پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ ۰۸:۴۰
۱
۰
نسخه چاپی

حمله تند میلیادر آمریکایی به دولت اوکراین

تیتربرتر : بیل گیتس گفت: دولت اوکراین یکی از بدترین دولت‌های جهان به دلیل شیوع بالای فساد است.

 

حمله تند میلیادر آمریکایی به دولت اوکراین

 

 

«بیل گیتس» میلیاردر معروف آمریکایی و مؤسس شرکت مایکروسافت، روز پنج شنبه در سخنانی گفت که دولت‌ کی‌یف از بدترین دولت‌های جهان در زمینه فساد است.

مقامات اوکراین ممنوع الخروج شدند

به نوشته آرتی، او گفت که فساد به شدت در میان کارمندان دولت اوکراین شیوع پیدا کرده است و همچنین تعداد اندکی از ثروتمندان بر دولت مسلط شده‌اند.

بیل گیتس در ادامه تأکید کرد: «این موضوع برای مردم اوکراین به شدت ناراحت کننده است. اراضی کشاورزی اوکراین به مراتب حاصلخیزتر از اراضی آمریکاست. در واقع اوکراین سبد غذایی اروپا محسوب می‌شود و از امکانات بزرگی برخوردار است».

این سخنان میلیاردر معروف آمریکایی در حالی است که اخیرا به دنبال افشای فساد مالی گسترده در رده‌های بالایی و میانی دولتی اوکراین، پنج فرماندار منطقه‌ای و چهار معاون وزیر این کشور از کار برکنار شده‌اند.

همچنین «ویاچسلا شاپووالوف» معاون وزیر دفاع اوکراین نیز در ارتباط با یک فساد مربوط به خرید آذوقه با چند برابر قیمت موجود در فروشگاههای این کشور برای نیروهای ارتش از سمت خود برکنار شده است. 

 «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری این کشور در واکنش به کشف فساد اداری در این کشور قول داده بود که دست به تغییرات گسترده بزند. او دستور داده است که مقامات اوکراین جز برای کارهای رسمی حق خروج از این کشور را ندارند

همچنین افشای فساد گسترده در سیستم اداری اوکراین در بحبوحه جنگ با روسیه و کمکهای مالی و تسلیحاتی غرب نگرانیهای زیادی را در زمینه به مقصد نرسیدن این کمکها در ارتش اوکراین به وجود آورده است. 

پیش از این نیز «گِنگ شوانگ»، نماینده چین در شورای امنیت سازمان ملل نیز اعلام کرده بود حجم خیلی زیادی از سلاح و تسلیحات نظامی به اوکراین ارسال شده و این وضعیت نگرانی‌ها را نسبت به احتمال تحویل این سلاح به «دست‌های ناپاک» افزایش داده است. این مقام چینی دراین‌باره افزود: گزارشی‌هایی وجود دارد که گروه‌های مسلح در غرب آسیا و آفریقا به صورت غیرقانونی به سلاح‌هایی دست یافته‌اند که در اختیار ارتش اوکراین قرار گرفته است.

 

 



+ 1
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری