پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ۰۱:۵۰
۲
۰
نسخه چاپی

سلفی وزرای خارجه زن در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ+عکس

تیتربرتر: : وزیران خارجه زن در کنفرانس امنیتی مونیخ در روز نخست این کنفرانس در بیانیه‌ای محدودیت‌های اعمالی بر زنان در افغانستان را به‌شدت محکوم کرده و خواهان بازگشت حضور زنان به ویژه کار در سازمان‌های کمک‌رسانی شده‌اند. همچنین در این بیانیه تاکید شده که در «فقط در جایی که زنان در امن باشند، همه در امن هستند.»

 

سلفی وزرای خارجه زن در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ+عکس

 

 

وزیران خارجه آلبانی، بلژیک، کانادا، فرانسه، آلمان، ایسلند، کوزوو، لیختنشتاین، مغولستان، اسلوونی که همگی زن هستند این بیانیه را امروز در محل کنفرانس امنیتی مونیخ منتشر کرده‌اند. وزرای خارجه زن در حاشیه جلسات کنفرانس امنیتی مونیخ یک عکس سلفی یادگاری هم گرفتند که در صفحه توئیتر وزیر خارجه آلمان منتشر شد.

 

 

کنفرانس امنیتی مونیخ

 

در بیاینه آمده که «ما، وزیران خارجه زن در کنفرانس امنیتی مونیخ ۲۰۲۳، یک‌صدا تلاش طالبان برای حذف زنان از تمام عرصه‌های زندگی عمومی را به‌شدت محکوم می‌کنیم.  در حکومت طالبان «زنان از قدم زدن در پارک‌ها منع می‌شوند، در صفحه‌های تلویزیون دیگر ظاهر نمی‌شوند، از حق تحصیل در مدارس و دانشگاه‌ها منع شده‌اند و حالا نیز از کار در بخش‌ کمک‌های بشردوستانه منع شده‌اند.طالبان با حذف نیمی از جمعیت افغانستان از جامعه، مرتکب شدیدترین نقض حقوق بشر شده و طالبان آینده کل کشور را به خطر می‌اندازند. ما در این فراخوان برای رفع این محدودیت‌های زنان متحد هستیم، به ویژه در مورد نقش اساسی آنها را ارائه کمک‌های بشردوستانه به زنان، کودکان و مردان افغانستان که شدیدا به آن نیازمند هستند، برگرداند.»

 

 



+ 2
مخالفم - 3
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری