پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سه شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ۲۳:۰۰
۱۰
۰
نسخه چاپی

دانشگاه‌ها حمایتی از سوی صنعت نمی‌بیند

دانشگاه‌ها حمایتی از سوی صنعت نمی‌بیند

معاون اداره قوانین ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: وجود مدرسه‌های مهارتی نشان می‌دهند حقوق علاوه بر اینکه یک علم است یک فن نیز هست.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ میر محمد صادقی، معاون اداره قوانین ریاست مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه مدرسه عالی دانشگاه آزاد اسلامی حقوق عنوان کرد: زمانی که ما وارد دانشگاه حقوق شدیم اساتید  می‌گفتند دو رشته حقوق و پزشکی بسیار مهم است.  به این شکل که پزشکی با جسم و جان انسان و حقوق با جان، مال و ناموس انسان سرکار دارد به همین دلیل رشته حقوق بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: دانشکده‌های حقوق، حقوقدانان را می‌سازند و حقوقدانان هم حقوق یک مملکت را می‌سازند. رشته حقوق در یک برهه‌ای رشته مطرحی نبود و همه به سمت مهندسی و پزشکی می‌رفتند اما در اذهان مردم جهان این رشته اهمیت داشت. خوشبختانه امروزه این رشته اهمیت زیادی پیدا کرده است.

معاون اداره قوانین ریاست مجلس شورای اسلامی توضیح داد: امروز در دانشکده‌های حقوق مساله تحقیق و تلاش در جهت اینکه سخن جدید گفته شود، اتفاق نمی افتد‌ البته این رشته گسترش قابل توجهی پیدا کرده است. امروز مفهوم حقوق و آزادی‌های بیان و کرامت انسانی تفاوت پیدا کرده که توجه خاصی می‌طلبد.  اما بحث‌های مهارتی را ما در رشته حقوق و سایر رشته‌های دیگر را مد نظر داریم زیرا برخی بعد از فارغ التحصیلی مهارت لازم را ندارند و نمی‌توانند کمک لازم را به صاحبان صنعت و کسانی که دستی در آتش دارند داشته باشند. از طرف دیگر دانشگاه‌ها حمایتی از سوی صنعت نمی‌بیند.

صادقی اضافه کرد: آزمایشگاهی نیست که در آن دانش‌آموختگان رشته حقوق بتوانند آموخته‌های خود را ارزیابی کنند. بنابراین مساله مهارت یکی از مسائل اساسی دانشجویان است. خوشحالم که این خلاء با تاسیس مدرسه مهارتی حل خواهد شد‌. وجود مدرسه‌های مهارتی نشان می دهند حقوق علاوه بر اینکه یک علم است یک فن نیز هست.

همچنین آقامیری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در این مراسم گفت: این اولین تجربه برای دانشگاه آزاد اسلامی حقوق است. اگر بررسی کنیم که چه رشته‌هایی در دانشگاه ما موفق هستند و می‌توانند مستقیما وارد بازار کار شوند بیشتر ذهنیت‌ها به سمت رشته‌های پزشکی می‌رود. اما کسانی که در رشته‌های حقوق تحصیل می‌کنند باید چند سال دوره‌‌های کارآموزی را بیاموزند. در رشته‌های پزشکی دانشجویان هم زمان با درس خواندن کار آموزی هم می‌کنند.

وی ادامه داد: ما اگر بتوانیم این روند را در دانشگاه‌های حقوق داشته باشیم بسیار مفید واقع خواهد شد. تا از این طریق دانشجویان حقوق بتوانند در دادگاه و کنار قاضی دوره‌های آموزشی بگذارنند و اگر می توانستیم این فضا را ایجاد کنیم خیلی موفق می‌شدیم.

آقا میری ادامه داد: این تجربه که در دانشگاه تهران جنوب شروع شده خیلی ارزشمند است تا دانشجو قدرت پیدا کند و رابطه عملی با چیزی که می‌خواند پیدا کند. خوب است که ما مدرسه مهارتی را در گرایش‌ها و رشته های دیگر به وجود بیاوریم. این طور نباشد که فارغ التحصیلان ما فقط یک مدرک دستشان بگیرند بلکه باید مهارتی مفید در کنار درسشان بیاموزند.

وی در پایان اشاره کرد: در دستور کار دانشگاه آزاد تغییر از کمیت به کیفیت مد نظر ما است و این یکی از طرح‌هایی است که در ایران به عنوان طرح نو شروع شده است.



+ 10
مخالفم - 7
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری