پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ۱۵:۱۱
۰
۰
نسخه چاپی

گرانترین شهر جهان را بیشتر بشناسید+ عکس

گرانترین شهر جهان را بیشتر بشناسید+ عکس
نیویورک، یکی از مهاجرپذیرترین شهرهای آمریکا، یکی از قطب‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهان است. نیویورک، گرانترین شهر جهان و یکی از جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری در دنیا است.

تیتر برتر: یکی از شهرهایی که در آمریکا از معروفیت و اهمیت ویژه ای برخوردار است، نیویورک یا نیویورک سیتی می باشد که همچنین به عنوان پرجمعیت ترین و زیباترین شهر ایالات متحده آمریکا محسوب می شود.نیویورک، مرکز هنر، فرهنگ، خرید و مد در آمریکا است. بسیاری از مراکز هنری و فرهنگی مشهور دنیا در این شهر قرار دارند.

بی شک همه مردم جهان نام نیویورک را شنیده‌اند. حدود 9 میلیون نفر در این شهر زندگی می‌کنند. نیویورک نزدیک به 10 لقب دارد که برای خطاب جداگانه آن از ایالت نیویورک از این القاب استفاده می‌کنند. نقش این شهر در آمریکا حیاتی است، زیرا مقر سازمان ملل نیز در آن قرار گرفته است و بسیاری از فرآیندهای دیپلماتیک و بین‌المللی در محدوده نیویورک سیتی انجام می‌گیرد. این‌ها اطلاعات معمولی نیویورک بودند که تقریبا همه ما از آن‌ها مطلع هستیم. ولی شهرهای بزرگ اسرار و حقایق بزرگی را نیز در خود دارند. مطلع شدن از این نکات باعث می‌شود هنگام سفر به نیویورک با دید متفاوتی به آن نگاه کنید.

نیویورک شهر 200 ملیتی

نیویورک شهری فشرده است، با خیابان‌هایی پر از فروشگاه و مغازه و ساختمان‌های مدرن و جذاب. در این شهر افرادی از سراسر دنیا از بیش از ۲۰۰ ملیت مختلف، زندگی می‌کنند. هرکدام از این ملیت‌ها و اقوام، برای خودشان محله‌ای دارند. مثلا در محله‌ چینی‌ها، می‌توانید بخشی از فرهنگ چینی را مشاهده کنید، به معابد بودایی سر بزنید و نودل بخورید.

www.titrebartar.com

 

هر محله از شهر، حال‌وهوای خاص خود را دارد که با سایر محله‌ها متفاوت است. گوشه و کنار شهر، پر از کافه‌های شیک و کتاب‌فروشی‌های جذاب است که از قدم زدن در آن‌ها لذت می‌برید. در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده‌ گرینویچ ویلیج، می‌توانید قدم بزنید و از دیدن نیویورک لذت ببرید.

شور و شوق زندگی در نیویورک با غروب خورشید، پایان نمی‌یابد. شب‌های نیویورک پر از جنب‌وجوش و هیجان است. نورپردازی‌های شهر و آسمان‌خراش‌ها، آن را به یک استیج رنگارنگ و پرنور تبدیل می‌کند. اهالی شهر و توریست‌ها به‌سمت سینماها، رستوران‌ها و کافه‌ها راهی می‌شوند و تا دیروقت از سرگرمی‌ها و تفریحات مختلف لذت می‌برند.

بیشتربخوانید:

مکانهای گردشگری میزبان جام جهانی 2022

مکانهای دیدنی شهر تهران کجاست؟/قسمت اول+عکس

 نیویورک شهر عجایب مدرن است و به‌جرئت می‌توان گفت از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا می‌شود. این شهر چندملیتی که با القابی چون “امپایر استیت” و یا “سیب بزرگ” نیز از آن یاد می‌شود سالانه پذیرای گردشگران زیادی است. شهر نیویورک از پنج شهرک منهتن، برانکس، کویینز، بروکلین و جزیره استیتن تشکیل شده است

www.titrebartar.com

 

نیویورک شهر مهاجران

 زندگی در این شهر پر زرق و برق و سرشار از جنب و جوش ممکن است رویای افراد زیادی از سراسر جهان از جمله بسیاری از ایرانیان باشد. مجسمه آزادی، برج امپایر، موزه های معروف، سالن تئاتر برادوی نمونه های کوچکی از جذابیت های شهر نیویورک هستند که در کل دنیا شناخته شده اند.

www.titrebartar.com

 

علاوه بر این جذابیت های شهری، وجود بسیاری از شرکت ها و صنایع بزرگ و معروف، دانشگاه های معتبر با رنکینگ بالا و فرصت های شغلی فراوان بسیاری از افراد را برای مهاجرت و زندگی در نیویورک ترغیب می کند. جالب است بدانید که در حدود 40 درصد از جمعیت 8 میلیونی این کلان شهر را مهاجران تشکیل می دهند.

قلب اقتصادی آمریکا

شهر نیویورک از 5 منطقه تشکیل شده و پرجمعیت ترین شهر آمریکا می باشد. نام این مناطق بروکلین، کوئینز، برانکس، منهتن و جزیره استاتن آیلند می باشد. شهر نیویورک علاوه بر این که قلب اقتصادی آمریکا است یکی از مهم ترین قطب های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در کل دنیا نیز محسوب می شود. تا جایی که گاهی نیویورک را پایتخت جهان می نامند.

بازار بورس نیویورک که در خیابان وال استریت واقع شده است بزرگ ترین بازار بورس جهان است. علاوه بر این مرکز اصلی سازمان ملل متحد نیز در نیویورک واقع شده است. دانشگاه های راکفلر، دانشگاه نیویورک، دانشگاه کلمبیا، کالج بروکلین از جمله معروف ترین و معتبرترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی در نیویورک می باشند.

www.titrebartar.com

 

طی دو قرن گذشته، نیویورک بزرگترین و ثروتمندترین شهر آمریکا بوده است. ورود بیش از نیمی از مردم و کالاهایی که تاکنون وارد ایالات متحده آمریکا شده اند از طریق بندر نیویورک بوده است و این جریان تجاری باعث ایجاد تغییر در زندگی مداوم در این شهر شده است. 

آب‌ و‌ هوای نیویورک

اقلیم نیویورک، اقلیم قاره‌ای است یعنی زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم دارد. میانگین دمای هوا در ژانویه ۰/۵ درجه سانتی‌گراد و در ژوئیه ۲۴/۵ درجه سانتی‌گراد است. توده‌های هوای سرد از طرف کانادا و خلیج مکزیک، آب وهوای شهر را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. نتیجه‌ تاثیر این توده‌ها، آب‌وهوای ناپایدار است. بارش باران در نیویورک قابل‌توجه است و در سال به بیش از ۱۲۰۰ میلی‌متر می‌رسد. وزش باد نیز معمولا اتفاق می‌افتد.

زمستان از دسامبر تا فوریه ادامه دارد و هوای آن سرد است. میانگین دای هوا فقط کمی از صفر درجه بالاتر است ولی به منفی ۱۵ درجه نیز می‌رسد. وزش بادهای سرد باعث می‌شود هوا، سردتر از آن چیزی که هست احساس شود. بارش برف در زمستان رایج است و گاهی آن‌قدر شدید می‌شود که همه جا را برف می‌پوشاند. به‌طور میانگین هر سال ۶۰ سانتی‌متر برف می‌بارد. البته در زمستان روزهای صاف و آفتابی هم وجود دارد و دمای هوا در روزهای آفتابی، ملایم است.

www.titrebartar.com

 

در بهار، یعنی از مارس تا مه، آب وهوا همچنان ناپایدار است. اولین جبهه‌های هوای گرم احساس می‌شود ولی پایداری ندارد و گاهی سرد می‌شود. در ماه مارس احتمال بارندگی وجود دارد و حتی اوایل آوریل نیز بارش برف بعید نیست. ولی در آوریل دمای هوا تا ۲۵ درجه نیز می‌رسد. در ماه مه، میانگین دمای هوا بسیار مطبوع و مناسب سفر است. البته ممکن است روزهای سرد هم داشته باشد و حتی بعضی روزها باران ببارد. گاهی دمای هوا در روزهای گرم و افتابی به ۳۰ درجه هم می‌رسد.

فصل تابستان از ژوئن تا اوت ادامه دارد و هوای آن گرم است به‌خصوص در ماه‌های ژوئیه و اوت. البته در این فصل هم گاهی شرایط آب‌وهوایی متغیر است. روزهای سرد و بارانی هم دارد ولی میانگین دمای هوا بین ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد است. گاهی توده‌های هوای گرم، دما را تا ۳۸ درجه هم بالا می‌برد. در طول تابستان، بیشتر روزها آفتابی است.

www.titrebartar.com

 

پاییز یعنی از سپتامبر تا نوامبر، هوایی ملایم‌تر دارد و آب‌وهوای آن حداقل در نیمه‌ اول فصل، پایدارتر از سایر فصل‌های سال است. در اوایل سپتامبر، آب‌وهوا اغلب ویژگی‌هایی مثل گرما و رطوبت دارد ولی بسیاری از روزها، آفتابی است. در نیمه‌ دم فصل، کم کم هوا رو به سردی می‌رود. نوامبر ماه نسبتا خنکی است و اولین بارش برف‌ ممکن است در این ماه باشد. در پاییز میزان بارش باران، ملایم است.

نکات عجیب درباره شهر نیویورک

 پیتزا در نیویورک

اولین پیتزافروشی آمریکا در سال ۱۸۹۵ در شهر نیویورک افتتاح شد. دوستداران پیتزا قطعاً نیویورک را شهر آرزوهای خود می‌دانند چرا که پیتزا در این شهر قدمت زیادی دارد. در نیویورک سیتی تورهای گردشگری اختصاصی برای توصیف تاریخچه پیتزا برگزار می‌شود.

یکی دیگر از نکات جالب مربوط به پیتزا در نیویورک این است که قیمت یک برش پیتزا و بلیت یک ایستگاه سواری مترو، از ۵۰ سال پیش تاکنون تقریباً دست‌نخورده است! اقتصاددانان به این مورد “اصل پیتزا” می‌گویند.

۵۰ میلیون کتاب در کتابخانه عمومی نیویورک

در کتابخانه عمومی نیویورک بیش از ۵۰ میلیون کتاب وجود دارد و بعد از کتابخانه کنگره در واشینگتن دی سی دومین کتابخانه بزرگ در آمریکا محسوب می‌شود. این کتابخانه که در منطقه منهتن قرار دارد در سال ۱۸۹۵ میلادی با سرمایه غیردولتی تأسیس شد. اگر عاشق کتاب و کتاب‌خوانی هستید حتماً سری به این کتاب‌خانه‌ بزنید وگرنه افسوس آن را می‌خورید.

www.titrebartar.com

 

زندگی در نیویورک گران تمام می‌شود

شاید زندگی در نیویورک رؤیای خیلی‌ها باشد اما رؤیای گران‌بهایی است، به‌خصوص اگر قصد دارید در منهتن نیویورک زندگی کنید. میانگین اجاره‌ی یک خانه‌ی تک خوابه در منهتن نیویورک۳۴۰۰ دلار آمریکاست.  البته این رقم میانگینی از گران‌ترین و ارزان‌ترین اجاره‌ها در منهتن است پس خانه‌های ارزان‌تری هم پیدا می‌شوند اما درهرصورت این رقم در مقایسه با باقی دنیا زیاد است، به‌عنوان‌مثال می‌توانید در یونان با ماهیانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ دلار به‌راحتی یک خانه‌ی تک خوابه اجاره کنید.

www.titrebartar.com

 

در نیویورک بیش از ۸۰۰ زبان صحبت می‌کنند

با توجه به این‌که ۳۷ درصد از جمعیت نیویورک اهل کشورهای دیگر هستند، شاید چندان غافلگیرکننده نباشد که در آن به زبان‌های زیادی صحبت شود. بیشترین جمعیت لهستانی بعد از ورشو در نیویورک ساکن هستند. همچنین بیشترین مهاجران چینی و یهودی در این شهر زندگی می‌کنند. بعضی از کارشناسان می‌گویند در این شهر به بیش از ۸۰۰ زبان صحبت می‌شود، این آمار فوق‌العاده است و همین نشان می‌دهد که نیویورک یک شهر چند فرهنگی و چند ملیتی است.

هلندی‌ها اولین ساکنین اروپایی نیویورک

تا سال ۱۸۹۸، نیویورک با نام نیو آمستردام (پایتخت هلند) شناخته می‌شد تا این‌که این شهر به مناسبت تولد ۱۸ سالگی “دوک یورک”، به او هدیه داده شد.  سپس او تصمیم گرفت نام شهر را به نیویورک تغییر دهد و این نام از آن زمان باقی مانده است.

مجسمه آزادی هدیه فرانسوی‌ها به آمریکا

آیا فکر می‌کردید مجسمه‌ی آزادی در خود نیویورک ساخته شده است؟ اشتباه فکر کردید. این مجسمه هدیه‌ی مردم فرانسه به مردم آمریکا بود که در سال ۱۸۸۶ از طرف دولت فرانسه به آمریکا تقدیم و در شبه‌جزیره منهتن نصب شد.

www.titrebartar.com

 

هرساله میلیون‌ها نفر از این مجسمه‌ی نمادین ۴۶ متری دیدن می‌کنند. این مجسمه نمادین به مسافرانی که از راه دریا وارد نیویورک می‌شوند خوش‌آمد می‌گوید. یک‌چیز جالب دیگر در مورد این مجسمه این است که پایه‌ی آن در زیر آب قرار داشته البته نه در نیویورک بلکه در نیوجرسی!

بزرگ‌ترین انبار طلای جهان در بانک ذخیره‌ی فدرال نیویورک

در اعماق ناحیه‌ی اقتصادی وال‌استریت، بزرگ‌ترین انبار طلای جهان جای گرفته است، یعنی بیش از ۷۰۰۰ تن شمش طلای درخشان‌ که برابر با ۲۵ درصد کل طلای استخراج‌شده‌ی جهان است. این منبع طلایی در خزانه‌ی بانک ذخیره ملی شهر نیویورک در زیرزمین و در عمق ۲۵ متری قرار گرفته است. برای بازدید از این مکان فوق‌العاده تورهای عمومی برگزار می‌شود.



+ 0
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری