پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ۱۵:۴۰
۴
۰
نسخه چاپی

تاکید یک نماینده بر مشروعیت دادن به اعتراض های سالم و در چارچوب قانون

ايسنا : قادری با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی ضامن امنیت و اقتدار کشور هستند، گفت: هیچ کسی حق ندارد به بهانه اعتراض به عملکرد فرد یا افرادی از این مجموعه اقتدار و جایگاه این نیروها را زیر سوال ببرد.

تاکید یک نماینده بر مشروعیت دادن به اعتراض های سالم و در چارچوب قانون

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: مشروعیت دادن به اعتراض ها و پیش بینی فضای مناسب برای اعتراض های سالم با چهارچوب های نظام و انقلاب مغایرتی نداشته و باید مورد تاکید قرار گیرد.

جعفر قادری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی به ذکر نکاتی در مورد موضوعات روز پرداخت و گفت: ضمن تسلیت به خانواده شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ (ع)، برخورد جدی با آمرین، عالمین و عوامل مرتبط با این حادثه را خواستاریم، لذا توقع مردم فارس از مسئولین ملی این است که با پیش بینی تمهیدات لازم از حوادث اینچنینی جلوگیری شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: تا زمانی که نظام و انقلاب بر سیاست ضد استکباری و ضد استعماری خود اصرار داشته باشد، کینه و دشمنی استکبار و عوامل منطقه ای و داخلی آنها وجود خواهد داشت، بنابراین نظام و انقلاب باید برای مدیریت این کینه توزی ها آمادگی خود را حفظ کنند.

قادری با بیان اینکه اعتراض در هر نظامی امر پذیرفته شده ای است، تاکید کرد: اینکه بخواهیم برای همه امور تمام مردم را راضی نگه داریم امری امکان پذیر نیست. نظام و انقلاب باید به گونه ای برخورد کنند که اغتشاشات و اعتراض ها از هم جدا شده و اغتشاشگران خود را پشت سر معترضین مخفی نکنند.

وی افزود: مشروعیت دادن به اعتراض ها و پیش بینی فضای مناسب برای اعتراض های سالم با چهارچوب های نظام و انقلاب مغایرتی نداشته و باید مورد تاکید قرار گیرد. همچنین پرچم و تمام مواد قانون اساسی حلقه اتصال همه دیدگاه‌هاست و هیچ کسی حق بی احترامی و نادیده گرفتن آنها را ندارد. افرادی که به پرچم و یا مواد قانون اساسی بی احترامی می کنند حق نمایندگی کشور در داخل و یا خارج از کشور در صحنه های ورزشی و غیر ورزشی را ندارند و باید از آنها سلب نمایندگی کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای مشارکت دادن همه جریان های سیاسی، منطقه ای، قومی و مذهبی راهی جز حرکت به سمت نظام تناسبی انتخابات مجلس و شوراها نداریم، اگرچه لازم است اصلاح نظام انتخاباتی همه حوزه های انتخابیه را شامل شود ولی برای داشتن اصلاح تدریجی بهتر است در این دوره از حوزه های دو یا سه نماینده و بیشتر شروع شود تا در دوره های بعدی این اصلاحات همه حوزه های انتخابیه را شامل شود.  

قادری با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی ضامن امنیت و اقتدار کشور هستند، گفت: هیچ کسی حق ندارد به بهانه اعتراض به عملکرد فرد یا افرادی از این مجموعه اقتدار و جایگاه این نیروها را زیر سوال ببرد. ضرورت دارد قوانینی که در کشورهای غربی برای حفظ اقتدار پلیس و نیروهای نظامی خود مصوب کردند در کشور ما هم تصویب و به اجرا در آید تا کسی به خودش جرات و خسارت اقتدارشکنی نیروهای نظامی و انتظامی را ندهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: همانگونه که مجلس در حوزه های اقتصادی مبتکر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی شد و بسیاری از موضوعات اقتصادی از این طریق از بخش خصوصی به دولت منعکس می شود، چه اشکالی دارد که شورای گفت و گوی سیاسی بین مجلس و جریان های سیاسی قانونی شکل بگیرد و در بررسی طرح ها و لوایح و موضوعات مهم ملی و جهانی نظرات مجموعه های داخل و خارج از مجلس شنیده شود.

قادری گفت: برای داشتن قوانینی متقن‌تر، ماندگارتر و فرامنطقه ای تخصصی و ساختارساز راهی جز حرکت به سمت نظام دو پارلمانی وجود ندارد و باید دیر یا زود به سمت شکل گیری نظام دو پارلمانی حرکت نماییم.

وی افزود: روند قانونگذاری در مجلس غیر قابل قبول است و به نظرم در جایی از دنیا این روال وجود نداشته باشد، باید قوانین غیر ضروری حذف و قوانین معارض رفع تعارض شوند و برخی از خلأهای قانونی پر شود، این روند پذیرفت شده نیست و نیاز است در روند قانونگذاری اصلاح جدی انجام گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و مجموعه وزارتخانه های اقتصادی دولت انتظار داریم که با استفاده از اهرم های تشویقی و تنبیهی جلوی نوسانات قیمت طلا و ارز را بگیرند. از دولت و شورای عالی امنیت ملی انتظار داریم که امکان استفاده از ظرفیت دریاها برای سایر استان های غیر ساحلی را فراهم کنند و از برخی کم کاری ها با سیاست های اعلام شده خودشان جلوگیری کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس گفت: استان فارس به عنوان استان تولیدکننده گاز سهمی را در ارزش افزود صادرات نداریم و دولت در برنامه باید آن را تجدید نظر کند. همچنین پرداخت خسارت خشکسالی و سرمازدگی مطالبه جدی است.

وی در پایان از دولت خواست تا به وضعیت ریلی و جاده ای استان های فارس، هرمزگان و بوشهر توجه بیشتری داشته باشد.




+ 4
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری