پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۰۴ آذر ۱۴۰۱ ۱۵:۲۰
۲
۰
نسخه چاپی

ناتو: تا هر زمان لازم باشد کنار اوکراین می‌ایستیم

مهر : دبیرکل ناتو گفت:ناتو تا هر زمان که نیاز باشد، به ایستادن در کنار اوکراین ادامه خواهد داد.

ناتو: تا هر زمان لازم باشد کنار اوکراین می‌ایستیم

رویترز گزارش داد، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در آستانه نشست هفته آینده وزرای خارجه این اتئلاف در بخارست مجارستان، ضمن اشاره به تداوم ایستادگی در کنار اوکراین، از افزایش کمک‌هایی که آن را «غیرکشنده» خواند به کی‌یف خبر داد.

وی در جمع خبرنگاران در بروکسل گفت: ناتو تا هر زمان که نیاز باشد، به ایستادن در کنار اوکراین ادامه خواهد داد.

وی همچنین در بخشی دیگر از صحبت‌هایش به‌رغم اشاره به اینکه ناتو در حال حاضر، چین را دشمن قلمداد نمی‌کند، مدعی شد که پکن در حال افزایش حضور نظامی در پهنه جهان است.

دبیرکل ناتو همچنین با اشاره به پیشنهاد ارسال سامانه پدافند هوایی «پاتریوت» از آلمان به لهستان نیز گفت که این تصمیم برعهده برلین است.

پیش از این کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان با اشاره به پاسخ منفی لهستان به پیشنهاد کمک برلین برای کمک به تامین امنیت حریم هوایی ورشو، گفته بود که اگر قرار باشد این سامانه‌ها به‌جای لهستان به اوکراین ارسال شود، آنگاه باید تمام اعضای ائتلاف ناتو با آن موافقت کنند.

استولتنبرگ، در ادامه با اشاره به درخواست سوئد و فنلاند برای الحاق به ناتو، تاکید کرد که پس از تایید و تصویب الحاق این دو کشور، ائتلاف نظامی ناتو قدرتمندتر خواهد شد.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (در ۵ اسفند ماه سال ۱۴۰۰) دو کشور سوئد و فنلاند درخواست رسمی عضویت در ناتو را ارائه دادند که پس از کش و قوس‌های فراوان و مخالفت‌های ترکیه، سرانجام ترکیه و سران ناتو اوایل تیرماه به پیوستن این دو کشور به این سازمان نظامی موافقت کردند و روند تصویب عضویت این دو کشور به ناتو در پارلمان‌های کشورهای عضو ناتو آغاز شد. ترکیه موافقت خود با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو را منوط به پذیرش شروط خود در زمینه مبارزه با تروریسم از سوی این دو کشور کرده است.




+ 2
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری