پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ ۰۰:۴۵
۰
۰
نسخه چاپی

هراس آمریکا از موشک جدید ایران

ایرنا : رونمایی از موشک خرمشهر ۴ با نام «خیبر» هراس و عصبانیت ایالات متحده آمریکا را برانگیخته است.

هراس آمریکا از موشک جدید ایران

متیو میلر سخنگوی جدید وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره واکنش ایالات متحده آمریکا به رونمایی از موشک جدید ایران ادعا کرد: توسعه موشک های بالستیک از سوی ایران تهدیدی جدی برای امنیت منطقه ای و بین المللی محسوب می شود.

آزمایش موشکی ایران ترس به اندام فرانسه انداخت

سخنگوی جدید وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ما این گزارش ها را دیده ایم. همانطور که اعلام کرده ایم  توسعه و تکثیر موشک های بالستیک از سوی ایران تهدیدی جدی برای امنیت منطقه ای و بین المللی محسوب می شود و برنامه موشکی ایران همچنان یک چالش در مقابل منع اشاعه است.

میلر افزود:  ما همچنان از ابزارهای مختلف منع اشاعه از جمله تحریم ها  برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر برنامه موشکی ایران و توانایی این کشور برای ارائه  این موشک ها و تکنولوژی آنها به دیگران استفاده می کنیم.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: ایران با وجود محدودیت های برنامه موشکی ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، همچنان  به دنبال دریافت تکنولوژی مختلف موشکی از تامین کنندگان خارجی است و با بی توجهی به این قطعنامه به انجام آزمایش های موشکی خود ادامه می دهد.

میلر مدعی شد: همانطور که قبلا اعلام کرده ایم، یک ایرانِ با سلاح هسته ای تحریک آمیز تر عمل خواهد کرد و به همین دلیل ما مصمم به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای خواهیم بود.

به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، موشک خرمشهر ۴ با نام «خیبر» جدیدترین محصول موشکی سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع، صبح پنجشنبه با حضور امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

موشک خیبر که جدیدترین نسخه از خانواده موشک‌های خرمشهر است، موشکی سوخت مایع با برد ۲۰۰۰ کیلومتر و سرجنگی ۱۵۰۰ کیلوگرمی است که علاوه بر برخورداری از ویژگی‌های راهبردی، از ویژگی‌های تاکتیکی نیز برخوردار است.

از جمله ویژگی‌های بارز موشک خرمشهر، برخورداری از سامانه هدایت و کنترل در فاز میانی پرواز است که استفاده از این سامانه و موتورهای هدایتگر در سرجنگی منجر به کنترل وضعیت و اصلاح مسیر سرجنگی در خارج از جو می‌شود و عملا تمام هدایت و کنترل این موشک در خارج از جو زمین رقم می‌خورد.

این ویژگی منجر به آن می‌شود که خرمشهر ۴ یا خیبر بی‌نیاز از فعالیت سیستم هدایت و کنترل در داخل جو باشد و به این ترتیب در برابر حملات جنگ الکترونیک به طور کامل مصون باشد.

از دیگر مزیت‌های این فرآیند هدایت و کنترل، بی‌نیازی سرجنگی موشک خرمشهر ۴ به بالک‌های کنترلی است که باعث کاهش وزن سیستم‌های مورد نیاز در سرجنگی و افزایش وزن مواد ناریه می‌شود.




+ 0
مخالفم - 0
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری