پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۸ آبان ۱۴۰۱ ۲۳:۱۰
۰
۰
نسخه چاپی

ترکیه درباره تعلیق صادرات غلات اوکراین بیانیه داد

ايسنا : روسیه توقف موقت صادرات غلات اوکراین به‌ دلیل حمله انجام شده در سواستوپول را به مقامات ترکیه و سازمان ملل اطلاع داده است.

ترکیه درباره تعلیق صادرات غلات اوکراین بیانیه داد

وزارت دفاع ترکیه امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی‌های حامل مواد غذایی از بنادر اوکراین به دلیل تعلیق مشارکت روسیه در توافق انتقال غلات در دریای سیاه، از این بنادر خارج نخواهند شد.

در این بیانیه آمده است: قرار است بازرسی کشتی‌ها در نزدیکی استانبول توسط نمایندگان «مرکز هماهنگی مشترک» در روزهای ۳۰ و ۳۱ اکتبر ادامه یابد.

وزارتخانه یادشده تأکید کرد که روسیه توقف موقت صادرات غلات اوکراین به‌ دلیل حمله انجام شده در سواستوپول را به مقامات ترکیه و سازمان ملل اطلاع داده است.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: کارمندان روسی مرکز هماهنگی مشترک در حال حاضر در مرکز هستند. در این مدت کشتی‌های حامل مواد غذایی بنادر اوکراین را ترک نخواهند کرد و قرار است بازرسی از کشتی‌های بارگیری شده حامل غلات در بندر شهر استانبول، امروز و فردا ادامه داشته باشد.

این وزارتخانه تاکید کرد: تماس‌های خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه با مخاطبان خود برای حل این مشکل و تداوم فعالیت‌هایی که در چارچوب ابتکار صادرات غلات دریای سیاه تاکنون با موفقیت انجام شده‌اند، ادامه دارد. ترکیه برای کمک‌رسانی و تضمین برقراری صلح در منطقه همان گونه که تاکنون انجام داده است، به نقش فعال خود ادامه خواهد داد.

مسکو از دیروز شنبه مشارکت خود در توافق انتقال غلات در دریای سیاه را پس از حمله کی‌یف به بندر سواستوپل در شبه جزیره کریمه، به حالت تعلیق درآورده است.




+ 0
مخالفم - 1
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری