پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ ۰۳:۵۵
۵
۰
نسخه چاپی

1400 نفر در زندان 320 نفری/جمعیت زندانیان نیشابور 4.5 برابر ظرفیت زندان است

تیتربرتر: عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند ظرفیت زندان نیشابور ۳۲۰ نفر اعلام شده اما اکنون حدود ۱۴۰۰ نفر یعنی ۴.۵ برابر ظرفیت جمعیت دارد.

 

 1400 نفر در زندان 320 نفری/جمعیت زندانیان نیشابور 4.5 برابر ظرفیت زندان است

 

 

هاجر چنارانی، چهارشنبه ۵ بهمن‌ماه در نشست شورای اداری شهرستان بیان کرد: در بازدید اخیر دادستان کل کشور و جلسه‌ای که با نائب رئیس مجلس داشتیم دستورات لازم برای ساخت زندان جدید این شهرستان صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: برای زندان نیشابور ۴۰ هکتار زمین در نزدیکی کارخانه فولاد پیش‌بینی شده که با اخذ ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات قوه قضاییه و ۴۰ میلیارد تومان از سازمان زندان‌ها به زودی کار ساخت و ساز زندان این شهرستان آغاز می‌شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هرچند ظرفیت زندان نیشابور ۳۲۰ نفر اعلام شده اما متأسفانه در حال حاضر حدود ۱۴۰۰ نفر یعنی ۴.۵ برابر جمعیت دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه روستای باغشن گچ، با توجه به وسعت و جمعیت زیادی که دارد دچار معضلات اجتماعی فراوانی است، گفت: به رغم اینکه برای ارتقاء این روستا به شهر تلاش‌هایی شده اما به دلیل نزدیکی به شهر تاکنون این اتفاق میسر نشده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته باغشن گچ از حریم شهر نیشابور خارج شد و در آینده نزدیک ارتقاء خواهد یافت.

چنارانی همچنین افزود: به زودی نیز ارتقاء بخش میان جلگه به تصویب هیات دولت خواهد رسید، امیدوارم تا قبل از آغاز سال ۱۴۰۲ بخش میان جلگه به شهرستان ارتقاء یابد.

اشتغال ۶۱۰۰ نفر طی ۶ ماه

ابوطالب جوان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نیشابور در این جلسه گفت: سهمیه نیشابور برای ایجاد اشتغال ۶۳۳۳ نفر اعلام شده که از تیرماه امسال تاکنون برای ۶۱۰۰ نفر با وجود تمام مشکلات ایجاد اشتغال شده است.

وی با تأکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی هر چه زودتر املاک خود را از بلاتکلیفی خارج کنند، افزود: با توجه به اینکه املاک برخی ادارات فاقد سند است، می‌طلبد هر چه سریع‌تر نسبت به صدور سند برای املاک دولتی اقدام و به فرمانداری گزارش دهند.

جوان با بیان اینکه مردم از دولت انتظار عمل به وعده‌ها را دارند، اظهار کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان خدمات، اقدامات و دستاوردهایی است که طی یک سال اخیر داشته‌ایم.

وی تأکید کرد؛ تمامی مدیران باید گزارش عملکرد خود را تبیین و بازگو کنند تا مردم بدانند یک مجموعه اداری طی این یک سال چه اقداماتی انجام داده است.

فرماندار نیشابور ادامه داد: به زودی گروهی از کارشناسان وزارت میراث فرهنگی با حضور در شهرستان نیشابور به بررسی و رفع تنگناهایی که در حوزه میراثی شهر گریبانگیر مردم شده خواهند پرداخت.

 وی همچنین با اشاره به سرمای اخیر و کاهش فشار گاز در سطح استان گفت: طی روزهای گذشته به رغم سرمای بی‌سابقه اما مدیریت خوبی در زمینه منابع انرژی آب، برق و گاز انجام شد.

از عملکرد روابط عمومی‌های برخی ادارات رضایت نداریم

احمد شافعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان نیشابور در ادامه گفت: نیشابور در ناآرامی‌های اخیر، پتانسیل ایجاد یک سری اتفاقات و ناامنی‌هایی را داشت ولی به لطف خدا و تدابیر اعضای شورای تأمین شهرستان جلوگیری شد.

وی با انتقاد از عملکرد روابط عمومی‌های برخی ادارات شهرستان نیشابور، افزود: از مدیران دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود توجه بیشتری نسبت به مجموعه روابط عمومی تحت امر خود داشته باشند.

شافعی تصریح کرد: متأسفانه برخی کارشناسان روابط عمومی چند مسئولیت را همزمان دارند که باید بار مسئولیت آنها را کاهش داد تا بتوانند راحت‌تر به وظیفه خود عمل کنند.

کمیته نظارت بر حقوق معلولان تشکیل شد

در ادامه رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیشابور در این جلسه از تشکیل کمیته نظارت بر حقوق معلولان در شهرستان خبر داد و گفت: نیشابور جزو اولین شهرستان‌های کشور هست که این کمیته را تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست می‌شود ضمانت اجرایی قانون حمایت از معلولین را مشخص کنند، افزود: با توجه به اینکه ۱۵ درصد جامعه را مددجویان و معلولان تشکیل می‌دهند باید همه‌ ما دغدغه رفع مشکلات این قشر از جامعه را بیشتر داشته باشیم.

 

 

 



+ 5
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری