پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۰۶ دی ۱۴۰۱ ۱۲:۴۴
۱
۰
نسخه چاپی

اندونزی؛ کشور جزیره ها و جاذبه ها

اندونزی؛ کشور جزیره ها و جاذبه ها
اندونزی، مجمع الجزایری استوایی با جاذبه های فراوانی است که مقصدی محبوب برای همه نوع گردشگری محسوب می شود.

تیتربرتر: با توجه به مکان‌های شگفت انگیزی که در کشور اندونزی دیده می‌شود و بیش از ۱۷۰۰۰ جزیره که در آن وجود دارد گردشگران این فرصت را در اختیار خواهند داشت که به ماجراجویی و تعامل فرهنگی با افراد مختلف و سایر توریست‌ها بپردازند.

اندونزی چهارمین کشور متراکم جهان است و تنوع جغرافیایی شدید آن به صورتی است که در آن سواحل، جنگل‌ها و آتش فشان ها منتظر لذت بردن از آنها هستند. در این کشور هر منطقه منحصر به فرد است و چیزی ارائه می‌دهند که گردشگران در سایر نقاط جهان آنها را ندیده‌اند.

Borobudur اندونزی

بوروبودور این معبد باستانی یکی از معروف ترین و قابل توجه ترین مکانهای فرهنگی در اندونزی است.Borobudurr در قرن هشتم ساخته شده است و در قالب یک ماندالای سنتی بودایی است. این یک مکان میراث جهانی یونسکو است و یکی از بزرگترین مکانهای بودایی در جهان محسوب می شود.

www.titrebartar.com

 

 پارک ملی ‏Gunung Gede Pangrango‏ 

این پارک که در شهر ‏West Java‏ در اندونزی قرار دارد ، دارای طبیعتی سرسبز و غنی همراه با دو کوه آتشفشان به نامهای کوه ‏Gede‏ و کوه ‏Pangrango‏ می باشد که در قلب این پارک قرار گرفته اند. این پارک همچنین مجل نگهداری گونه های مختلفی از ‏حیوانات وحشی نیز می باشد. از آنجایی که این محوطه زیبا و سرسبز برای پیاده روی و تماشای پرندگان و حیوانات گوناگون ‏ایجاد شده است معمولا محل مورد علاقه بسیاری از توریست های علاقه مند به طبیعت و حیات وحش می باشد. محلی های این ‏منطقه در دریاچه به ماهیگیری می پردازند که همین مساله صحنه های جذاب و آرامی را در سطح این پارک ایجاد می کند. امکان ‏این وجود دارد که شب را در این پارک بگذرانید. ‏

www.titrebartar.com

 

کوهنوردان معمولا کوه ‏Gede‏ را برای کوهنوردی انتخاب می کنند چرا که چشم اندازی فوق العاده به سوی فضای سرسبز و ‏آرام پارک دارد. مسیرهای مختلفی برای رفتن به هر دو کوه برای کوهنوردا وجود دارد. ‏ ‏

دریاچه کلیموتو

این دریاچه آتشفشانی به دلیل رنگ های متغیرش بسیار معروف شده و در میان جاذبه های طبیعی اندونزی جای گرفته است. کلیموتو از ۳ دریاچه تشکیل شده که هر کدام رنگ مختص به خود را دارند و رنگ آن ها در طول سال، تغییر می کند؛ این رنگ ها از طیف های گوناگون سبز به سیاه و همچنین قرمز، قهوه ای و … هستند و آن هم به دلیل فعالیت های آتشفشانی است.

بیشتر بخوانید:

عجایب اهرام ثلاثه مصر باستان

لبنان؛ عروس زیبای خاورمیانه/جاذبه های گردشگری لبنان

محاسبه کرده اند که یکی از این دریاچه ها در طول قرن اخیر، ۴۴ بار تغییر رنگ داده است. هر بار که این اتفاق می افتد، مردم محلی مراسم معنوی خاصی را انجام می دهند که به ارواح گذشتگانشان برمی گردد.

www.titrebartar.com

 

فلات دییِنگ

این فلات تاریخی درست در بالای ابرها واقع شده و به گردشگران از بالا چشم انداز زیبایی از مزارع برنج، روستاهای جذاب و جنگل ارائه می دهد. این نقطه که از لحاظ تاریخی نیز اهمیت زیادی دارد، جایگاه مخروبه زیارتگاه های قدیمی است که در کنار طبیعت منحصر به فردش، ترکیب غیر قابل توصیفی از تاریخ و طبیعت را به نمایش می گذارد. علاوه بر این دو، فلات دیینگ جایی برای تماشای قومیت های محلی است که اگر خوش شانس باشید، در اینجا فستیوال و جشن های جالبی را نیز تجربه خواهید کرد.

www.titrebartar.com

 

شهر یوبود

یوبود خانه های زنجیر واری است که به هم وصل شده اند و در وسط شالیزارها قرار گرفته اند. یوبود قلب فرهنگی بالی و یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی در اندونزی است.

www.titrebartar.com

 

تامان کرتا گسا اندونزی

این بنای بسیار زیبا در کشور اندونزی زمانی مورد استفاده پادشاه قرار می گرفت که جلسات مهم خود با وزرا را در این مکان برقرار می کرد. در حال حاظر نیز این مکان تحت حمایط و نگهداری دولت اندونزی می باشد و بسیارر بازدید نیز می باشد. تامان کرتا گسا دارای طبیعتی بسیار زیبا و سرسبزی می باشد که بودن در این مکان نیز به بازدید کنندگان و گردشگران آرامش می دهد.

www.titrebartar.com

 

معبد بساکی اندونزی

این معبد یکی از مهم ترین و مقدس ترین معابد کشور اندونزی می باشد که روزانه بازدید کنندگان بسیاری را به خود جذب می کند و بسیاری از مردم اندونزی به این معبد برای عبادت روزانه یا هفتگی خود مراجعه می کنند. از تاریخ ساخت این معبد اطلاعی در دست نمی باشد اما محققان تخمین می زندد که شاید این معبد قدمتی بیش از هزار سال داشته باشد.

www.titrebartar.com

 

در این مکان تاریخی و مذهبی می توانید 86 معبد کوچکتری که در آنجا ساخته شده است را نیز مشاهده نمایید.برای ورود به این معابد ساکنین اندونزی قوانین خاصی دارند و برایشان بسیار مهم است و اگر می خواهید به آنجا وارد شوید باید تمامی قوانین و نکات را به درستس رعایت نمایید.

تانا توراجا

با رفتن به این مکان هم می توانید با  فرهنگ دیرینه اندونزی و مردمانش آشنا شوید و هم قدم به گذشته بگذارید. خانه های ساخته شده در این منطقه قایق مانند می باشند و تمامی آنها در کنار هم ساخته شده اند و زیبایی چشم نوازی در کنار طبیعت سرسبز و زیبای خود را دارا می باشند.

www.titrebartar.com

 

با رفتن به تانا توراجا می توانید علاوه بر قدم زدن و آشنا شدن با مردم بسیار مهربانش در مراسم ها و جشن های بسیاری که در انجا برقرار می شود نیز شرکت نمایید و همچنین می توانید عکس های یادگاری بسیار خاطره انگیزی را نیز بگیرید.

آتشفشان کوائن لجین

یکی از خاط ترین و البته خطرناکترین جاذبه های گردشگری در کشور اندونزی می باشد که با احتیاط فراوان باید به آنجا بروید. این آتشفشان پر شده از سلفور می باشد  و وقتی می سوزد آتش آن به رنگ آبی تبدیل می  شود که بسیار زیبا و  در عین حال چشم نواز نیز می باشد. برای رفتن به این مکان بهتر است از تورهای مسافراتی استفاده نمایید تا راهنمایی های لازم را جهت حضورتان در آنجا و احتیاتات لازم را به شما ارائه دهند.

معبد تاناه‌ لوت

معبد تاناه‌ لوت به آیین هندو تعلق دارد و روی فرمی صخره‌ای در جزیره بالی اندونزی قرار گرفته است. با قدمتی که به قرن ۱۶ بازمی‌گردد، تاناه لوت یکی از معابد هفتگانه دریایی محسوب می‌شود که در سواحل بالی ساخته شده‌اند. همچنین از این معبد باستانی، به‌عنوان یکی از معروف‌ترین چشم‌اندازهای بالی یاد می‌کنند و شهرت آن مدیون پس‌زمینه امواج همیشه خروشان و غروب خورشید است. 

www.titrebartar.com

 

پرواز به اندونزی

در حال حاضر امکان پرواز از تهران – شیراز – مشهد – اصفهان با پروازهای ترانزیت به اندونزی وجود دارد



+ 1
مخالفم - 1
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری