پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۰۹ آبان ۱۴۰۱ ۰۹:۴۳
۲
۰
نسخه چاپی

کیفیت و امنیت دو اصل مهم در بانک ایران زمین

کیفیت و امنیت دو اصل مهم در "بانک ایران زمین"
بانک ایران زمین آموزش کارمندان را گامی موثر در جهت معرفی هر چه بهتر خدمات بانک به مشتریان و افزایش کیفیت سرویس دهی بیان کرده و آن را کلید موفقیت بانک می داند.

به گزارش تیتربرتر: مدیر یکی از شعبات بانک ایران زمین معتقد است که لازمه ارائه خدمت و سرویس دهی مناسب به مشتریان در گرو داشتن نیروهای متعهد و متخصص است و با همبستگی تمامی ظرفیت های کارکنان به همراه خدمات و محصولات متنوع کلید موفقیت بانک بوده است.

بانکداری مدرن از جمله مباحثی است که بانک ایران زمین طی سال های اخیر با تامین زیرساخت های لازم، خدمات مختلفی را در این حوزه به مشتریان ارائه و سعی کرده با پیاده سازی تجربه مشتری گامی مهم در جهت ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان بردارد.

سرویس های بانکداری مدرن بانک ایران زمین

مدیر شعب استان های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد بر معرفی سرویس های بانکداری مدرن به مشتریان تاکید کرد و گفت: کارکنان بانک ایران زمین به عنوان بانک پیشتاز در ارائه خدمات بانکداری دیجیتال باید با معرفی دقیق سرویس های بانکداری مدرن و خدمات دیجیتال به مشتریان علاوه بر جلب رضایت آنان، تجربه متفاوت برای مشتریان ایجاد کنند.

حسن شاهی پیرو بازدید مدیران شعب استان ها از هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ایران زمین افزود: بانک ایران زمین با شخصی سازی خدمات برای مشتریان، گامی موثر در ارائه سرویس های بانکی برداشته است و مشتریان می توانند با توجه به نیاز خود، خدمات مورد نظر خود را از بانک دریافت نمایند.

www.titrebartar.com

 

در پایان سید مهدی فاطمی معاون شعب استان همراهی ستاد با کارکنان شعب را ضروری دانست و گفت: به طور قطع همکاری و همراهی همکاران در ستاد با شعب می تواند در روند ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان موثر باشد.
اپلیکیشن فراز ایران زمین با امکانات بانکی متنوع می تواند در راستای فناوری روز ایران زمین بسیاری از خدمات بانکی را به مشتریان خود ارائه کند.

آمادگی خدمت دهی به اصناف

عبدالمجیدپورسعید در مراسم امضا تفاهم‌نامه بانک ایران زمین و اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار، با اشاره به نقش بی‌بدیل اصناف در تامین نیازهای مردم در بازار گفت: با توجه به اهمیت فعالیت اتحادیه بارفروشان در حوزه‌های تولیدی و صادراتی، ما این اطمینان را می‌دهیم که از تمام توان و ظرفیت خود استفاده کنیم تا بتوان خدمات را به کامل‌ترین شکل، به صنوف ارایه دهیم. بر این اساس، هر سرویس و خدمتی که در نظام بانکی به مردم ارائه می شود، در بانک ایران زمین نیز وجود دارد؛ این در حالی است که تاکید ما بر کیفیت خدمات است.

www.titrebartar.com

 

این مقام مسئول در نظام بانکی افزود: ما در بانک ایران زمین با استفاده از دانش مجموعه بانک، برای انتظار و نیاز مشتریان راه حلی پیدا می‌کنیم که یا ترکیب خدمات و یا خلق خدمات جدید است؛ بر این اساس، مجموعه انتظارات نظام صنفی از سوی گروه مالی ایران زمین که شامل بیمه، صرافی، کارگزاری و مواردی از این دست است، برآورده کرده و خدمات ویژه‌ای را به این بخش از اقتصاد ایران ارایه خواهیم داد.

پورسعید اضافه کرد: همچنین بانک ایران زمین، شرکت فناوری اطلاعاتی دارد که توانایی ارائه و تامین تمامی خدمات وجود دارد و اطمینان داشته باشید که با توجه به امکانات و شرایط با تمام توان در کنار شما هستیم.

همچنین در این نشست، فرهاد اینالویی، معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین نیز در ادامه این نشست، درباره نیازسنجی و شخصی سازی خدمات در بانکداری دیجیتال، گفت: از زمانی که بحث تفاهم‌نامه با اتحادیه بارفروشان آغاز شد، نگاه از جنس شریک استراتژیک و زیرساخت های مورد تقاضا بیش از یک مشتری ساده بود؛  در حالیکه بانکداری دیجیتال با بانکداری الکترونیک متفاوت است؛ زیرا در بانکداری دیجیتال سرویس‌ها و خدمات شخصی‌سازی شده و متناسب با نیاز مشتری طراحی و در ارائه می‌شود در حالی که در بانکداری الکترونیک محصولی آماده به مشتری ارائه می‌شود.

به گفته وی، شعبه دیجیتال نیز گذاری از سیستم فعلی به سیستم آینده است. خدمات موجود وجود دارد اما کارمندی وجود نداشته و در این شعبات فقط خدمات بانکی ارائه نمی‌شود و مشتری می تواند خیل وسیعی از نیازهای خود را در این شعبات تامین کند.

کفایت سرمایه نشانه امنیت بانک

 یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مقررات احتیاطی در زمینه تشخیص درجه آسیب‌پذیری اعتبارات و سرمایه یک بانک یا مؤسسه اعتباری، «کفایت سرمایه» است. افزایش کفایت سرمایه و در نتیجه تثبیت بیشتر امنیت اعتباری یک بانک تا حد زیادی معلول تعاریف و مصادیق ارائه شده از مفهوم سرمایه بانکی است. نسبت کفایت سرمایه عبارت است از نسبت سرمایه نظارتی به کل دارایی‌های موزون به ریسک.

www.titrebartar.com

 

نسبت مالکانه برای یک بنگاه اقتصادی به صورت تقسیم «حقوق صاحبان سهام» بر «کل دارایی» محاسبه می‌شود؛ هرچه این نسبت بیشتر باشد به معنای ریسک کمتر ترازنامه شرکت است. بانک مرکزی ایران برای تمامی مؤسسات مالی و بانک‌ها، حداقل نسبت کفایت سرمایه را ۸ درصد معین کرده است.

پایین بودن نسبت کفایت سرمایه بانک‌ها را در برابر زیان‌های پیش‌بینی نشده آسیب‌پذیرتر ساخته و منافع سرمایه‌گذاران را به خطر خواهد انداخت.

بر اساس صورت‌های مالی منتشر شده در سامانه کدال در خصوص کفایت سرمایه بانک‌های بورسی در سال ۱۳۹۹، کفایت سرمایه ۶ بانک منفی بود.

اما بانک ایران زمین که در سال ۱۳۹۷ با کفایت سرمایه منفی ۶.۷ درصد مواجه بود، توانست در سال ۱۳۹۹ این شاخص را به منفی ۳ دهم درصد برساند که بهترین عملکرد را در میان بانک‌های خصوصی نشان می‌دهد.



+ 2
مخالفم - 1
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری