پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شنبه, ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ۰۳:۱۵
۱
۰
نسخه چاپی

نکاتی درباره داروی ژاپنی کرونا

ايسنا : متخصصان وزارت بهداشت ژاپن تاکید دارند که داروی "زوکووا" نباید برای زنان باردار یا زنانی که ممکن است باردار باشند، تجویز شود و همچنین ممکن است بیمارانی که داروهای خاص مصرف می‌کنند نیز از مصرف آن منع شوند.

نکاتی درباره داروی ژاپنی کرونا

وزارت بهداشت ژاپن و شرکت داروسازی ژاپنی "شیونوگی"، تولیدکننده داخلی اولین داروی خوراکی کروناویروس در این کشور که با نام تجاری "زوکووا" (Xocova) عرضه می‌شود، قراردادی را با هدف تامین دُزهای لازم برای مداوای یک میلیون بیمار کووید امضا کرده‌اند.

این وزارتخانه در ابتدا قصد داشت توزیع گسترده این دارو را در میان مراکز بهداشتی و درمانی از اوایل ماه دسامبر (ماه جاری میلادی) آغاز کند اما زمان توزیع سراسری آن را جلو انداخت و از ۲۸ نوامبر (۱۱ روز قبل) پخش دارو را آغاز کرد.

با این حال، متخصصان این وزارتخانه در حال حاضر تاکید دارند که داروی "زوکووا" نباید برای زنان باردار یا زنانی که ممکن است باردار باشند، تجویز شود و همچنین ممکن است بیمارانی که داروهای خاص مصرف می‌کنند نیز از مصرف آن منع شوند.

با توجه به این محدودیت‌ها، وزارت بهداشت ژاپن قصد دارد جهت رعایت نکات ایمنی، طی حدود دو هفته‌ اول، توزیع این قرص را تنها به مراکز درمانی و داروخانه‌هایی محدود کند که قبلا قرص پاکسلووید را تجویز کرده‌اند. پاکسلووید یک داروی خوراکی ساخت شرکت آمریکایی فایزر است که با زوکووا عملکرد یکسانی دارد.

به گزارش شبکه ان اچ کی، این وزارتخانه می‌گوید: پس از این دوره‌ آزمایشی حدودا دو هفته‌ای، هیچ محدودیت خاصی برای عرضه زوکووا وجود نخواهد داشت. این وزارتخانه سامانه‌ای را راه‌اندازی خواهد کرد تا مراکز بهداشتی و درمانی و داروخانه‌های تعیین شده از سوی استانداری‌ها بتوانند در چارچوب آن قرص زوکووا را تجویز یا تهیه کنند.




+ 1
مخالفم - 1
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری