پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ۲۱:۴۸
۷
۰
نسخه چاپی

برجام و FATF برای انقلاب اسلامی محدودیت هستند

یک استاد دانشگاه گفت: قراردادها و قوانینی مثل برجام و FATF با قواعدی که دارند رفتار کشورها را در آینده دور و نزدیک هدایت می‌کند و اینها برای انقلاب اسلامی محدودیت هستند.


به گزارش تیتربرتر، ابومحمد عسگرخانی استاد دانشگاه در نشستی با عنوان "استراتژی غرب در برابر چهار دهه گفتمان انقلاب اسلامی" که عصر سه شنبه از سوی جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد، گفت: یکی از برداشت‌های غلط درباره ایران که از خارج کشور حمایت می‌شود این مساله است که انقلاب اسلامی در حال فروپاشی است اما این برداشت کاملاً غلط است.


وی ادامه داد: انقلاب اسلامی از سال ۵۷ از ایران آغاز شد، برخی معتقدند د مشروطیت، عرف شرع را شکست داد و در ۵۷ شرع، عرف را. و برخی هم بر این نگرند که انقلاب ریشه در دوران صفویه دارد اما من معتقد هیچکدام از اینها نیست بلکه انقلاب اسلامی ریشه د مذهب دارد و به میلیون‌ها سال قبل باز می‌گردد و البته ریشه در راز آفرینش دارد.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: برخی از اسلام شناسان در غرب ده سال قبل از وقوع انقلاب این سوال را مطرح کرده بودند که آیا اسلام روزی بین المللی می‌شود؟ و پاسخ دادند که مطالعات نشان می‌دهد هر جا مسیحیت نتوانسته برود اسلام رفته است. بنابراین همان زمان هم این نظر بوده است که اسلام ایدیولوژی و آتش زیر خاکستر است.

عسگرخانی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک پیام بین المللی داشت اما در مقابل آن استراتژی‌های متفاوت به کار برده شده است. انقلاب را بسیاری با وضعیت اتحاد جماهیر شوروی مقایسه کرده‌اند و سعی کرده‌اند سیاست مهار شوروی را برای ایران هم به کار ببرند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی عظیم و بزرگ است اما باید مراقب باشیم. آنها در سه حوزه امنیت، اقتصاد و فرهنگ ما را در وضعیت بدی قرار داده‌اند . تحمیل قراردادها و مشاهدات مختلف از برجام گرفته تا FATF، پالرمو و غیره اقداماتی در راستای مهار انقلاب اسلامی است. اینها مثل شبکه‌ای عنکبوتی به هم وصل هستند.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: قراردادهایی مثل FATF به شکلی تنظیم شده اند که کشورها به راحتی آن را بپذیرند چرا که دیگر در چارچوب سازمان ملل و شورای امنیت مطرح نمی‌شوند بلکه به اصطلاح جمعی و گروهی از کشورها پایه ریزی می‌کنند اما آرام آرام می‌بینید که بدون اینها نمی‌توانید با دنیا کار کنید.




+ 7
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری