پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ ۱۴:۵۰
۱
۰
نسخه چاپی

کرملین: بایدن می‌تواند با دستور دادن به کی‌یف، جنگ در اوکراین را پایان دهد

فارس : «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (جمعه) به اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا درباره پایان دادن به جنگ اوکراین واکنش نشان داد.

کرملین: بایدن می‌تواند با دستور دادن به کی‌یف، جنگ در اوکراین را پایان دهد

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه پایان جنگ اوکراین با دستور رئیس جمهور آمریکا به کی‌یف ممکن است، گفت اما کاخ سفید مسیر پمپاژ بیشتر سلاح به این کشور را انتخاب کرده است.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «ترامپ به صورت تئوریک درباره ممکن بودن پایان سریع درگیری در اوکراین صحبت می‌کند. البته که اگر رئیس جمهور آمریکا بخواهد، این دور از واقعیت نیست».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی ضمن لحنی کنایه‌آمیز، در این‌باره توضیح داد: «[جو] بایدن می‌تواند با دستور دادن به رژیم کی‌یف، درگیری در اوکراین را پایان دهد؛ البته نه در یک روز، بلکه در دو روز!»

سخنگوی کرملین در ادامه تصریح کرد: «با این حال شاهد آن هستیم که رئیس فعلی کاخ سفید نمی‌خواهد این کار را انجام دهد، نمی‌خواهد از این کلید استفاده کند، بلکه به عکس، او مسیر پمپاژ بیشتر سلاح به اوکراین را انتخاب کرده است».

طبق این گزارش،‌ پسکوف درباره تصمیم آمریکا برای قرار دادن نام گروه نظامی خصوصی «واگنر» در لیست سازمان‌های تروریستی و جنایتکار نیز اظهار داشت که نبود شواهد کافی برای این ادعا، اقدام واشنگتن را بی‌ارزش می‌کند.

به نوشته اسپوتنیک، وی همچنین خبر داد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز با اعضای شورای امنیت ملی این کشور جلسه خواهد داشت.

بامداد امروز ترامپ با اشاره به توانایی ادعایی مذاکره خود برای پایان دادن به جنگ اوکراین در عرض ۲۴ ساعت، گفته بود که اگر در قدرت مانده بود این جنگ هرگز شروع نمی‌شد.

سخنگوی کرملین روز گذشته نیز سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه دخالت غرب در جنگ اوکراین در حال افزایش است، گفت موضوع تغییر وضعیت عملیات نظامی ویژه، به دلیل ارسال تانک‌های آمریکایی و آلمانی به کی‌یف، در دستور کار نیست.




+ 1
مخالفم - 2
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری