پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوشنبه, ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ ۱۵:۲۵
۱
۰
نسخه چاپی

نایب قهرمانی تیم ملی واترپلو در آسیا

مردان واترپلوی ایران در فینال مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ برای نخستین بار در تاریخ این ورزش موفق به کسب مدال نقره شدند.


ملی‌پوشان واترپلوی ایران که روز گذشته در نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا با شکست حریف خود، طلسم ۲۸ساله کسب مدال در این مسابقات را شکستند و راهی فینال شدند، امروز از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت ایران برابر چین صف‌آرایی کردند. تیم ملی واترپلوی ایران پیش از این دو بار موفق به کسب مدال برنز شده بود و برای نخستین بار در فینال این مسابقات به آب می‌زدند. 
پیش از این دیدار قزاقستان با پیروزی مقابل تایلند در رده سوم ایستاد و تایلند چهارم شد. همچنین سنگاپور با برتری مقابل ازبکستان در جایگاه پنجم قرار گرفت. فیلیپین نیز با شکست هنگ‌کنگ هفتم شد. 
 دیدار نهایی که نبرد دو تیم برتر آسیا به شمار می‌رفت بسیار پایاپای و جذاب پیگیری شد. شاگردان دانیال خاکبان در کوارتر نخست این بازی موفق شدند از حریف قدرتمند خود پیشی بگیرند و با نتیجه دو بر صفر وقت نخست این بازی به پایان رسید. اما در کوارتر دوم، این دیدار حساس به تساوی کشیده و نتیجه چهار بر چهار شد. 
در وقت سوم نیز چین از ایران پیشی گرفت و کوارتر سوم با نتیجه شش بر پنج به سود چین تمام شد. در پایان این بازی نفس‌گیر با نتیجه یازده بر هشت به سود چین به پایان رسید تا مردان واترپلو ایران برای نخستین بار در تاریخ این ورزش مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا را به از آن خود کنند.
 تیم ملی واترپلوی ایران پیش از این در مرحله مقدماتی مقابل تیم‌های هنگ‌کنگ، قزاقستان و فیلیپین به برتری رسیده و به عنوان تیم اول راهی مسابقه حذفی شده بود. 
پس از آن واترپلوئیست‌های ایران با شکست ازبکستان به نیمه‌نهایی رسیدند و در ادامه با پیروزی برابر تایلند جواز حضور در فینال را کسب کردند تا برای خوش‌رنگ‌ترین مدال این رقابت‌ها به مصاف چین بروند. 
 رقابت‌های واترپلوی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ از روز دوم فروردین ۱۴۰۲ (۲۲ مارس ۲۰۲۳) آغاز شد و تا روز دوشنبه هفتم فروردین ۱۴۰۲ (۲۷ مارس ۲۰۲۳) به میزبانی سنگاپور برگزار شد که سه تیم برتر این مسابقات جواز حضور در لیگ جهانی واترپلو را کسب کردند. 
 تیم ملی ایران پس از کسب مدال تاریخی نقره مسابقات قهرمانی واترپلو آسیا فرداشب (سه‌شنبه) ساعت ۲۱:۰۰ به ایران بازمی‌گردد. 

 نتایج روز پایانی رقابت‌های قهرمانی آسیا - سنگاپور ۲۰۲۳ 

 فیلیپین ۱۲- هنگ‌کنگ۱۰ / رتبه هفتم و هشتم

  ازبکستان ۱۱ - سنگاپور ۱۲/ رتبه پنجم و ششم 

 تایلند ۷ - قزاقستان۱۸ / رتبه سوم و چهارم

  چین ۱۱ - ایران۸ / رتبه اول و دوم 



+ 1
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری