پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ۲۳:۲۰
۲
۰
نسخه چاپی

پایان ماه عسل روابط تل آویو با مسکو؟

اقتصاد نیوز : ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، از زمانی به قدرت رسیدنش در سال ۱۹۹۹، تلاش خود را برای جلب نظر رهبری اسرائیل انجام داده است.

پایان ماه عسل روابط تل آویو با مسکو؟

از آغاز جنگ در اوکراین، اسرائیل به شدت تلاش داشته موضع بی‌طرفی را در درگیری میان روسیه و اوکراین حفظ کند. اما اکنون ممکن است این ماجرا در شرف تغییر باشد.

ماه عسل روابط

به نوشته سی‌ان‌ان، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، از زمانی به قدرت رسیدنش در سال ۱۹۹۹، تلاش خود را برای جلب نظر رهبری اسرائیل انجام داده است. او حداقل سالی یک‌بار با نخست‌وزیر اسرائیل -معمولاً در اقامتگاهش در سوچی- جلسه‌ای برگزار می‌کرد و هر چند سال یک بار به بیت‌المقدس سفر می‌کرد. به گفته دیپلمات سابق روسی: «پوتین به قدرت احترام می‌گذارد و اسرائیل را رژیم قدرت‌مند می‌داند که می‌خواهد با آن روابط خوبی داشته باشد».

همین امر در مورد رهبران اسرائیل، به ویژه در مورد بنیامین نتانیاهو، پایدارترین نخست‌وزیر این رژیم که در پایان سال ۲۰۲۲ به قدرت بازگشت، صادق است. نتانیاهو آن‌قدر به ادعایش در مورد رابطه نزدیک با پوتین مفتخر بود که در سال ۲۰۱۹ از عکس‌های دو نفری خود به عنوان بخشی از کمپین انتخاباتی خود استفاده کرد. او بارها مدعی شده که روابط آن‌ها به نفع منافع استراتژیک اسرائیل بوده است. یکی از نمونه‌های نزدیکی روابط آن‌ها زمانی بود که برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۵ روسیه ارتش خود را در سوریه جنگ‌زده مستقر کرد تا از بشار اسد، حمایت کند. تنها چند روز بعد، نتانیاهو در رأس یک هیئت نظامی برای دیداری از پیش تعیین‌نشده با پوتین در مسکو بود.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر«پشت‌پرده تغییر سیاست اسرائیل در اوکراین » بخوانید.

 




+ 2
مخالفم - 1
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری