پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۶:۳۱
۱
۰
نسخه چاپی

مکانهای جذاب و دیدنی کشور ژاپن

مکانهای جذاب و دیدنی کشور ژاپن
ژاپن کشوری است واقع در اقیانوس آرام که به سرزمین آفتاب تابان شهرت دارد.

تیتربرتر: مجمع‌ الجزایر ژاپن کشوری در اقیانوس آرام در آسیای شرقی است، که یکی از قدرت‌های‌ اصلی اقتصادیِ جهان و سومین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. مردم این کشور تا به امروز فرهنگ‌ و نگرش خاص خودرا حفظ وآن رابه سبکی بسیار دوست داشتنی با دنیای مدرن ترکیب کرده‌اند. این کشور جذابیت‌های‌ طبیعی و انسانی بی شماری دارد که آنرا در بین بهترین مقصدهای تفریحی جهان قرار می دهد.

موقعیت جغرافیایی ژاپن

جمعیت این کشور ۰۰۰`۴۷۶`۱۲۶ نفر است که جزو یازدهمین کشور پرجمعیت جهان قرار گرفته و پایتختش ( توکیو) گران‌ترین و بزرگترین پایتخت جهان با جمعیت ۱۳ میلیون نفر است.

ژاپن یک کشور کوهستانی و به شدت زلزله خیز است و سالانه حدود ۱۵۰۰ زلزله در این کشور اتفاق می افتد که بیشتر به دلیل آتشفشان ها و جزایر آن است. مردم آنجا به ژاپن لقب( نیپون کوکو) را داده اند که به معنی خواستار خورشید است، همچنین نژاد مردم ژاپن ۰/۴ چینی ، ۰/۵کره ایی، ۹۸/۵ ژاپنی  و ۰/۶هم از بقیه نژادها تشکیل داده‌اند، که طبق سرشماری  ۲۳ درصد جمعیت ژاپن را افراد پیر و میانسال تشکیل داده اند و پیر ترین ساختار جهان را دارا است.

این کشور مجموعه‌ای از جزیره ها است که همین سبب شده  آب و هوای گوناگونی داشته باشد، مثلا در زمستان، شمال این کشور سرد و پر برف است؛ در حالی که در جنوب،  زمستان های معتدل و تابستان های گرمی دارد.

جاذبه های دیدنی ژاپن

 ژاپن به دلیل اینکه قدمت و پیشینه ای با ارزش دارد در خود سیل بیشماری از جاذبه ها را قرار داده مخصوصا در توکیو که بزرگ ترین شهر این کشور است و گردشگران زیادی هر ساله به ژاپن برای بازدید از جاذبه هایش سفر می‌کنند.

 کوه فوجی

قطعا تا به حال نام که فوجی و شکوفه های کشور ژاپن به گوشتان خورده این جآذبه یکی از مقدس ترین و زیباترین مکان های دیدنی ژاپن است که بسیار در آنجا معروف و مشهور است. کوهنوردی در این کوه بسیار جذاب و هیجانی است که قطعا لحظات خوشی را در کنار دوستان و خانواده سپری خواهید کرد . فوجی ۱۱۵۰۰ ارتفاع دارد و در نزدیکی شهر توکیو واقع شده که معمولا در طول روز در مه فرو می رود و بهتر است برای تماشای طلوع  خورشید نیز در صبح زود به این کوه شگفت انگیز بروید.

www.titrebartar.com
کوه فوجی

 

قصر سلطنتی توکیو

پس از کوه فیجی، باید سری به پایتخت سرزمین سامورایی‌ها بزنیم. قصر سلطنتی توکیو یکی از زیباترین دیدنی‌های کشور ژاپن است که از قرن ۱۷ میلادی بجای مانده است. این مجموعه توسط باغ‌ها، دیوارها و خندق بزرگی از شهر توکیو جدا شده‌اند و یکی از بهترین دیدنی‌های توکیو به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

دیدنی های بانکوک؛ جهان مدرن غرب،فضای نوستالژیک شرق

از سال ۱۸۶۸ و اصلاحات امپراتور میجی، پایتخت ژاپن از شهر کیوتو به توکیو منتقل شد و هنوز نیز خانواده سلطنتی ژاپن در بخش‌های از این مجموعه زندگی می‌کنند.

www.titrebartar.com
قصر سلطنتی توکیو

 

قلعه اوساکا

یکی دیگر از جاهای دیدنی کشور ژاپن که قدمت زیادی دارد، قلعه اوساکا در شهر زیبا و دوست داشتنی اوساکا است. این قلعه زیبا در سال ۱۵۸۶ ساخته شده و نقش مهمی در تاریخ ژاپن و اتحاد این کشور ایفا کرده است.

www.titrebartar.com
قلعه اوساکا

 

البته ساختمان اصلی قلعه اوساکا در طول تاریخ چندین بار تخریب و بازسازی شده و ساختمان فعلی در سال ۱۹۳۱ دقیقا مشابه با نسخه اصلی ساخته شده است. این ساختمان ۵ طبقه و ۴۲ متری یکی از بهترین نمادهای معماری قصرهای ژاپنی است و شما را با معماری و فرهنگ اصیل ژاپنی آشنا می‌سازد.

معبد آتسوتا

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی ژاپن که اهمیت بسیاری در تاریخ و سنت‌های این کشور دارد، معبد آتسوتا در شهر ناگویا (Nagoya) است. معبد آتسوتا از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این شهر و مهمترین معبد شینتو در ژاپن است که در قرن اول میلادی تاسیس شده است. اما این معبد علاوه بر اهمیت تاریخی و مذهبی و زیبایی تزئینات انجام گرفته در آن، یکی از نمادهای مهم سلطنت ژاپن نیز به شمار می‌رود.

www.titrebartar.com
معبد آتسوتا

 

طبق افسانه‌های ژاپنی، سه شی باستانی و الهی در ژاپن وجود دارد که نماد سلطنت به شمار می‌روند؛ یک شمشیر، یک آینه و یک جواهر باستانی. اگرچه کسی آن را ندیده است، اما گفته می‌شود که شمشیر سلطنتی ژاپن در معبد آتسوتا نگهداری می‌شود.

آبشار ناچی

ارتفاع بلندترینریزشگاه آبشار ناچی به ۱۳۳ متر میرسد، از این رو مرتفع‌ترین آبشار کشور ژاپن به شمار میرود. این آبشار از روی یک صخره‌ی سنگی پایین می‌ریزد. معبد بودایی Seiganto-ji که در نزدیکی آبشار قرار دارد و چشم انداز زیبایی را ارایه می کند یکی از مواردی به شمار می رود که جذابیت این مکان را دو چندان میکند.

www.titrebartar.com

 

کویا سان

کویا سان یا کوه کویا یکی از مهم‌ترین سایت‌ها در بودیسم شینگون است. شینگتون یک فرقه در ژاپن است که از سال ۸۰۵ زمانی که توسط کوبو دایشی معرفی شد مورد استفاده قرار می گیرد. این مکان مرکز اصلی فرقه محسوب می‌شود و شهر کوچکی نیز در اطراف معبد ساخته شده است. محل آرامگاه کوبو دایشی از درخت‌های بسیاری پوشیده شده است. توریست‌ها و گردشگران می‌توانند نحوه زندگی راهب‌ها را در این معبد مشاهده کنند.

 

دیزنی لند ژاپن

پارک شباهت بسیاری به دیزنی لندی دارد که در آمریکا ساخته شده است. دیزنی لند با الهام از کاراکترها و شخصیت‌های کمپانی «والت دیزنی» ساخته شده است. در این مکان علاوه بر تفریح و بازی می توانید از کارناوال ها و موسیقی هایی که در آنجا برگزار می شود نیز استفاده کرده و از حضور خود در این مکان رویایی لذت ببرید.

www.titrebartar.com

 

آنسن

آنسن بعنوان چشمه های آب گرمی شناخته شده می باشند که در ژاپن و در بین مردم ساکن در این کشور و همچنین توریست ها و گردشگران نیز محبوب و شناخته شده می باشد.

www.titrebartar.com

 

چشمه‌ها هم به صورت داخلی و هم فضای باز قابل استفاده هستند و حتی برخی حیواناتی که آزادانه در محوطه چشمه زندگی می کنند نیز می توانند از انها استفاده نمایند و قابل ذکر است در زمانی که مردم در چشمه ها هستند این حیوانات داخل نمی آیند و اگر هم بیایند هیچگونه آسیبی به مردم نمی رسانند.

دریاچه آبی

این دریاچه از دیگر زیبایی های این کشور به شمار می‌رود که در هوکایدو واقع شده و زیبایی آن محسور کننده و شگفت انگیز است. دیدن یک تصویر زیبا را در هر کجای جهان و به راحتی نمی‌توان تماشا کرد اما تصویری که در قاب این دریاچه خواهیم دید بی‌همتا  وشگفت انگیز است چرا که رنگ آبی یخ زده و بیرون آمدن تنه های درخت از یخ بسیار جالب و تماشایی است که حتی می‌توانید در آنجا مشغول بازی و تفریح شوید و تنها به تماشای آن اکتفا نکنید.

www.titrebartar.com

 

این دریاچه مصنوعی بوده و به منظور جلوگیری از سیل های به راه افتاده در نزدیکی آتشفشان توکاچی ساخته شده و رنگ آبی  آن به دلیل مواد معدنی موجود در آن است که جلوه ایی خاص را برای تماشاچیان به نمایش می‌گذارد.



+ 1
مخالفم - 1
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری