پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۰۵ آذر ۱۴۰۱ ۰۸:۴۵
۴
۰
نسخه چاپی

حمله موشکی مهیب به پایگاه نظامی آمریکا

ايسنا : طبق آنچه در اطلاعیه سنتکام آمده است، دو موشک یا پرتابه به سمت یک «پایگاه گشت‌زنی» آمریکا را در اواخر شب جمعه در نزدیکی شهر الشدادی در شمال شرق سوریه شلیک شد.

حمله موشکی مهیب به پایگاه نظامی آمریکا

سنتکام بدون ذکر جزییات در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که حداقل دو پرتابه هدف قرار داد.

در حالی که ارتش آمریکا در مورد نوع موشک‌های مورد استفاده در این حمله سکوت کرد، اعلام کرد که "سومین موشک شلیک نشده" بعدا توسط نیروهای کرد در "محل مبدا" کشف شد، که نشان می دهد این یک حمله فرامرزی نبوده است و پرتابه‌ها از یک مکان نسبتا نزدیک شلیک شدند.

ارتش گفت: «این حمله به پایگاه یا اموال ائتلاف آسیبی وارد نکرد. جو بوچینو، سخنگوی سنتکام، افزود که حملات از این نوع «نیروهای ائتلاف و مردم غیرنظامی را در معرض خطر قرار می دهد و ثبات و امنیت سوریه و منطقه را که به سختی به دست آمده است، تضعیف می‌کند».

حمله موشکی روز جمعه تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که پنتاگون از «نگرانی عمیق» خود درباره اقدام نظامی ادامه‌دار آنکارا ابراز نگرانی کرد و مدعی شد که حملات ترکیه مستقیماً پرسنل آمریکایی مستقر در پایگاه دیگری در سوریه را «تهدید می‌کند». 

خلوصی آکار، وزیر دفاع آنکارا نیز به هشدار آمریکا پاسخ داد و تاکید کرد که "ممکن نیست به نیروهای ائتلاف یا غیرنظامیان آسیب برسانیم" و تنها ماموریت ترکیه تعقیب گروه های تروریستی است

. ترکیه هفته گذشته عملیات نظامی «پنجه شمشیر» خود را در عراق و سوریه آغاز کرد و حملات هوایی و توپخانه‌ای را علیه گروه‌های کردی که آنها را هسته‌های تروریستی می‌داند در انتقام بمب‌گذاری ۱۳ نوامبر در استانبول که شش کشته برجای گذاشت، انجام داد. واشنگتن مدت‌هاست با مبارزان کرد در منطقه تحت چتر شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) همکاری می‌کند و با وجود سال‌ها مخالفت دولت دمشق، حدود ۹۰۰ سرباز را در شمال شرق سوریه نگهداری می‌کند. یکی از فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه تاکید کرد که واشنگتن "وظیفه اخلاقی" دارد تا از تهاجم زمینی احتمالی توسط متحد خود در ناتو، ترکیه جلوگیری کند.




+ 4
مخالفم - 2
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری