پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ۲۲:۰۵
۰
۰
نسخه چاپی

دور این غذاها را خط بکشید تا آلزایمر نگیرید

بهداشت نیوز : پنیر فرآوری شده پروتئین هایی را در بدن ایجاد می کند که به افزایش آلزایمر کمک می کند.

دور این غذاها را خط بکشید تا آلزایمر نگیرید

غذا نقش بسیار مهمی در زندگی ما انسان ها ایفاء می کند. به ما لذت ، قدرت تحرک و راحتی می بخشد. اختلالات روحی و جسمی زیادی برای ما ایجاد می کند که یکی از این اختلالات ، آلزایمر و زوال عقل است.

 امروزه به دلیل مشغله زیاد، غذاهایی که در سبدهای غذایی روزانه ما رایج هستند برای مغز و حافظه ما بسیار مضر هستند. غذاهایی مانند فست فود، شیرینی های بسیار چرب، مواد غذایی فرآوری شده مانند انواع کنسروها، کالباس و سوسیس و غیره باعث بروز آلزایمر می شوند.

پنیر فرآوری شده

 این پنیر حاوی مقادیر بسیاری از چربی اضافی است. همچنین پنیر فرآوری شده پروتئین هایی را در بدن ایجاد می کند که به افزایش آلزایمر کمک می کند.

گوشت های فرآوری شده

 مانند گوشت های دودی حاوی موادی به نام نیتروسامین هستند که باعث می شود کبد چربی تولید کند که برای مغز سمّی هستند.

مواد غذایی سفید رنگ

 این مواد شامل پاستا، کیک، شکر سفید، برنج سفید می باشند. مصرف این مواد باعث می شود تا در تولید انسولین تداخل ایجاد شود و مواد سمّی به مغز ارسال شود.

پاپ کرن مایکروفری

 این ماده غذایی حاوی دی استیل است. دی استیل ماده ای شیمیایی است که باعث افرایش آمیلوید در مغز می شود. تحقیقات نشان داده است که افزایش آمیلوید در مغز، احتمال بیماری آلزایمر را افزایش می دهد.

شکر تصویه شده

 شکر تصویه شده که غالباً در غذاهای فرآوری شده یافت می شود دارای کالری هستند اما فاقد ویتامین ، مواد معدنی و فیبر هستند. ابتدا ممکن است مواد غذایی شیرین که حاوی شکر تصویه شده باشند، خوشمزه و جذاب باشند اما توجه داشته باشید که در دراز مدت ممکن است اشتهای شما به خوردن غذا کم شود و فقط با اضافه کردن شکر به غذاهای خود اشتها پیدا کنید! مثل نمک که برخی از افراد عادت دارند به غذای خود بزنند، با وجود اینکه غذا باز هم نمک دارد! همانطور که آلزایمر پیشرفت می کند، کمبود اشتها و از دست دادن وزن ممکن است به معضل شدیدی تبدیل شود.




+ 0
مخالفم - 2
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری