پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ ۲۳:۵۵
۰
۰
نسخه چاپی

پیشنهاد قزاقستان برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران+جزئیات

ایرنا : «قاسم ژورمات توکایف» در نشست «شورای عالی اقتصادی اوراسیا» اعلام کرد: کریدور حمل و نقل «شمال-جنوب» باید به همراه مسیر حمل و نقل بین المللی «ترنس کاسپین» توسعه یابد.

پیشنهاد قزاقستان برای سرمایه‌گذاری در بنادر ایران+جزئیات

رئیس‌جمهوری قزاقستان، سرمایه‌گذاری مشترک «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» در بنادر ایران را عامل توسعه این اتحادیه ارزیابی کرد.

 «قاسم ژورمات توکایف» در نشست «شورای عالی اقتصادی اوراسیا» اعلام کرد: کریدور حمل و نقل «شمال-جنوب» باید به همراه مسیر حمل و نقل بین المللی «ترنس کاسپین» توسعه یابد.

اوکراین محور دیدار جانسون و ترامپ

وی افزود: مطمئنم اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالاخره اروپا و آسیا و شمال و جنوب جهان را به هم وصل خواهد کرد. ما از قصد روسیه برای ایجاد کریدورهایی در مسیر چین، هند، پاکستان، ایران و دیگر کشورهای آسیای غربی و آسیای جنوب شرقی استقبال می کنیم.

کریـدور ترانــس کاســپین از طریــق دریــای خــزر، قزاقســتان را بــه آذربایجــان و گرجســتان متصل و از طریــق ایــن دو کشـور، بـه ترکیـه و اتحادیـه اروپـا می رسد.

کریدور شمال-جنوب نیز نام پروژه بزرگ حمل و نقل است که در پی توافق سه کشور هند، ایران و روسیه در سال ۱۳۷۹، کلید خورد. کریدور شمال- جنوب به عنوان یک پل ارتباطی مهم بین کشورهای اروپایی، اسکاندیناوی و روسیه با مناطق خلیج فارس، اقیانوس هند و جنوب شرقی آسیا شناخته می‌شود.

رئیس جمهوری قزاقستان در بخش دیگری از سخنانش، سرمایه گذاری مشترک اعضای «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» در ایجاد زیرساخت های دریایی و خشکی در بنادر ایران و ترکمنستان را عامل توسعه جغرافیای صادراتی کشورهای عضو و توانایی های لجستیکی آنها ارزیابی کرد.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا که از سال ۲۰۱۵ تشکیل شده در حال حاضر شامل فدراسیون روسیه، قزاقستان، بلاروس، ارمنستان و قرقیزستان است و علاوه بر این، کشورهای مولداوی، ازبکستان و کوبا نیز به عنوان عضو ناظر دراین اتحادیه حضور دارند. اسفند سال ۹۹، عضویت ناظر ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا در هیات دولت جمهوری اسلامی به تصویب رسید.




+ 0
مخالفم - 2
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری