پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ ۱۴:۱۰
۱
۰
نسخه چاپی

در سفر روزهای بارانی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در سفر روزهای بارانی به چه نکاتی توجه کنیم؟
رانندگی در هوای بارانی با جاده‌های خیس، محدودیت‌ها و تکنیک‌های خاصی را الزامی می‌سازد که حتماً باید به آن‌ها توجه کنید و احتیاط مخصوص و لازمه را در نظر گیرید.

تیتربرتر: رانندگی در روزهای بارانی نسبت به دیگر روزها دشوار و قدری پیچیده است. خیس بودن زمین، زاویه دید محدود و کاهش سرعت رفت آمد، همگی دست به دست هم می دهند تا طاقت رانندگان پایین آمده و رانندگی در روزهای بارانی برای آنها از کاری لذت بخش به به کاری خسته کننده و دشوار تبدیل شود.

وقتی هوا بد است کاری از دستتان بر نمی آید، پس چترتان را بردارید، بارانی خود را بپوشید و وانمود کنید هوا نمی تواند بهتر از این بشود. دیدن مناظری از جمله بناهای یادبود، مکان های تاریخی، حیابان ها، پل ها و تندیس ها با غیبت نور آفتاب تعطیل نمی شوند. در مورد تورهای گردشگری نیز چنین است. مسافرین اغلب در رابطه با اینکه آیا تورهای پیاده روی و تفریحی که رزرو کرده اند در زمان بارندگی اجرا می شوند یا نه، نگرانی دارند. حقیقت این است که اکثر تورها بدون توجه به آب و هوا برگزار می شوند، و اغلب راهنماها به این موضوع عادت دارند.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم در سفرهای نورورزی که باید بدانیم

بدترین چیز این است که تور خود را کنسل کنید و راهنمای خود را منتظر بگذارید. به جای آن، به چترتان پناه ببرید، در میان خیابان های خیس قدم بزنید و این ضرب المثل نروژی را به خاطر داشته باشید: "چیزی به اسم هوای بد نداریم، بلکه فقط لباس بد وجود دارد" باور کنید نروژی ها تجارب زیادی در رابطه با بارندگی دارند.

لوازم ضروری برای سفر در فصل بارندگی

ژاکت فوق سبک بارانی

در هنگام رطوبت و گرما، دائما عرق خواهید کرد و کلافه می شوید، اما در زمان بارش باران شدید، ممکن است حس خوبی پیدا کنید و بخواهید کمی قدم بزنید. این قدم زدن باید با وسایل و لباس مناسب صورت گیرد تا مبتلا به بیماری نشوید. یک ژاکت سبک، ضد آب و نازک بسیار مناسب خواهد بود.

کیف سفر همه کاره

ممکن در طول سفر به پیاده روی بروید،با اتوبوس و قطار به خرید و گردش بروید، خرید کنید، برای اینکه وسایلی که می خرید و یا همراه خود می برید، خیس نشوند، باید چاره ای بیندیشید. کافیست یک کیف ضد آب داشته باشید. این کیف جاگیر هم نخواهد بود اما زیاد به کار شما خواهد آمد.

محافظت در برابر آفتاب و حشرات

بارانی بودن هوا به این معنا نیست که دیگر از اشعه UV خبری نباشد. باید بدانید که در هر آب و هوایی برای محافظت از پوست از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.در آسیا حشرات ریز گزنده بسیار زیاد است. برای اینکه از شر حشرات در امان باشید، از کرم مخصوص گزیدگی حشرات باید استفاده کنید. این دو از نیازهای روزانه ی شما خواهد بود.

www.titrebartar.com

 

لباس مناسب

همانطور که گفتیم رطوبت و گرما به معنای عرق زیاد خواهد بود.اما در ارتفاعات ممکن است با سردی هوا مواجه شوید. بنابراین باید لباس مناسب همراه داشته باشید. می توانید چندین لباس با لایه ی نازک و سبک به تن کنید تا هر زمان خواستید بتوانید از تعداد آن بکاهید.

 چتر

یکی از وسایل ضروری در این سفر، چتر است که معمولا فراموش می شود. قبل از سفر یک چتر با دوام و کوچک خریداری کنید تا در مقصد بتوانید از آن استفاده کنید.

صندل پیاده روی

در زمان بارش باران می دانید که باید از کفش مناسب آن زمان استفاده کنید. اما بعد از باران که با رطوبت و گرما مواجه می شوید، بهترین کفش، صندل خواهد بود که پاهای شما خنک شود.

ایمنی خودرو در روز بارانی

برف پاک کن

از سلامت برف پاک کن خودروی تان مطمئن شوید و آب در مخزن آن به اندازه کافی بریزید. زیرا گاهی به هنگام رانندگی آب گل آلود از زیر چرخ ماشین جلویی شیشه اتومبیل تان را کثیف می کند و باید بتوانید شیشه را تمیز کنید.

لاستیک

قدرمسلم به هنگام بارندگی جاده ها لغزنده است و سطح اصطکاک لاستیک با آسفالت کم می شود. پس حتما باید لاستیک اتومبیل تان عاج مناسب داشته باشد. باد لاستیک ها و زاپاس را هم حتما چک کنید.

www.titrebartar.com

 

سیم بوکسل و جک

شاید به هنگام توقف خودرو ناغافل چرخ خودروی تان در عمق زیادی از گل فرو برود. سیم بوکسل و جک داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید با کمک خودرو دیگری ماشین تان را از گل نجات دهید.

موتور، ترمز و چراغ ها

سفر در هوای ابری، مه آلود و بارانی حتی اگر درطول روز هم صورت گیرد باز هم شما را نیازمند به استفاده از چراغ خودرو می کند. ضمن آن که سلامت موتور و سیستم ترمز اتومبیل تان هم اهمیت دارد تا بتوانید با اطمینان خاطر به دل جاده بزنید.

نکات مهم هنگام رانندگی

حتما در بین خطوط رانندگی کنید.

سرعت مطمئنه و مجاز را رعایت کنید.

تلاش کنید ازقسمت های اب گرفته حرکت نکنید.

فاصله تا خودرو جلویی را حفظ کنید.

در صورت تغییر لاین حرکت حتما از راهنما استفاده کنید.

اگر ماشین‌تان شروع به لغزیدن کرد، ارامش تان را حفظ کنید. آرام پای‌تان را از روی گاز برداشته و فرمان را در جهتی که می‌خواهید جلوی ماشین حرکت کند، بپیچانید.

سرعت تان را کم، یکنواخت و در حد کنترل نگه دارید. در پیچ ها سرعت را کم کرده و از ترمز زدن ناگهانی پرهیز کنید



+ 1
مخالفم - 2
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری