پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ ۱۵:۳۵
۲
۰
نسخه چاپی

بزرگترین عملیات بهاری شهرداری تهران در نوروز ۱۴۰۲

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در بهار ۱۴۰۲ پایتخت، شاهد اجرای بزرگترین عملیات بهاری شهرداری تهران برای استقبال از نوروز بوده است.


بزرگترین عملیات بهاری شهرداری تهران در نوروز ۱۴۰۲

تيتربرتر به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران رضا صیادی با اشاره به اجرای طرح بهارجانها گفت؛ در این طرح ظرفیت‌های فرهنگی و هنرهای شهری، آذین بندی، نورآرایی، بهسازی و پیرایش محیطی به کار گرفته شده است.

وی همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز را ویژگی طرح بهارجانها عنوان و افزود؛ در تهیه و تولید طرح‌ها، نقش‌ها و پیام‌ها سعی شد تا تلفیق شاخصه‌ها و نمادهای این دو مناسبت اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت؛ در رویداد بهارستان امسال به عنوان بزرگترین رویداد هنرهای شهری کشور هزار هنرمند از سراسر کشور مشارکت داشته‌اند که به ساخت و نصب ۳۰۰ المان حجمی نوروزی و متناسب با ماه رمضان، ۱۰۰ نقاشی دیواری و خلق آثار و اتفاق‌های هنری دیگر منتهی شده است.

صیادی برگزاری رویداد تخم مرغ‌های نوروزی، اجرا و نصب المان‌های عمو نوروز، هفت سین و نقاشی‌های خلاق و دیوار نگاره‌های فاخر در کنار رویداد درختستان را از جمله برنامه‌های هایی عنوان کرد که با استقبال شهروندان و گردشگران نوروزی همراه بوده است.

وی در خصوص فعالیت‌های انجام شده متناسب با ماه رمضان نیز گفت؛ با ساخت و نصب ۱۰۰ المان حجمی ماه مزین به اسماً الحسنی و نور آرایی و نورپردازی، چهره شهر آماده ضیافت الهی شده است.

به گفته صیادی نقاشی نوروزی ایستگاه‌ها و اتوبوس‌های نوروزی از برنامه‌های بهارستان ۱۴۰۲ بوده که با مشارکت دانشجویان هنر انجام شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران یادآور شد؛ برگزاری جشن نور تهران زیبا از نیمه شعبان تا عیدفطر به عنوان بزرگترین جشن نور کشور و اجرای ۲۰ کیلومتر نورآرایی با ریسه‌های ماه و فانوس در خیابان ولیعصر از جمله فعالیت‌های سازمان در حوزه نورآرایی شهری بوده است.

صیادی به اجرای سقف نوری خورشید عالم تاب در میدان ولیعصر اشاره و گفت؛ علاوه بر این پروژه ۱۰ هزار متر مربعی، صدها المان و ۲۲ تونل نوری در مناطق مختلف شهر تهران و تونل نوری هفت رنگ نیز در خیابان مجاهدین اسلام اجرا شده است.

بهسازی و نوسازی پل‌های عابرپیاده مکانیزه و رنگ آمیزی جداول، دیوارها و جداره‌های شهری از جمله فعالیت‌های سازمان زیباسازی شهرتهران در طرح بهارجانها بوده است.




+ 2
مخالفم - 1
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری