پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ۲۰:۰۳
۹
۰
نسخه چاپی

مخالفت برخی مقامات انگلیس با ممنوعیت تلفن‌ همراه در مدارس

"دامین هیندز"، وزیر آموزش و پرورش انگلیس اعلام کرده است که دولت این کشور نباید در روند منع دانش‌آموزان از آوردن تلفن‌ همراه به مدرسه دخالت کرده و باید این تصمیم را به مدیران مدارس واگذار کند.


مدرسه موبایل تلفن همراه

، این در حالی است که "نیک گیب"، معاون وزیر در امور مدارس انگلیس پیش‌تر اعلام کرده بود که مدارس باید دانش‌آموزان خود را از آوردن تلفن‌های همراه باز دارند.

اظهار نظرات معاون وزیر در امور مدارس انگلیس پیش از اعلام تجدیدنظر در سیاست‌های دولت انگلیس در مورد رهنمودهای سلامت به دانش‌آموزان شامل کاهش زمان استفاده از گوشی‌های هوشمند، صورت گرفته بود.

اما اکنون وزیر آموزش و پرورش این کشور داشتن تلفن همراه در مدارس را مسئله‌ای پیچیده دانسته که نباید ممنوعیت آن را به هر شکلی و در هر مدرسه‌ای حمایت کرد.

او در ادامه اظهار کرد: مدیران و معلمان باید مسؤولیت مدارس را به طور کامل بر عهده داشته باشند و آن‌ها بیش از هر فرد دیگری می‌توانند صلاحیت دانش‌آموزان را تشخیص دهند.

وزیر آموزش و پرورش انگلیس در پاسخ به سوالی در این مورد که آیا با ممنوعیت کلی تلفن‌های همراه مانند آنچه که در فرانسه صورت گرفته موافق است یا خیر، گفت: من با این موضوع مخالفم. به عقیده من در عوض ما باید به صورت تمام قد از مدیرانی حمایت کنیم که این ممنوعیت را در مدارس اعمال می‌کنند.

او با بیان اینکه موضوع داشتن تلفن همراه در مدارس پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، اظهار کرد: اگر ممنوعیت به صورت کلی باشد، دانش‌آموزانی که در ساعات بعد از مدرسه مجبورند در مدرسه بمانند، دانش‌آموزان در اردوهای مدارس و دانش‌آموزان که بیماری‌های خاصی داشته و نیاز به تماس اضطراری دارند با مشکل مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: اما در صورتی که قوانین منحصر به مدارس باشند، مانند تمام قوانین دیگری که هر مدرسه‌ای برای خود دارد، مدیران و معلمان می‌توانند در موارد خاص تصمیم‌گیری کنند و این مشکلات را حل کنند. هم‌چنین لازم به ذکر است که ممنوعیت داشتن تلفن همراه در حال حاضر نیز در بسیاری از مدارس انگلیس حتی به صورت کامل وجود دارد و من کاملاً از آن‌ها حمایت می‌کنم.

بنا بر گزارش گاردین، مشاور ارشد انجمن ملی معلمان انگلیس (NAHT) نیز با اشاره به وجود قوانین ممنوعیت تلفن‌های همراه در برخی مدارس به صورت اختصاصی و جداگانه، مخالفت خود را با وجود قوانین همه‌گیر این ممنوعیت‌ها در تمامی مدارس کشور اعلام کرد و گفت: ممنوعیت داشتن تلفن همراه برای دانش‌آموزان در مدارس بیش از آنکه مشکل را حل کند به آن می‌افزاید. چرا که چنین قوانینی باعث می‌شود دانش‌آموزان از تلفن‌های همراه خود به صورت مخفیانه در مدارس و کلاس‌ها استفاده کنند.




+ 9
مخالفم - 6
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری