پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۹ آذر ۱۴۰۱ ۱۶:۰۵
۲
۰
نسخه چاپی

رئیسی به کردستان می رود

تسنیم : سیدابراهیم رئیسی فردا برای افتتاح طرح آبرسانی سنندج و دیدار با علما و نخبگان به استان کردستان سفر خواهد کرد.

 

رئیسی به کردستان می رود

 

 

 آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فردا در سفری یک روزه به استان کردستان سفر کرده و پس از بدو ورود به فرودگاه سنندج، در مراسم افتتاح طرح آبرسانی از سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج که ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده، شرکت خواهد کرد.

پروژه آبرسانی از سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام استان بود که تا پایان دولت دوازدهم تنها ۳۶درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما در دولت سیزدهم در اولویت‌ قرار گرفت و با نگاه مثبت آیت‌الله رئیسی و پیگیری و روحیه جهادی دولتمردان به اتمام رسید.

‌رئیس جمهور همچنین بعد از این مراسم، ‌در جمع مردم کردستان حضور خواهد یافت ‌و با مردم دیدار خواهد کرد.

طرح آبرسانی به سنندج که میلیاردها تومان برای آن هزینه شده، با هدف ارتقای کمی و کیفی آب شرب این شهر و تأمین آب شرب ۴۰ درصد از جمعیت استان کردستان اجرایی شده و در مسیری ۶۰ کیلومتری آب شرب با کیفیت و پایدار را از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج متصل خواهد کرد.

متخصصان در این طرح برای تسهیل در فرایند آبرسانی ارتفاع پمپاژی ۴۸۰ متری در نظر گرفته‌اند، همچنین ۲۷ کیلومتر از مسیر اتصال منابع آبی تا تصفیه‌خانه با لوله‌های فولادی به قطرهای ۱۴۰۰ و ۱۲۰۰ میلی متری منشعب شده است.

با بهره‌برداری از این طرح، سالانه امکان آبرسانی ۵۷ میلیون مترمکعب آب به شهر سنندج ایجاد شده تا مردم از آب شرب باکیفیت و پایدار بهره‌مند شوند و از این پس شهر سنندج از حیث تأمین آب شرب با کیفیت و پایدار حتی در دوران خشکسالی‌ها مشکلی نخواهد داشت و یقیناً این پروژه امیدآفرین زمینه رفع دغدغه‌های شهروندان و افزایش رضایت‌مندی مردم را به دنبال دارد.

 

 



+ 2
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری