پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۵۴
۵
۰
نسخه چاپی

دانشگاه تراز انقلاب، یعنی دانشگاهی که تولید علم داشته باشد

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها تاکید کرد: دانشگاه تراز انقلاب، یعنی دانشگاهی که تولید علم داشته باشد.


محیط دانشگاه

به گزارش تیتربرتر، حجت‌الاسلام شاطری دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها در نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی قم  با موضوع دانشگاه تراز انقلاب که در سالن شهید مطهری ستاد دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، گفت: دانشگاه تراز انقلاب یعنی دانشگاه مطلوب، یعنی دانشگاهی که تولید علم و تربیت و پرورش در آن مطابق با نیازهای ملت مسلمان ایران و فرهنگ آن صورت گیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه تراز انقلاب یعنی دانشگاهی انقلابی و ایرانی و اسلامی، یعنی دانشگاهی که همه تلاشش برای حل مشکلات ایران باشد، نرود به مسائلی بپردازد که هیچ دردی از کشور را دوا نمی‌کند.

به‌ گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، شاطری در پایان با اشاره به شاخص‌های دانشگاه انقلابی خاطرنشان کرد: "گریز از جمود و تهجر، یعنی نهاد دانشگاه تن به کهنه‌پرستی ندهد و خود تولید علم و نوآوری داشته باشد"، " آرمان‌گرایی: یعنی دانشگاهی که به وضع موجود راضی نباشد و به‌دنبال پیشرفت بیشتر باشد"،" "دانشگاه انقلابی یعنی دانشگاه عدالت‌محور و ظلم‌ستیز، یعنی دانشگاهی که عدالت آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، کار آفرینی و... داشته باشد" از جمله این شاخصه ها است و دانشگاهی که پژوهش کپی پیستی داشته باشد دانشگاه عدالت محور نیست.

انتهای پیام




+ 5
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری