پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ ۰۰:۰۵
۰
۰
نسخه چاپی

ایران؛ محور گفتگوی روسای اسرائیل و کمیسیون اروپا

ایرنا : هرتزوگ اتحادیه اروپا را از جهات مختلف به عنوان یک شریک استراتژیک بالقوه برای اسرائیل توصیف کرد.

ایران؛ محور گفتگوی روسای اسرائیل و کمیسیون اروپا

تارنمای «i۲۴» گزارش داد،  رژیم صهیونیستی، اسحاق هرتزوگ در بروکسل با «اورسلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا دیدار و گفت وگو کرد.

هرتزوگ در دیدار با فون در لاین درباره همکاری‌های دوجانبه از جمله تجاری، کشاورزی، گردشگری، هوانوردی، انرژی، امنیت غذایی، آب و هوا و راه‌های تعمیق این همکاری‌ها گفت وگو کرد.

رئیس رژیم صهیونیستی همچنین اتحادیه اروپا را از جهات مختلف به عنوان یک شریک استراتژیک بالقوه برای این رژیم توصیف کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با حمله به جمهوری اسلامی ایران خواستار اتخاذ مواضع سختگیرانه تری از سوی اتحادیه اروپا در قبال ایران شد.

هرتزوگ مانند سایر مقامات رژیم صهیونیستی با ادعاهای واهی و در راستای سیاست ایران هراسی مدعی شد که ایران نه تنها چالشی برای رژیم صهیونیستی، منطقه و خاورمیانه بلکه برای اروپا و جهان است و آن را یک خطر خواند.

اسحاق هرتزوگ قرار است فردا پنجشنبه به مناسبت یادبود هولوکاست در پارلمان اروپا سخنرانی کند.

به گزارش ایرنا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم روز گذشته (سه‌شنبه) بار دیگر لفاظی‌های خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد و مدعی شد که ایران در تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است.

بنیامین نتانیاهو در نشست با اعضای کمیته یهودیان آمریکا، لابی این رژیم در نیویورک مدعی تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای شد و گفت: جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی باید هدف مشترک (رژیم) اسرائیل و آمریکا باشد.

همچنین وزیر جنگ جدید رژیم صهیونیستی نیز پیشتر (۱۱ دی ماه) در چارچوب ستیزه جویی و لفاظی‌های مداوم سران این رژیم علیه ایران و تلاش برای غیر مسالمت آمیز جلوه دادن برنامه هسته‌ای تهران، مدعی شد که ایران درصدد دستیابی به تسلیحات هسته‌ای است.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ کابینه تازه تشکیل شده رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو گفت: «تلاش‌های هسته‌ای ایران، موشک‌هایی که از نوار غزه شلیک می‌شود و همه حملات به ارتش اسرائیل در جنین یک هدف مشترک دارند و آن هدف؛ تضعیف ما، ایجاد ترس میان اسرائیلی‌ها و دیدن نابودی ما است.»

گالانت نیز با تکرار رویکرد سایر مقامات این رژیم برای غیر مسالمت آمیز جلوه دادن برنامه هسته‌ای ایران و تلاش برای ایجاد ایران هراسی مدعی شد: «ایران در کنار اظهارات مکرر درباره نابودی اسرائیل در تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است.»

وی تهدیدات موشکی مقاومت در کشورهای منطقه را مهم‌ترین چالش امنیتی دیگر برای رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد.

رژیم صهیونیستی در حالی جمهوری اسلامی ایران را متهم به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی می کند که آژانس بین المللی انرژی اتمی در تمامی گزارش‌های خود بر ماهیت صلح آمیز این فعالیت‌ها تاکید کرده است.




+ 0
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری