پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ۲۰:۳۳
۸
۰
نسخه چاپی

کشتارگاه ارومیه مشکل زیست محیطی دارد

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برای کنترل واحدهای عرضه و کشتارگاه‌های غیرقانونی استان مشکل کمبود نیروی انسانی و اعتباری داریم، افزود: کشتارگاه ارومیه مشکل زیست محیطی و بهداشتی دارد که نیازمند تجهیز و بازسازی است.


کشتارگاه

به گزارش تیتربرتر، کامیار داهیم در نشست خبری در خصوص گرانی‌های اخیر در بازار گوشت قرمز توضیح داد: با وجود اینکه امسال یک و نیم میلیون رأس دام بیشتر از سال گذشته در استان وجود دارد ولی سوداگری و دلالی‌های موجود باعث افزایش قیمت گوشت قرمز شده است و باید برای جلوگیری از این مشکل، خرید دام زنده برای کشتارگاه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب تنها ۲ دامپزشک در استان حضور داشتند تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ٣ هزار دامپزشک متخصص با انجام ٦٠نوع فعالیت دامپزشکی در سراسر استان مشغول به فعالیت هستند که نشان از میزان دسترسی ٩٠ درصدی مردم به خدمات دامپزشکی است.

داهیم با اشاره به اینکه دامپزشکی استان سالانه ٢٠ میلیارد تومان برای سلامت دام‌های استان هزینه می‌کند، خاطرنشان کرد: ۵۵ درصد این هزینه‌ها از جمله واکسیناسیون دام و طیور، سموم و خدمات دامپزشکی که بالای ١١میلیارد تومان هزینه است به صورت یارانه‌ای و رایگان در اختیار مردم استان قرار می‌گیرد.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه استان سالانه به طور میانگین یک میلیون تن محصولات دامی تولید می‌کند اظهار کرد: ٧٠درصد تولیدات استان به مصرف داخلی می‌رسد و تنها٣٠ درصد به استان‌های دیگر صادر می‌شود. سالانه ١٠٠ هزار تن واردات، ترانزیت و صادرات محصولات دامی از مرزهای استان انجام می‌شود.

داهیم تاکید کرد: سالانه ۲.۵ میلیون رأس، تجارت دامی در ٢٧ میدان عرضه دام استان صورت می‌گیرد ولی متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی در خصوص توسعه زیرساخت‌ها و اصلاح میادین تجارت دام استان انجام نشده است.





+ 8
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری