پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ۱۹:۱۵
۸
۰
نسخه چاپی

باید به سمت حذف کامل کنکور برویم

باید به سمت حذف کامل کنکور برویم

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بیان کرد: حذف تدریجی کنکور کار درستی نیست و کنکور باید کامل حذف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در نشست خبری چهل سالگی انقلاب عنوان کرد: تربیت یک نسل پویا و خلاق اینگونه نیست که دانش آموزان ما دائم کلاس بروند و درس بخوانند بلکه باید فرصتی هم برای تفریح داشته باشند. حتی سینمای ما باید از کلاس‌های درس تصویری درست ترسیم کند. رسانه جمعی و سینمای ما باید به این مساله بپردازند و همچنین باید از ابزار طنز در این زمینه استفاده شود. همچنین دانش آموز باید به همان اندازه که گوش می‌دهد حرف هم بزند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کتب درسی محتوایی غنی برای کنکور است، گفت: کنکور مانعی برای تفکر عمیق در مدارس است. آزمون کنکور فقط یک بعد دانش آموزان را در قالب بُعد علمی آنها  به صورت محفوظات می‌سنجد و بُعد مهارت‌های اخلاقی و هیجانی دانش آموزان در کنکور قابل سنجش نیست. من دانش آموزانی که در آموزش و پرورش تنبل تلقی می‌شوند را منفی تلقی نمی‌کنم زیرا معتقدم این‌ها هر کدام توانایی‌های خاصی دارند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره حذف کنکور گفت: متاسفانه قانون حذف تدریجی کنکور هنوز عملی نشده است. دانشگاهایی که بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند ممکن است بعدها به آنها به عنوان دانشگاه درجه دو نام برده شود یا حتی انگ زده شود. ما باید به سمت حذف کامل کنکور برویم و حذف تدریجی ام کار درستی نیست و باید راهکاری برای آن پیدا کنیم.

 وی در ادامه با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و بررسی مسیر طی شده طی این چهل سال گفت: برای ارزیابی مسیر طی شده و چالش مواجه، نگاه به وضع موجود و رسیدن به عزم راسخ برای رقم زدن حرکت آینده و دستیابی به الگوی اسلامی، ایرانی پیشرفت فرصت مناسبی است. تلاش شده در عرصه نظام تعلیم و تربیت جهت‌گیری نظام آموزشی را به سمت جهت گیری بومی،  ملی و اسلامی تغییر دهیم و خوشبختانه توانستیم این کار را بکنیم.

حجت الاسلام ذوعلم ادامه داد: پیش از انقلاب فعالیت‌های آموزش و پرورش را بیگانگان طراحی می‌کردند اما حالا صاحب‌نظران حوزوی  و آموزشی وارد کار شدند  ناگفته نماند که شواهد نشان می‌دهد سایر کشورها از تجربیات ما در این زمینه استفاده می ‌کنند.

وی افزود: امیدوارم دانش‌آموزان از اجرای کامل برنامه درسی ملی امیدوارم دانش‌آموزان استفاده کنند، زیرا این طرح با قوت بیشتری خودباوری و متفکر بودن را به دانش آموزان می آموزد.

او در خصوص برنامه درسی ویژه مدارس تحت عنوان (بوم) گفت: این طرح در ابتدایی دوره اول و متوسطه اول اجرا می شود و ۲ ساعت در برنامه آموزشی در اختیار مدیر مدرسه قرار گرفته است و در ذیل برنامه های تحولی دنبال می شود.باید به حدی برسیم که ۱۰۰ ساعت از برنامه درسی به مدارس تعلق یابد که البته مدیران باید مشارکت بیشتر و خلاقانه داشته باشند و مدارس توانمند باشند. تربیت زمینه‌سازی برای تعالی هویت دانش آموزان است و سه ضلع اسلامی و دینی، انقلابی و اجتماعی و هویت تاریخی است.



+ 8
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری