پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
یکشنبه, ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ ۲۰:۱۸
۹
۰
نسخه چاپی
هنر هفتم؛ صنعتی پول‌ساز

سینما امروز فقط سرگرمی‌نیست

هنر هفتم؛ صنعتی پول‌ساز
سینما، هنری که امروزه در جهان بیشتر با صنعت پیوند خورده است و صنعت سینما در دنیای امروز نقش قابل توجهی در حوزه اقتصاد بازی می‌کند و حتی می‌تواند به عنوان یک صنعت فرهنگی پول‌ساز به صادرات و ارزآوری هم منجر شود.

به نقل از تیتر صبح، سینمای ایران از ابتدای پیدایش تا به امروز دستخوش تغییر و تحولات بنیادینی قرار گرفته ولی همواره یک عنصر در طول حیات این هنر صنعتی پررنگ بوده و آن اقتصاد است.
سینما در آغاز با نگاهی تجاری و سرگرم کننده پا به عرصه گذاشته است چرا که مخاطب خسته از فعالیت‌های روزانه و برای پر کردن اوقات فراغت به سینما می‌رفت و به دنبال فضایی بود تا او را برای دقایقی از گرفتاری‌های روزمره خلاص کند‌. 
اما رفته رفته با پیشرفت صنعت سینما و تاثیرگذاری این هنر مباحثی چون تاثیر بر مخاطب، بسیار مورد توجه قرار گرفت و این مهم همواره از سوی نهادهای دولتی و غیردولتی در مواجهه با فیلمسازان مطرح شد.
نکته دیگر مهم و قابل توجه اینکه در کنار بحث تاثیرگذاری امروزه بسیاری از سرمایه‌گذاران ساخت فیلم‌ها که یا بخش خصوصی و یا دولتی هستند بر بحث اقتصاد فیلم و سوددهی و به اصطلاح گیشه توجه خاصی دارند و این مهم توسط برخی از سینماگران که سینما را در وهله اول هنر می‌دانند مورد پذیرش نیست.
تغییر و تفاوت تعریف سینما در بحث صنعتی بودن و پول‌ساز بودن آن و مباحث هنری و زیبایی شناسی آن بین افراد و گروه‌های مختلف درگیر با سینما البته در نگاه نخست زیاد بد به نظر نمی‌رسد چرا که هر گروه با توجه به تعاریف و استدلال‌های خود در راستای تولید یک فیلم با همان متر و معیار حرکت می‌کند و در این میان فیلم‌های خوبی ساخته می‌شود.
نویسنده: محمدمهدی خلجی



+ 9
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری