پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۰۷ آذر ۱۴۰۱ ۲۳:۰۰
۳
۰
نسخه چاپی

این بیماری های خطرناک با حسادت به سراغتان می آید!

سینا پرس : دکتر کولین مولن متخصص روان شناسی معتقد است، استرسی که باعث یک بیماری جسمی می شود ممکن است گاهی اوقات محصول جانبی یک احساس سرکوب شده دیگر، مانند حسادت باشد.

این بیماری های خطرناک با حسادت به سراغتان می آید!

بسیاری از افراد دارای حس قوی حسادت بوده و توان دیدن موفقیت‌های دیگران را ندارند. باید به این افراد یادآوری کرد که مطالعات جدید نشان می‌دهد حسادت ممکن است منجر به بیمار شدن فرد حسود شود و در وهله نخست وی را دچار مشکل کند.

چگونه از کوچک شدن مغز جلوگیری کنیم؟

گاهی اوقات، وضعیت عاطفی ممکن است ما را از نظر فیزیکی هم بیمار کند. محققان در یک مطالعه به سال ۲۰۱۲ که در PNAS منتشر شد، دریافتند شرکت ‌کنندگانی که تحت استرس بودند در مقایسه با دیگران بیشتر در معرض سرماخوردگی قرار دارند.

دکتر کولین مولن متخصص روان شناسی معتقد است، استرسی که باعث یک بیماری جسمی می شود ممکن است گاهی اوقات محصول جانبی یک احساس سرکوب شده دیگر، مانند حسادت باشد.

حال این سوال مطرح می شود که آیا حسادت واقعاً شما را بیمار می کند؟ باید توجه داشت که حسادت یک احساس رایج محسوب می شود که در برخی موارد حتی می تواند برای روابط مفید باشد.

دکتر لیلا ماگاو روانشناس مشهور که مطالعات گسترده ای در این حوزه انجام داده، معتقد است حسادت خفیف می تواند مفید باشد. حسادت خفیف این واقعیت را تکرار می کند که یک فرد به شریک زندگی خود اهمیت داده، برای وی ارزش قائل است و نمی خواهد وی را از دست بدهد. با این حال، حسادت یک ویژگی حل نشده ای است که در طول زمان شکل گرفته و ممکن است در نهایت سلامت جسمانی شما را تخریب کند.

بیماری‌های خطرناکی که با «حسادت» به سراغتان می‌آید!

مطالعات مختلفی نشان می دهد: حسادت می تواند ضربان قلب را افزایش داده، لرزش و حالت تهوع را تحریک کند. دکتر جاشوا کلاپو، روانشناس بالینی، در این رابطه گفت که استرس حتی می تواند منجر به استفراغ شود. همه اینها به دلیل واکنش جنگ و گریز فرد با بدن خود است، تاثیرات ناشی از حسادت مشابه همان پاسخی است که در هنگام استرس یا ترس شروع می شود.

بررسی های متعددی نشان می دهد، حسادت به طور معمول پاسخ استرس بدن را افزایش داده و می تواند شما را در معرض خطر بیمار شدن قرار داده و به سیستم ایمنی بدنتان آسیب برساند. استرس مزمن ناشی از حسادت همچنین می تواند منجر به بروز چندین بیماری جسمی دیگر مانند بیماری های قلبی، دیابت، بیماری های خود ایمنی و عفونت شود.

محققان پیشنهاد می کنند؛ برای مدیریت حسادت، علت اصلی احساسات خود را مشخص کنید تا نیاز یا خواسته ‌ای پنهان را کشف کنید. این موضوع می تواند به شما کمک کند تا تغییرات لازم را برای رسیدن به آنچه می خواهید انجام دهید. تمرین قدردانی برای آنچه در حال حاضر در اختیار دارید می تواند راه دیگری برای رهایی از حسادت بوده و در عین حال استرس را کاهش دهد.




+ 3
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری