پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ۱۳:۰۰
۳
۰
نسخه چاپی
جام جهانی 2022 قطر

آرژانتین با گل زنی مسی برد؛فرانسه در انتظار گل زنی امباپه

جام جهانی 2022 قطر
تیم های ملی فوتبال آرژانتین و هلند به دور بعدی مرحله جام جهانی راه یافتند.

تیتربرتر: با شروع مرحله یکم هشتم نهایی جام جهانی، تیم های راه یافته به دور بعد کم کم چهره ی حریفان خودرا می شناسند. در روز اول این دور یک هشتم نهایی این رقابتها دو بازی انجام شد که یاران مسی و تیم لاله های نارنجی حریفان خود را شکست دادند و در دور بعدی مسابقات به مصاف هم خواهند رفت. همچنین از دیگر بازی های این مرحله امروز فرانسه مدعی قهرمانی و انگلیس حریف مرحله گروهی ایران ، برای صعود به دور بعد با حریفان خود روبروخواهند شد.

هلند - آمریکا، صعود لاله های نارنجی

در اولین بازی از مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2022، دو تیم هلند و آمریکا به مصاف یکدیگر رفتند که نماینده اروپا با نتیجه ۱-۳ به برتری رسید. هلند خیلی زود به گل رسید، پاسکاری دیدنی شاگردان فن خال در جناح راست به دومفریز ختم شد، این مدافع ارسالی رو به بیرون برای دیپای انجام داد و مهاجم لاله های نارنجی با ضربه ای محکم با پای راست، دروازه ترنر را در دقیقه ۱۰ باز کرد. در حالی که در ادامه بازی آمریکایی ها نمایش شناور و خوبی را از خود نشان دادند، باز هم این هلند بود که در ثانیه های پایانی نیمه اول توسط بلیند به گل رسید.

www.titrebartar.com

 

در آغاز نیمه دوم فشار حملات آمریکا بیشتر شد اما ضعف در تمام کنندگی آنها را ناکام می گذاشت تا اینکه حاجی رایت در دقیقه ۷۶، پاس پولیسیچ را به شکلی جالب تبدیل به گل کرد تا اختلاف به یک گل برسد. در حالی که همه انتظار نمایش هجومی تری از آمریکا داشتند، روی یک غافلگیری دنزل دومفریز با شوتی زیبا دروازه ترنر را برای بار سوم باز کرد تا نمایش درخشان خود را با دو پاس گل و یک گل تکمیل کرده باشد. با این نتیجه، هلند به عنوان نخستین تیم راهی دور یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ شد و آمریکا در اولین گام مراحل حذفی، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

آمار بازی

شوت: هلند ۱۱- ۱۷ آمریکا

شوت در چارچوب: هلند ۶- ۸ آمریکا

شوت خارج از چارچوب: هلند ۴- ۵ آمریکا

کرنر: هلند ۴- ۵ آمریکا

آفساید: هلند ۰- آمریکا ۳

خطا: هلند ۱۰- ۵ آمریکا

کارت زرد: هلند ۲- ۰ آمریکا

پاس: هلند ۴۱۵- ۵۶۹ آمریکا

دقت پاس: هلند ۷۶%- ۸۳% آمریکا

شانس گل: هلند ۱.۷۷- ۱.۵۱ آمریکا

آرژانتین - استرالیا، گل زنی مسی

در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی قطر، تیم‌‌های فوتبال آرژانتین و استرالیا به مصاف هم رفتند و در نهایت آرژانتین 2 بر یک استرالیا را شکست داد، تا در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هلند برود. لیونل مسی در دقیقه 35 و جولین آلوارز در دقیقه 57 برای آرژانتین گلزنی کردند و تک گل استرالیا نیز با گل به خودی انزو فرناندز در دقیقه 77 ثبت شد. 

 با این نتیجه، حالا بازی بعدی تیم ملی آرژانتین در جام جهانی مقابل تیم ملی هلند خواهد بود و استرالیا علیرغم نمایش خوب خود باید با رقابت های جام جهانی قطر خداحافظی کند. البته که آمار و نتیجه بازی آرژانتین استرالیا نشان از بازی خوب تیم استرالیا می دهد اما تیم آرژانتین بخش بیش تری از بازی را در اختیار داشت. نتیجه بازی آرژانتین استرالیا، در دقیقا آخر بازی در حال تغییر بود اما این دروازه بان آرژانتین بود که این تیم را نجات داد. ضمن آنکه آمار تیم ملی آرژانتین درمقابل تیم ملی استرالیا نیز برتری قابل توجه آلبی سلسته را در ایجاد موقعیت نشان می دهد که در نهایت دو تا از توپ ها به گل تبدیل شد.

آمار بازی

گل: استرالیا یک - ۲ آرژانتین

درصد مالکیت توپ: استرالیا ۳۹ - ۶۱ آرژانتین

تعداد شوت: استرالیا ۵ - ۱۴ آرژانتین

تعداد شوت در چارچوب: استرالیا یک - ۵ آرژانتین

تعداد کرنر: استرالیا ۳ - یک آرژانتین

تعداد پاس: استرالیا ۴۳۶ - ۶۹۳ آرژانتین

واکنش دروازه‌بان: استرالیا ۳ - یک آرژانتین

تکل: استرالیا ۱۲ - ۱۴ آرژانتین

کارت زرد: استرالیا ۲ - صفر آرژانتین

فرانسه - لهستان، مدعی در انتظار برد

 تیم ملی فرانسه در جام جهانی که مدافع عنوان قهرمانی محسوب می‌شود، با صدرنشینی در گروه D مسابقات به این مرحله رسید. تیم ملی لهستان در جام جهانی قطر نیز در گروه C جام جهانی، توانست در روز آخر مرحله گروهی با خوش‌شانسی، حضور خود در مرحله بعد را محقق کند.

www.titrebartar.com

 

ساعت و تاریخ بازی فرانسه لهستان بنابر برنامه اعلام شده از سوی کمیته برگزاری مسابقات، ۱۳ آذرماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۸:۳۰ برگزار خواهد شد.

استادیوم مسابقه

استادیوم «ثمامه» با الهام از کلاه‌های سنتی عربی، عرقچین که توسط مردان عرب استفاده می‌شود، طراحی شده است و میزبان ۴۰ هزار تماشاگر خواهد بود. طراحی این استادیوم، یک طراحی برجسته و نمادین به شمار می‌رود و نمایانگر میراث فرهنگی و تاریخی کشورهای عربی است.

بیشتر بخوانید:

چه تیم های به مرحله حذفی جام جهانی 2022 قطر صعود کردند؟+برنامه بازیها

ظرفیت ورزشگاه ثمامه پس از پایان جام جهانی به ۲۰ هزار نفر کاهش می‌یابد و یک هتل و یک مسجد در آن باز خواهد شد و بخش بالایی ورزشگاه پس از جام جهانی به هتل تبدیل می‌شود.

www.titrebartar.com

 

استادیوم ثمامه میزبان پنج بازی از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود. یک بازی از مرحله یک‌شانزدهم و یک بازی از مرحله یک‌چهارم نهایی نیز از دیگر بازی‌هایی هستند که در این استادیوم برگزار می‌شوند.

انگلیس - سنگال، جدال شیرهای اروپا و افریقا

امروز (یکشنبه سیزدهم آذرماه) در روز دوم رقابت‌های یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ تیم‌های تیم ملی انگلیس و سنگال، از ساعت ۲۲:۳۰ در مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ به مصاف هم خواهند رفت.

انگلیس با وجود تساوی غیرمنتظره مقابل آمریکا در بازی دوم مرحله گروهی، مطابق انتظار به عنوان صدرنشین خودش را به مراحل حذفی جام جهانی رساند. شاگردان گرت ساوتگیت که در دوره قبلی تا مرحله نیمه نهایی پیشروی کردند، حالا مصمم هستند حتی از آن هم فراتر بروند. آمار و ارقام نشان دهنده این است که سه شیرها بخت نخست پیروزی در بازی فردا هستند ولی قهرمان آفریقا نشان داده است که سرسختی خاصی دارد و به راحتی تسلیم نمی‌شود.

www.titrebartar.com

 

این دومین حضور سنگال در مراحل حذفی جام جهانی به شمار می‌رود. در مورد قبلی، آن‌ها در نخستین جام جهانی‌شان در سال ۲۰۰۲ تا مرحله یک چهارم نهایی پیشروی کردند و آنجا مغلوب ترکیه شدند. شاگردان آلیو سیسه برای پیشروی در این مسابقات، به نمایشی خیره کننده و بدون اشتباه مقابل انگلیس نیاز دارند. گام نخست رسیدن به چنین موفقیتی، یک نمایش دفاعی مستحکم خواهد بود البته غیبت ادریسا گانا گیه، کار را برای آن‌ها سخت می‌کند.

استادیوم مسابقه

استادیوم «البیت» که در شهر الخور قرار دارد و دورترین ورزشگاه به دوحه است، با سازه‌ای شبیه خیمه پوشیده شده و نام خود را از چادرهای سنتی قطر گرفته است.

طراحی این استادیوم به‌نحوی، نمایانگر گذشته و حال قطر است. البیت، مجهز به سامانه خنک‌کننده بوده و سقف متحرک آن، مکملی برای فناوری سرمایشی این ورزشگاه است.

www.titrebartar.com

 

این استادیوم ۴۰ هزار نفر ظرفیت دارد. بخش فوقانی ورزشگاه پس از جام جهانی برداشته خواهد شد و ظرفیت ورزشگاه به ۳۲ هزار نفر کاهش می‌یابد و یک هتل پنج ستاره و یک مرکز خرید در ورزشگاه افتتاح خواهد شد.

در بیرون ورزشگاه پیست‌های دو، دوچرخه‌سواری و شترسواری ساخته شده و در اطراف ورزشگاه، پارک‌ها و محوطه‌های سبزی برای برای فراهم کردن فضاهای خانوادگی ایجاد شده است.

این استادیوم در مقایسه با دیگر استادیوم‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در فاصله دورتری از مرکز شهر دوحه قرار دارد و تماشاگران برای رسیدن به آن باید از تاکسی و اتوبوس استفاده کنند. فینال جام ملت‌های عرب ۲۰۲۱ که با قهرمانی الجزایر به پایان رسید در ورزشگاه البیت برگزار شد.



+ 3
مخالفم - 1
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری