پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۰۹
۱
۰
نسخه چاپی
بررسی خودرو مرسدس بنز SL500

آقای صدا جاده ها

بررسی خودرو مرسدس بنز SL500
مرسدس بنز SL یک خودرو اسپرت آلمانی است که اکنون چندین سال از معرفی و تولید اولین نسل آن می‌گذرد.

تیتربرتر: مرسدس بنز SL کلاس یک خودرو اسپرت آلمانی است که نسل اول آن در سال 1954 معرفی و عرضه شد و در حال حاضر هم بر روی خط تولید قرار دارد. مرسدس بنز SL در دو مدل با اتاق‌های مختلف وارد بازار ایران شده که مدل جدید آن با کد اتاق R231 تنها در تعداد انگشت شماری وارد شده و ما قصد داریم در مورد مدل قدیمی‌تر صحبت کنیم.

این نسل از بنز SL در سال 2001 معرفی شد و در سال 2008 یک فیس لیفت را تجربه کرد. این مدل با کد اتاق R230 از سال 2009 وارد بازار ایران شد و عرضه آن تا سال 2011 و در دو مدل SL350 و SL500 ادامه پیدا کرد. مرسدس بنز SL کلاس از اسپرت‌ترین خودروهای حاضر در بازار ایران به شمار می‌رود.

طراحی ظاهری

مرسدس بنز SL کلاس ظاهر بسیار جذابی دارد و کاپوت کشیده، سقف بازشونده و چراغ‌های عقب با طراحی جذاب، از مهم‌ترین مولفه‌های طراحی آن هستند. باید به این نکته اشاره کنیم که SL کلاس در دو نسخه SL350 و SL500 وارد بازار ایران شده که هرچند قدرتمندترین مدل‌ها نیستند ولی در بین بهترین‌ها قرار می‌گیرند. 

مرسدس بنز SL500
مرسدس بنز SL500

 

نسل SL500 در ابتدای عرضه‌ خود طراحی کاملاً متفاوتی نسبت به آنچه امروز می ‌بینیم، داشت و در طی زمان عرضه‌ خود دو مرتبه، ابتدا در سال 2006 و سپس در سال 2008 فیس لیفت شد و می ‌توان گفت که ظاهر آن به کلی دچار دگرگونی شد. بخش اصلی تغییرات البته بر روی نمای جلوی خودرو اعمال شده است و چراغ‌ های دوقلوی دایره ‌ای شکل قدیمی جای خود را به چراغ‌ه ای کشیده و نوک ‌تیز مدل جدید دادند.

جلو پنجره‌ خودرو همچنین بلند تر شده و به جای سه خط افقی، تنها از یک خط افقی استفاده می‌ کند. در قسمت پشت، طراحی منحصر به فردی از در صندوق عقب را شاهد هسیم که زیبایی خودرو را دو چندان کرده است. چراغ ها در قسمت پشت نیز طراحی کشیده ای داشته و محل نصب پلاک، قدری فرو رفتگی دارد. در مجموع، ظاهر جدید خودرو بسیار تهاجمی ‌تر از گذشته شده که بازتاب فلسفه‌ جدید مرسدس بنز در طراحی خودروهای خود است.

مرسدس بنز SL500
مرسدس بنز SL500

 

طراحی داخلی

طراحی کابین این کوپه دو نفره کمی قدیمی و کلاسیک به نظر می‌رسد ولی نیازی نیست که از کیفیت متریال و کیفیت سواری آن صحبت کنیم. یک نکته جالب درباره SL کلاس و به ویژه SL500 وجود دارد و آن هم خروجی بسیار جذاب صدای اگزوز است. به طوری که بسیاری از طرفداران آن در ایران، SL500 را با نام «آقای صدا» می‌شناسند.

بیشتر بخوانید:

ملکه زیبایی کمپانی مرسدس بنز

در حوزه‌ خودروهای رودستر با دو سرنشین مثل بنز SLK350، هیچ خودرویی به اندازه‌ مرسدس بنز SL500 مدل  جادار و لوکس نیست. زمانی که سقف خودرو جمع شود، حتی افرادی با قد بلند هم فضای سر راحتی در آن خواهند یافت و فضای پا هم نسبتاً خوب به نظر می‌ رسد. صندلی ‌های قابل تنظیم در 8 حالت مختلف، بازه‌ وسیعی از موقعیت ‌های رانندگی مختلف را پوشش می ‌دهند تا هر کسی بتواند در مرسدس بنز SL500 تمام توجه خود را به رانندگی معطوف کند.

مرسدس بنز SL500
مرسدس بنز SL500

 

اگر تنها یک بخش باشد که مرسدس بنز SL بخواهد پیشینه‌ درخشان خود را در آن به نمایش بگذارد، می‌توان به رابط کاربری قدیمی COMAND اشاره کرد که از یک کلید چهار جهته برای کنترل آن استفاده می‌ شود. مدل ‌های جدید تر SL از یک دستگیره شبیه به موس کامپیوتر برای کنترل سیستم COMAND استفاده می‌‎ کنند که به مراتب راحت ‌تر است.

مشخصات فنی و پیشرانه

مرسدس بنز SL500 از یک پیشرانه‌ی 4.7 لیتری با آرایش هشت سیلندر V شکل استفاده می ‌کند. سقف توان خروجی این پیشرانه 429 اسب بخار، دور موتور 5250 دور بر دقیقه بوده و می‌ تواند حداکثر گشتاور خروجی 700 نیوتن متر را در دور موتوری بین 1800 تا 3500 دور بر دقیقه تولید کند. پیشرانه‌ SL500 از نوع توربوشارژری بوده و جا به‌ جایی آن 4663 سی سی است. با بهره‌ گیری از این پیشرانه‌ قدرتمند، SL500 می‌ت واند صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در 4.6 ثانیه سپری کند و به حداکثر سرعت 249 کیلومتر بر ساعت دست یابد. همچنین اگر نگاهی به اعداد و ارقام مصرف سوخت این مدل بیاندازیم، باید گفت SL500 با مصرف سوخت ترکیبی 9 لیتر (12.4 لیتر در شهر/6.9 لیتر در بزرگراه) به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی، در سطح قابل قبولی قرار دارد.

مرسدس بنز SL500
مرسدس بنز SL500

 

امکانات رفاهی و آپشن هااا

از امکانات بسیار زیاد این خودرو آلمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیسه هوا: کیسه هوای سرنشینان جلو - کیسه هوا مخصوص سر سرنشینان - کیسه هوای جانبی
سیستم صوتی: سیستم صوتی COMAND به همراه 8 بلندگو و یک Bass و COMAND Online - صفحه نمایش dual-tube 11.4 سانتیمتری - تجهیزات قابل سفارش: سیستم صوتی Harman Kardon - تلفن - تیونر تلویزیون - سیستم DAB
ترمز و پایداری:ESP - HAS - ABS - BA - PRE-SAFE
دیگر امکانات: استاندارد آلایندگی یورو 5 - گیربکس خودکار 7 سرعته - پدال AMG پشت فرمان برای تعویض دنده - اگزوز AMG اسپرت - فرمان AMG اسپرت - سیستم تعلیق AMG اسپرت - سیستم EPS - سیستم Start/Stop - سیستم تعلیق ADS - سیستم محافظ برای عابران - سیستم Pre-Safe - سیستم نشان دهنده باد لاستیک ها - آینه های الکتروکرومیک - کروز کنترل - لوازم کمک های اولیه - بال عقب AMG - رادیاتور کرومی AMG - گرمکن آینه های جانبی - سنسور باران - روکش چرمی فرمان - روکش چرمی و یا پارچه ای صندلی ها - جای مخصوص چتر - گرمکن صندلی ها - سنسور نور - تجهیزات قابل سفارش: پکیج AMG مخصوص راننده - پکیج AMG مخصوص عملکرد پیشرانه - سیستم Keyless Go - پکیج مخصوص سیگار - ترمزهای سرامیکی AMG - سیستم AMG مخصوص عملکرد سیستم تعلیق خودرو - سیستم PARKTRONIC - دوربین عقب - پکیج فیبر کربن AMG برای خارج خودرو - باک بنزین 75 لیتری - سقف پانوراما - تزنئینات داخلی فیبر کربن AMG - بازکردن درب ها بدون استفاده از ریموت



+ 1
مخالفم - 2
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری