پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۲ آذر ۱۴۰۱ ۱۴:۰۸
۱
۰
نسخه چاپی
جام جهانی 2022 قطر

حواشی بازی ایرن و انگلیس در جام جهانی 2022 قطر

جام جهانی 2022 قطر
یکی از اصلی ترین علل شکست سنگین ایران برابر انگلیس را می توان اشتباهات کادر فنی در چینش اولیه ترکیب ابتدایی این دیدار دانست.

تیتربرتر:  تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین دیدار از مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر از ساعت 16:30 امروز (دوشنبه) مقابل تیم ملی انگلیس قرار گرفت که با نتیجه سنگین 6 بر 2 بازی را واگذار کرد و همین امر باعث حاشیه سازیه های زیادی برای تیم ملی شد.

ترکیب عجیب کیروش

تیم ملی ایران در حالی به مصاف انگلیس رفت که کیروش در این دیدار ۶ تعویض انجام داد و سردار آزمون به عنوان تعویض آخر به جای نوراللهی به میدان رفت.طبق قانون همه تیم‌ها می‌توانند فقط ۵ تعویض انجام دهند ولی در مواقعی که یک بازیکن از ناحیه سر مصدوم می‌شود و از بازی بیرون می‌رود، تیم‌ها اجازه تعویض ششم را خواهند داشت. بعد از اینکه بیرانوند از ناحیه سرو بینی مصدوم شد و جای خود را به حسینی داده بود، این امکان را به تیم ایران داد تا تعویض ششم را انجام دهد.

www.titrebartar.com

 

3 تعویض در آغاز بازی ایران در نیمه دوم نشان از این بود که کی روش و همکارانش به اشتباهات خود در چیدمان اولیه در ترکیب این دیدار اذعان داشته اند و با این تعویض ها درصدد برآمدند تا جلوی ضرر بیشتر را بگیرند اما در نهایت اشتباهات در نیمه اول شوک بدی به تیم ملی وارد کرد به طوری که امکان جبران برای تیم ایران میسر نشد.

ماجرای عجیب استوری معاون وزیر ورزش

 بعد از شکست سنگین ایران مقابل انگلیس، هواداران رقیب به رقص و پایکوبی مشغول شدند. نکته عجیب اینکه سینا کلهر معاون وزیر ورزش و جوانان که به قطر سفر کرده این رقص و پایکوبی هواداران تیم ملی انگلیس را در صفحه شخصی خود منتشر کرده است. در میان انگلیسی هایی که در حال پایکوبی هستند چند پرچم ایران هم دیده می شود.

www.titrebartar.com

 

شیطنت برانکو 

ساعاتی پیش از نخستین بازی تیم ملی در برابر انگلستان و سنگین ترین شکست تاریخ تیم ملی در جام جهانی، مصاحبه‌ای از برانکو منتشر شد که در نوع خودش جالب بود. سرمربی پیشین تیم ملی کشورمان در مورد پیش‌بینی‌‎اش از نتایج یوزها در قطر گفت: «شخصا انتظار کسب نتیجه درخشان توسط تیم ملی ایران را دارم. انتظار دارم کی‌روش نتایج درخشان بگیرد.

توقع صعود داشتن از این تیم اصلا بیراه نیست. تیم ملی سورپرایز جام‌جهانی است و انتظارها از آن بجاست.» ظاهر مصاحبه کاملا حمایتی، نویددهنده و روحیه‌بخش است، اما در مورد باطن آن شاید نتوان با این قطعیت قضاوت کرد. می‌دانیم روابط برانکو و کی‌روش هرگز «فوق‌العاده» نبوده، بنابراین بدگمان‌ها تصور می‌کنند چنین مصاحبه‌ای می‌تواند حکم

افزودن بر بار توقعات از تیم ملی را هم داشته باشد. شکاک‌ها می‌گویند پروفسور کمی هم شیطنت کرده!

www.titrebartar.com

 

سخت‌ترین بازی ایران

 محمدرضا احمدی که گزارشگر این بازی بود، از آن به عنوان سخت‌ترین بازی که تا کنون گزارشش را به عهده داشته یاد کرد. او ساعاتی بعد از این اظهار نظر، در برنامه‌ای که به صحبت در خصوص عملکرد ملی‌پوشان ایران اختصاص داشت، تحلیل عجیبی از شکست سنگین ایران انجام داد.

این جملات را عینا بدون هیچ کم و کاستی در ادامه می خوانید:

"شاید خیلی ها با من هم عقیده باشند که کارلوس کی‌روش نخواست دست خود را خیلی برای بازی با ولز و امریکا رو کند. نمی دانم شاید این تفکر هم وجود داشته باشد که برخی از مهره ها را برای دو بازی بعدی نگه داشت چون می دانست که زورش به انگلیس نمی رسد."

قطعا چنین اظهار نظری را نمی توان پذیرفت چرا که هیچ استدلال منطقی پشت آن نیست و به نظر نمی رسد که کارلوس کی‌روش در چهارمین تجربه حضور خود در جام جهانی، با چنین تفکر خامی تیمش را مقابل حریفی وارد زمین کند که سال قبل نایب قهرمان یورو شده بود.

تمسخر پنالتی ایران توسط کارشناس تلویزیونی انگلیس

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و انگلیس در گروه دوم بیست و دومین دوره رقابتهای جام جهانی روز گذشته برگزار شد و با برتری ۶ بر ۲ سه شیرها به پایان رسید. مهدی طارمی (۶۵ و ۱۳+۹۰) برای ایران گل زدند.

گل دوم ایران از روی نقطه پنالتی به دست آمد. این پنالتی بعد از خطای «استونز» مدافع انگلیس روی مرتضی پورعلی گنجی و با دخالت کمک داور ویدئویی (VAR) حاصل شد و طارمی آن را به گل دوم ایران تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید:

تاج و کیروش بازنده امروز جام جهانی /آبرو ریزی ایران در جام جهانی

همه چیز درباره جام جهانی 2022 قطر

بعد از پایان مسابقه، گری لینککر بازیکن پیشین تیم ملی انگلیس و کارشناس تلویزیونی، به شوخی درباره صحنه پنالتی ایران پرداخت و گفت که این پنالتی دیرهنگام به این خاطر گرفته شده است که دل VAR برای ایران بعد از دریافت ۶ گل سوخته است!

مصاحبه علی کریمی بعد از بازی

علی کریمی اولین بازیکنی بود که در عبور از میکسدزون با خبرنگاران صحبت کرد و در گفتگوی کوتاه با خبرنگار ما در مورد بازی با انگلیس اظهار نظر کرد.

او در خصوص دیدار مقابل انگلیس و شکست پرگل اظهار کرد: بازی سختی بود، انگلیس یکی از بهترین تیم‌های دنیاست. هافبک تیم‌ملی در ادامه صحبت‌هایش عنوان کرد: خیلی خوب نبودیم سعی می‌کنیم در بازی‌های بعدی جبران کنیم. کریمی به این سوال که آیا انتظار داشت در ترکیب قرار بگیرد، پاسخ نداد.

واکنش کیروش به باخت سنگین ایران

کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بلافاصله پس از شکست ۶ بر ۲ تیم ملی برابر انگلیس، اظهار کرد: ما تا آخرین توان جنگیدیم و شجاع بودیم. آن چه در توان داشتیم را در زمین پیاده کردیم.

وی ادامه داد: هنوز چیزی تمام نشده و ما دو بازی دیگر در جام جهانی داریم و تلاش می‌کنیم که با موفقیت آن‌ها را پشت سر بگذاریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به اینکه به نظر می‌رسد در غیاب سه ساله او، تیم ملی ایران لطمه‌های زیادی خورده است و از طرفی او چه کارهایی برای بازسازی دوباره تیم انجام خواهد داد؟ گفت: همانطور که گفتم، الان خیلی بهتر از قبل آماده بازی با ولز هستیم. رقابت در سطح بالایی است و همه چیز آماده است که کارمان را انجام دهیم و سعی می‌کنیم بازی بعد را ببریم. همیشه همینطور است. باید درس هایی را بیاموزیم و تمرکز کامل داشته باشیم و هیج موضوعی در اطراف تیم نباشد. مهم این است که بدانیم چه چیزهایی رخ داده و چه چیزهایی باید یاد بگیریم.

کی‌روش در واکنش به اینکه اگر به عقب بر می‌گشت، آیا تصمیمات خود را عوض می‌کرد؟ گفت: کار ما این نیست که گذشته را عوض کنیم. باید روی آینده تمرکز کنیم. اگر آدم فکر کند که شانس زیادی ندارد، کار زیادی نمی‌کند. تنها چیزی که در کنترل ماست، این است که فکرمان را آماده کنیم و مسائل را پیش ببریم.



+ 1
مخالفم - 2
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری