پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جمعه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ۱۶:۱۵
۶
۰
نسخه چاپی

جان سخت‌ترین هارد اکسترنال موجود در بازار ایران چیست؟

با تغییر انتظار کاربران از هاردهای جان سخت، معیارهایی نظیر مقاومت در برابر فشار یا شوک و قابلیت بازیابی اطلاعات اهمیت بیشتری برای انتخاب یک هارد اکسترنال مستحکم است.

اگر جزو کاربرانی هستید که اطلاعات زیادی برای ذخیره‌کردن دارید و فایل‌های حجیم خود را به‌صورت مداوم بین دستگاه‌های مختلف انتقال می‌دهید یا اطلاعات بسیار مهمی دارید که نمی‌خواهید آن‌‌ها را از دست بدهید، قطعا باید جهت تهیه‌ی یک هارد اکسترنال باکیفیت اقدام کنید.

پیش از این کاربران عموما فاکتورهایی نظیر میزان ظرفیت، مقاومت در برابر نفوذ آب و در نهایت ضد ضربه بودن را به‌عنوان معیاری برای خرید یک هارد مناسب و تاحدودی مقاوم در نظر داشتند، حال آنکه گذر زمان و پیشرفت‌های صورت‌گرفته باعث شده تا انتظار کاربران از محصولات بیشتر شود. امروزه بسیاری از کاربران وقتی صحبت از یک هارد جان‌سخت و مقاوم می‌کنند، ویژگی‌هایی نظیر ضد فشار بودن، ضد شوک بودن و قابلیت بازیابی اطلاعات را فراتر از سایر فاکتور‌ها در نظر می‌گیرند؛ البته نباید گارانتی معتبر را نیز به‌عنوان یک فاکتور مهم در کنار خدمات پس از روش از یاد برد.

هاردهای اکسترنال انواع مختلفی دارند و بسته به سرعت انتقال، نوع درگاه، ظاهر و مقاومت در برابر عوامل خارجی، دارای قیمت‌های متنوعی هستند. توجهِ صرف به درگاه‌های هارد اکسترنال و در نظر نگرفتن موارد اضافی نظیر مقاومت در برابر عوامل خارجی، رویکرد نادرستی است و کاربران باید به‌منظور حصول اطمینان از تهیه‌ی هارد با کیفیت و از بین نرفتن اطلاعات، هاردهایی مقاوم تهیه کنند.

مقاله‌ی مرتبط:

هاردهای اکسترنال مقاوم شباهت بسیار زیادی به هاردهای اکسترنال معمولی دارند، با این‌تفاوت که جنس بدنه‌ی آن‌ها بسیار مرغوب است و مقاومت فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهند تا خیال کاربر را از هر جهت، راحت کنند. چنین هاردهایی به‌لطف داشتن بدنه‌ی ضخیم و مقاوم، در برابر ضربه و افتادن از ارتفاع از خود مقاومت نشان می‌دهند؛ عده‌ی زیادی از آن‌ها حتی پا را از این هم فراتر می‌گذارند و نسبت به نفوذ آب و گردوغبار و حتی قرار گرفتن در معرض گرمای شدید،‌ از خود مقاومت نشان می‌دهند.

تهیه‌ی بهترین هارد اکسترنال مقاوم، خیال کاربر را از محفوظ بودن اطلاعات مهم، راحت می‌کند؛ اما سوال اینجاست که بهترین هاردهای اکسترنال مقاوم بازار ایران کدامند؟ در ادامه با ما همراه شوید تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم. ابتدا بهتر است گزینه‌های موجود در بازار را که خود را به عنوان هاردهای جان‌سخت و مقاوم معرفی می‌کنند، به‌صورت اجمالی بشناسیم:

مقایسه

مقایسه‌ی مشخصات فنی بهترین هاردهای اکسترنال مقاوم بازار ایران
پارامتر / نام هارد اکسترنال HD830 ای‌دیتا Rugged USB-C لسی AC630 اپیسر Armor A65M سیلیکون پاور Armor A85 سیلیکون پاور HD720 ای‌دیتا HD725 ای‌دیتا
وزن ۶۰۰ گرم ۱۰۰ گرم ۲۵۰ گرم ۲۷۷ گرم ۳۶۴ گرم ۲۲۳ گرم ۲۲۳ گرم
ابعاد ۱۴۰ در ۹۶.۲ در ۳۳ میلی‌متر ۱۳۵.۱ در ۸۶ در ۱۸.۷ میلی‌متر ۱۴۳.۳ در ۹۲.۹ در ۲۰.۱ میلی‌متر ۱۴۳.۴ در ۸۶.۷ در ۲۰.۷ میلی‌متر ۱۳۲.۵ در ۹۲.۳ در ۲۶ میلی‌متر ۱۲۹.۴ در ۹۸ در ۲۰.۲ میلی‌متر ۱۳۴ در ۱۰۱ در ۲۱ میلی‌متر
سرعت انتقال داده‌ ۵ گیگابیت بر ثانیه از طریق USB 3.1 ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه از طریق USB 2.0 ۱۳۰ مگابیت بر ثانیه ۵ گیگابیت بر ثانیه از طریق USB 3.1 ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه از طریق USB 2.0 ۵ گیگابیت بر ثانیه از طریق USB 3.1 ۵۸۰ مگابیت بر ثانیه از طریق USB 2.0 ۵ گیگابیت بر ثانیه از طریق USB 3.1 ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه از طریق USB 2.0 ۵ گیگابیت بر ثانیه از طریق USB 3.1 ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه از طریق USB 2.0 ۵ گیگابیت بر ثانیه از طریق USB 3.1 ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه از طریق USB 2.0
مقاوم در برابر نفوذ آب و مایعات IP68 IP55 IP55 IP67 IP68 IP68 IP68
مقاوم در برابر نفوذ گردوغبار IP68 IP55 IP55 IP67 IP68 IP68 IP68
مقاوم در برابر ضربه استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6  فاقد استاندارد نظامی استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6  استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6  استاندارد نظامی MIL-STD-810G 516.6 
مقاوم در برابر شوک دارای حسگر G Shock بله بله بله بله دارای حسگر G Shock دارای حسگر G Shock
مقاوم در برابر فشار توانایی تحمل ۳ تن وزن ندارد ندارد ندارد توانایی تحمل ۰.۵ تن وزن ندارد ندارد
گواهی تست مقاومت ۲ ساعت در عمق ۲ متری مقاوم در برابر پاشش آب مقاوم در برابر پاشش آب ۳۰ دقیقه در عمق یک متری ۳۰ دقیقه در عمق یک متری یک ساعت در عمق ۱.۵ متری ۲ ساعت در عمق ۲.۲ متری
مدت زمان گارانتی ۴ سال گارانتی ندارد سه سال ۳ سال ۳ سال ۴ سال گارانتی تعویض ۴ سال گارانتی
ریکاوری اطلاعات یک سال ریکاوری رایگان ندارد ندارد ندارد ندارد ندارد یک سال ریکاوری رایگان
سیستم چندلایه حفاظتی دارای بدنه‌ای آلومینیومی با پوشش سیلیکونی ضد ضربه   دارای یک لایه محافظ پلاستیکی دارای سه لایه‌ی حفاظتی برای جذب ضربه دارای سه لایه‌ی حفاظتی برای جذب ضربه بدنه‌ای از جنس پلاستیک ضد ضربه‌ی سیلیکونی - سیستم محافظتیِ سه‌لایه‌ای بدنه‌ای از جنس پلاستیک ضد ضربه‌ی سیلیکونی - سیستم محافظتیِ سه‌لایه‌ای
ظرفیت ۴ ترابایت ۱ ترابایت ۲ ترابایت ۱ ترابایت ۲ ترابایت ۲ ترابایت ۲ ترابایت
نوع رابط USB 3.1 USB Type-C USB 3.1 USB 3.0, USB 2.0 USB 3.0, USB 2.0 USB 3.0, USB 2.0 USB 3.1

 

HD830 ای دیتا

 

HD830 ای‌دیتا

ظرفیت: ۴ ترابایت

هارد اکسترنال HD830 شرکت ای‌دیتا با ظرفیت ۲، ۴ و ۵ ترابایتی دارای درگاه USB 3.1 است و با بهره‌گیری از بدنه‌ای آلومینیومی با پوششی از جنس سیلیکون، مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و سقوط از ارتفاع از خود نشان می‌دهد. این هارد اکسترنال ۶۰۰ گرمی همچنین از گواهی IP68 بهره می‌گیرد و می‌تواند به‌مدت ۲ ساعت در عمق ۲ متری آب از خود مقاومت نشان دهد (البته تنها به‌شرطی که درپوش مخصوص آن، بسته شده باشد.)

هارد اکسترنال HD830 ای‌دیتا دارای گواهی MIL-STD-810G 516.6 از ارتش ایالات متحده‌ی آمریکا است و ضمن سازگاری با انواع سیستم‌عامل‌ها، در دو رنگ مشکی و آبی به بازار عرضه می‌شود. 

به‌طور حتم بارزترین ویژگی هارد جان‌سخت ای‌دیتا قابلیت مقاومت در برابر فشار به وزن ۳ تن است که آن را در برابر رقبا بی‌همتا می‌کند. نزدیک‌ترین رقیب به هارد HD830 ای‌دیتا تنها قادر به تحمل وزن ۵۰۰ کیلوگرمی است. با وجود چهار سال گارانتی در کنار یک سال ریکاوری رایگان اطلاعات و همچنین تحمل وزن بالا به هنگام فشار و داشتن استاندارد نظامی ارتش آمریکا، HD830 یک هارد جان‌سخت تمام عیار است.

 

هارد اکسترنال LaCie Rugged USB-C

 

Rugged USB-C لسی

ظرفیت: ۱ ترابایت

شرکت لسی مدت‌ها است که هاردهای مقاوم و در حین‌حال زیبایی را تولید می‌کند و هارد یک ترابایتی Rugged USB-C هم از این قاعده مستثنی نیست. این هارد اکسترنال، مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر سقوط، نفوذ آب و گردوغبار و البته ضربه و شوک دارد و از این حیث خیال کاربرانش را راحت می‌کند. لسی مدعی است که حتی اگر با خودرویی یک تن از روی این هارد رد شوید، مشکلی برایش پیش نمی‌آید که در نوع خود تحسین‌برانگیز است.

Rugged USB-C لسی افزون بر موارد یادشده به‌لطف بهره‌مندی از ویژگی رمزگذاری ۲۵۶ بیتی AES،‌ از دسترسی غیرمجاز جلوگیری می‌کند که قابلیتی بسیار کاربردی به‌شمار می‌آید. هارد مقاوم لسی ضمن دارا بودن ۱۰۰ گرم وزن، به درگاه USB-C مجهز شده است تا سرعت انتقال بالایی را ارائه دهد.

 

هارد اکسترنال AC630 ایسر

 

AC630 اپیسر

ظرفیت: ۲ ترابایت

AC630 جزو یکی از بهترین هاردهای اکسترنال مقاوم ساخته‌شده‌ توسط اپیسر در فرم فاکتور ۲.۵ اینچی است، به درگاه USB 3.1 تجهیز شده و ۲۵۰ گرم وزن دارد. این هارد اکسترنال به‌لطف داشتن گواهی MIL-STD-810G 516.6 از ارتش آمریکا، مقاومت بسیار بالایی از خود در برابر سقوط از ارتفاع و ضربه نشان می‌دهد. افزون‌بر‌‌این‌،‌ AC630 اپیسر گواهی IP55 دریافت کرده؛ بنابراین در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است. این هارد ۲ ترابایتی می‌تواند فایل‌ها را با سرعتی بالا انتقال دهد و از این حیث محصول بسیار مناسبی به‌شمار می‌آید.

 

هارد اکسترنال Armor A65M سیلیکون پاور

 

Armor A65M سیلیکون پاور

ظرفیت: ۱ ترابایت

سیلیکون پاور مدت‌ها است که با تولید هاردهای سری Armor محبوبیت درخورتوجهی در بین کاربران دارد. این هاردها - همانطور که از نام‌شان پیدا است - مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل خارجی دارند و A65M هم از این قاعده مستثنی نیست. نکته‌ی قابل‌توجه این است که هارد اکسترنال Armor A65M سیلیکون پاور به‌طور ویژه برای سیستم‌عامل مک بهینه شده و کاربران این سیستم‌عامل می‌توانند به‌سادگی از سیستم بک‌آپ‌گیری Time Machine در رایانه‌ی خود استفاده کنند.

این هارد اکسترنال،‌ به رنگ نقره‌ای (با الهام از محصولات اپل) عرضه می‌شود و در مقابل آب، گردوغبار، ضربه و شوک از خود مقاومت نشان می‌دهد (دارای گواهی MIL-STD-810G 516.6 از ارتش آمریکا و همچنین گواهی IP67). هارد مقاوم سیلیکون پاور دارای درگاه USB 3.0 است و فایل‌ها را با سرعت بسیار بالایی منتقل می‌کند.

 

هارد اکسترنال Armor A85 سیلیکون پاور

 

Armor A85 سیلیکون پاور

ظرفیت: از ۵۰۰ گیگابایت تا ۵ ترابایت

A85 یکی دیگر از هاردهای اکسترنال مقاوم باکیفیتِ تولیدشده توسط سیلیکون پاور است که ضمن داشتن حافظه‌ی ذخیره‌سازی بالا، طراحی بسیار زیبایی دارد و در بدنه‌اش از آلومینیوم استحام‌یافته استفاده شده است. Armor A85 دارای سه لایه‌ی محافظ است و می‌تواند وزنی ۵۰۰ کیلوگرمی را به روی خود تحمل کند. این هارد اکسترنال در برابر ضربه، شوک و نفوذ آب از خود مقاومت نشان می‌دهد و از درگاه پرسرعت USB 3.0 بهره می‌برد. این هارد اکسترنال در مدل‌های مختلف و با ۵۰۰ گیگابایت تا ۵ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی تولید شده است.

 

HD720 ای‌ دیتا

 

HD720 ای‌دیتا

ظرفیت: ۲ ترابایت

HD720 شرکت ای‌دیتا یکی از زیباترین هاردهای اکسترنال با قیمت نه‌چندان بالا است که ضمن داشتن مقاومت در برابر ضربه و نفوذ آب، به روکشی بیرونی از جنس پلاستیک نرم مجهز شده تا بتواند ضربات را دفع کند. HD720 از درگاه USB 3.1 بهره می‌برد و در سه رنگ مشکی، آبی فیروزه‌ای و سبز فسفری عرضه می‌شود. این هارد اکسترنال همچنین نشان‌گر LED نیز در بطن خود دارد.

 

HD725 ای دیتا

 

HD725 ای‌دیتا

ظرفیت: ۲ ترابایت

HD725 یکی دیگر از هاردهای مقاوم باکیفیت شرکت ای‌دیتا است که ضمن داشتن درگاه USB 3.1 به‌منظور داشتن سرعت بالا برای انتقال فایل‌ها، به بدنه‌ای پلاستیکی مجهز شده است و از گواهی IP68 نیز بهره می‌گیرد. این هارد اکسترنال توانایی این را دارد که به‌مدت ۲ ساعت در عمق ۲ متری آب بدون این‌که صدمه‌ای به آن وارد شود، دوام بیاورد. تنوع رنگی بالا باعث شده است تا HD725 یکی از محبوب‌ترین هاردهای مقاوم باشد. افزون‌بر‌این‌موارد، هارد HD725 ای‌دیتا دارای نشان‌گر LED است و با داشتن ۲ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، می‌تواند بسیاری از فایل‌های شما را در خود جای دهد.



+ 6
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری