پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۳۹
۷
۰
نسخه چاپی

فلاحت‌پیشه: اسناد بی بی سی درباره حمایت آمریکا از صدام بخش کوچکی از واقعیات جنگ است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اسناد اخیر بی بی سی درباره حمایت‌های آمریکا از عراق در دوران جنگ تحمیلی را بخش کوچکی از واقعیات جنگ دانست و گفت که این اسناد نشان می‌دهد کشورهای اروپایی، آمریکا را متهم اصلی کش‌دار کردن بحران‌های منطقه‌ای می‌دانند و کماکان هم این اختلافات وجود دارد.


حشمت الله فلاحت پیشه

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به انتشار اسنادی از وزارتخانه‌های دفاع و خارجه انگلیس مربوط به بازگویی گوشه‌ای از مذاکرات محرمانه دولت‌های وقت بریتانیا و آمریکا درباره جنگ ایران و عراق از سوی بی بی سی گفت: این تنها بخش کوچکی از اسناد حمایت کشورهای غربی از صدام است؛ در دوران جنگ ۳۶ کشور از صدام برای جنگ علیه ایران در حوزه‌های مختلف پشتیبانی کردند که از جمله آن می‌توان به حمایت ۳۵۰ شرکت غربی و ۷۰ شرکت آمریکایی برای کمک به مجهز کردن صدام به سلاح شیمیایی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه «این اسناد بخش کوچکی از واقعیات جنگ است و بخش اعظمی از آن نشان داده نشده است» افزود: البته این اسناد نشان می‌دهد که کشورهای اروپایی، آمریکا را متهم اصلی کش دار کردن بحران‌های منطقه‌ای می‌دانند و کماکان این اختلافات وجود دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان در توضیح دلیل انتشار این اسناد در این مقطع زمانی گفت: با توجه به چهل سالگی انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر و همچنین اختلافات اخیر ایران و آمریکا و اروپا بی بی سی خواسته تنها کار رسانه‌ای انجام دهد.

شبکه بی‌بی‌سی با انتشار اسنادی که آن را محرمانه و متعلق به وزارتخانه‌های خارجه و دفاع این کشور عنوان کرده، به بازگویی گوشه‌ای از مذاکرات محرمانه دولت‌های وقت بریتانیا و آمریکا درباره جنگ ایران و عراق پرداخته و مدعی شده است که این دو کشور همواره درباره مسائل مربوط به ایران با هم اختلاف داشته‌اند.




+ 7
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری