پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ۰۲:۰۳
۵
۰
نسخه چاپی

امیدوارم اولین حضور جهانی نت‌های مسی یک رویا در کن باشد

تهیه‌کننده مستند «نت‌های مسی یک رویا» ابراز امیدواری کرد اولین حضور جهانی این مستند در جشنواره فیلم کن باشد.


امیدوارم اولین حضور جهانی «نت‌های مسی یک رویا» در کن باشد

به گزارش تیتربرتر، نشست مستند «نت‌های مسی یک رویا» با حضور رضا فرهمند کارگردان، ستاره بنیادی تدوینگر، مهرداد امین تصویربردار، مرتضی شعبانی تهیه‌کننده، حمید احمدی صدابردار و حسن مهدوی صداگذار در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست، رضا فرهمند گفت: نزدیک به ۵ سال است درگیر بحران‌های خارجی هستم و سوژه این مستند را بعد از مدت‌ها انتخاب کردم. 

شعبانی تهیه کننده این مستند نیز تاکید کرد: سال‌ها است با این مستندساز کار می‌کنم و خوشبختانه آثار وی مورد قبول مخاطب داخلی و خارجی قرار گرفته است و توانسته فروش تلویزیونی در خارج از کشور داشته باشد و این نشان می‌دهد که ما به مخاطب خارجی توجه داریم.

حسین مهدوی نیز بیان کرد: صداگذاری در مستند سخت است و معتقدم مستند صدا نیز باید موردتوجه قرار گیرد. این روزها درام با مستند همراه شده است به همین دلیل صداسازی به فضای مستند کمک می‌کند. البته صدای خرابه‌ها در فیلم همان صدایی بود که سرصحنه گرفته شده است و هیچ صدایی به غیر از باد به مستند اضافه نشده است.

فرهمند درباره خطرهای سفر به این منطقه توضیح داد: منطقه یرموک تنها ۳ ماه از آزاد شدن آن می‌گذشت و بمب‌های دستی فعال در منطقه هنوز وجود داشت و احتمال هر خطری در این پروژه می‌رفت، به خصوص که موضوع این مستند کودکان هستند.

وی ادامه داد: نزدیک شدن به این کودکان از نظر امنیتی سخت بود، بار دوم که به این منطقه سفر کردم، با این ۵ کودک آشنا شدم اما کار کردن با آن‌ها بسیار سخت بود. البته بچه‌ها از همان اول با دوربین ارتباط برقرار کردند. تاکید می‌کنم که این بچه‌ها خودشان بودند و بازی نمی‌کردند.

شعبانی درباره پخش جهانی این پروژه توضیح داد: از همین ابتدا با پخش کننده قرارداد بسته‌ایم و فکر می‌کنم اولین حضور آن جشنواره فیلم کن باشد.

وی ادامه داد: در جاهای مختلف دنیا حتی در ایران تله‌های انفجاری وجود دارد، فکر می‌کنم ایمن‌سازی منطقه یرموک سال‌ها طول می‌کشد.

فرهمند در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد: این فیلم یک داکیودرام است و با پروژه قبلی من فرق می‌کند. به همین دلیل هدایت کاراکترها در این مستند خوب است.

وی بیان کرد: آنقدر که زندگی این بچه‌ها در جنگ به از بین رفته است که پایان بندی این فیلم می‌تواند یک رویا باشد.

ستاره بنیادی تدوینگر این اثر درباره راش‌های استفاده نشده توضیح داد: راش‌های خاصی از فیلم وجود دارد که می‌تواند تبدیل به یک فیلم کوتاه شود.




+ 5
مخالفم - 10
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری