پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ۲۰:۴۰
۲
۰
نسخه چاپی

خروج سرمایه از بورس برای دهمین روز متوالی

اکوایران : امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای دهمین روز متوالی منفی بود و ۲۰۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

 

خروج سرمایه از بورس برای دهمین روز متوالی

 

 

روز چهارشنبه  شاخص کل بورس  از ابتدای معاملات روند صعودی پیدا کرد اما خیلی زود نزول کرد و در یک سوم پایانی معاملات رشد کرد تا جایی که اندکی بالاتر از سطح روز گذشته بایستد. 

در پایان معاملات  شاخص کل  بورس با رشد ۶۷۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۲۲۷ واحد رسید. 

امروز شاخص کل هم‌وزن نیز در پایان معاملات هزار و ۴۹۴ واحد نسبت به روز سه‌شنبه بالا آمد و در رقم ۴۸۷ هزار و ۵۳۵ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل  فرابورس  با افزایش ۱۵ واحدی به سطح ۲۰ هزار و ۲۵۱ واحد رشد کرد. 

 

بورس

 

دو سمت صعودی و نزولی بازار سهام

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 319 نماد رشد قیمت داشتند و 321 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 49 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 51 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

خروج  پول حقیقی  از بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای دهمین روز متوالی منفی بود و ۲۰۷ میلیارد تومان پول حقیقی از  بورس  خارج شد. 

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام بانک ملت (وبملت) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۳۷ میلیارد تومان بود. 

فملی دومین رتبه خروج را داشت و پس از فملی، نمادهای پالایشی؛ شتران،  شپنا  و  شبندر  بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

در سوی دیگر، حآفرین بیشترین  ورود پول حقیقی  را ثبت کرد. علاوه بر این، حآفرین تا پایان معاملات صف خرید داشت و بیشترین  ارزش معاملات  بازار در روز چهارشنبه را به خود اختصاص داد. 

لیدرهای بازار

امروز نمادهای شپدیس،  فملی  و دو نماد بانکی؛ وبملت و وپاسار بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای کگل، شستا و اخابر بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.  

در  فرابورس  نیز نمادهای پخش، بپاس،  کوثر  بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل   فرابورس   گذاشتند و نمادهای دی، آریا و زاگرس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش  بورس امروز  نیز اردستان بیشترین تراکنش را داشت و  خودرو  و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای گدنا، فروژ و دی پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

عرضه و تقاضای بورس

در معاملات چهارشنبه، ۹۳ نماد صف خرید داشتند و ۵۷ نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۴ درصدی به ۵۲۴ میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز ۲۰ درصد افزایش یافت و ۳۸۳ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد اردستان (شرکت سیمان اردستان) با صف خرید ۲۶۷ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از اردستان، نمادهای ثجنوب (شرکت  سرمایه گذاری مسکن  جنوب) و غدانه (شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد وساخت اختصاص داشت که ارزش صف فروش آن ۲۰ میلیارد تومان بود. پس از وساخت، نمادهای حفارس، انرژی۱، پسهند و  پیزد  بیشترین صف فروش را داشتند.

 ارزش معاملات 

امروز  ارزش معاملات  کل  بازار سهام  به ۱۵ هزار و ۵۲۲ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۶ هزار و ۸۵۱ میلیارد تومان بود که ۴۴ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز با کاهش ۲۲ درصدی به نسبت روز گذشته به رقم ۵ هزار و ۴۱ میلیارد تومان رسید. 

در معاملات امروز نماد حآفرین (شرکت ریل پرداز نوآفرین) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۹۹ میلیارد تومان بود. 

پس از حآفرین،  خودرو  بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد گدنا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن نمادهای وبملت و خگستر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز دی با تعداد ۵۵۳ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۴۹ سهم در صدر قرار گرفته است. کرمان در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به حآفرین تعلق داشت. دو نماد خودرو و شستا در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

 

بورس

 

 

 



+ 2
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری