پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۰۶
۲
۰
نسخه چاپی

برای هر ایرانی 15 لیتر بنزین

برای هر ایرانی 15 لیتر بنزین
براساس اعلام نمایندگان مجلس، دولت از ابتدای خرداد ماه سال آینده در صورت تحقق منابع، مجاز است به سرپرست خانوارهای فاقد خودرو به ازای هر عضو خانواده ماهانه ۱۵ لیتر بنزین سهمیه‌ای اختصاص دهد

تیتربرتر: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ روز پنج‌شنبه هفته گذشته مصوبه‌ای جدید در حوزه تخصیص سهمیه بنزین داشت که براساس آن، خانواده‌هایی که خودرو ندارند نیز ماهانه ۱۵ لیتر بنزین به ازای هر عضو خانواده دریافت خواهند کرد و به این شکل، در بخش‌هایی از لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده تغییراتی داد.

براساس این مصوبه، خانواده‌هایی که خودرو ندارند، کارت سوخت باید داشته باشند و با توجه به اینکه همه کارت سوخت‌های صادر شده براساس پلاک و مشخصات خودرو است، بنزین برای خانواده‌های بدون خودرو باید براساس اطلاعات شخصی آنها یعنی کارت ملی باشد.

سهمیه بنزین در سال آینده

در این میان، بررسی لایحه بودجه در مجلس و مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق درباره بنزین، این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که آیا در سال آینده سهمیه بنزین دولتی و آزاد تغییر می‌کند و یا این‌که برنامه جدیدی برای قیمت بنزین وجود دارد؟

www.titrebartar.com

 

در همین رابطه، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ برای اختصاص سهمیه بنزین به خانوارهای بدون خودرو تاکید کرد که سال آینده سهمیه هزار و ۵۰۰ تومانی دولتی و سهمیه ۳ هزار تومانی آزاد ثابت خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:

خبر مهم درباره سهمیه بنزین اسفند 1401

مالک شریعتی گفت که با این مصوبه دولت اجازه دارد بدون افزایش هرگونه قیمت سهمیه‌ای و آزاد بنزین، با استفاده از صرفه‌جویی‌ها، سهمیه‌ای را به خانوارهای بدون خودرو اختصاص بدهد.

او درباره این مصوبه توضیح داد در این گروه از خانوارها به هر نفر ماهانه 15 لیتر بنزین اختصاص داده می‌شود و امکان تبادل آن در بازار فراهم می‌شود.

به گفته سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، علاوه بر عادلانه‌تر شدن توزیع یارانه بنزین، شکل گیری چنین بازاری می‌تواند دولت را به تدریج از فشار قیمت گذاری خارج کند و تنها نقش تنظیم‌گر داشته باشد؛ با این حال دولت باید بازاری ایجاد کند تا این سهمیه به یارانه نقدی تبدیل نشود و در پایان هر ماه تسویه کند تا کسی سهمیه‌های بنزین را جمع نکند.

مالک شریعتی متذکر شد: سهمیه‌های خودروهای سواری عمومی مانند تاکسی‌ها، تاکسی‌های اینترنتی، وانت‌بارها، موتورسیکلت‌ها و خانوارهایی که دو خودرو در خانه دارند، حفظ می‌شود.

www.titrebartar.com

 

سوخت گیری هر 4 ساعت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان از اجرایی شدن طرح جدید تغییر در میزان برداشت بنزین سهمیه‌ای و آزاد در این استان خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این طرح، سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی ۴۰ لیتر بنزین برای هر چهار ساعت و حداکثر سه بار در شبانه‌روز است.

عبدالله گیتی‌منش گفت: اجرای طرح مذکور از هفته جاری در استان اصفهان با هدف مدیریت مصرف و جلوگیری از قاچاق سوخت و ترغیب مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی آغاز شده است.

وی ادامه داد: در این طرح برای کارت‌های سوخت آزاد که در اختیار جایگاه‌داران قرار دارد نیز هر بار امکان سوخت‌گیری ۳۰ لیتر بنزین وجود دارد.

گیتی‌منش با تاکید بر اینکه سهمیه بنزین ماهانه خودروها هیچ تغییری نکرده است، اظهارکرد: اجرای این طرح در ماه‌های گذشته در بسیاری از استان‌ها شروع شده بود و اصفهان جزو آخرین استان هایی است که این طرح در آن اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه به طور معمول بیشتر مردم در هر بار سوخت‌گیری کمتر از ۴۰ لیتر بنزین دریافت می‌کنند، تاکید کرد: اجرای این طرح مشکلی برای مردم به وجود نمی‌آورد.

گیتی منش خاطرنشان کرد: اینکه در برخی از شبکه‌های اجتماعی گفته شده است که این محدودیت برای هر بار سوخت‌گیری در ۲۴ ساعت است صحت ندارد بلکه سقف سوخت‌گیری با کارت شخصی ۴۰ لیتر بنزین برای هر چهار ساعت و حداکثر سه بار در شبانه‌روز است.

۳۵۶ جایگاه عرضه سوخت بنزین و نفت گاز با بیش از چهار هزار نازل و ۱۶۴ جایگاه سی ان جی با ۷۰۰ نازل در استان اصفهان فعال است.



+ 2
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری