجیبی یکسان است!



+ 1
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری