پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ۰۲:۵۱
۹
۰
نسخه چاپی

وزیر راه و شهرسازی: باید با ایجاد نظام بسته‌بندی در مرزها از صادرات فله‌ای کالا جلوگیری کنیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: باید با ایجاد نظام «بسته‌بندی» در مرزهای کشور از صادرات فله‌ای کالاها جلوگیری کنیم.


به گزارش تیتربرتر - منطقه کرمانشاه، محمد اسلامی در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که عصر سه‌شنبه در پایانه مرزی خسروی برگزار شد، با تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: افتخار داریم در چهلمین سال پیروزی انقلاب شاهد پیشرفت هایی باشیم که با ایمان راسخ مردم و ایستادگی و حضور همه جانبه آنها در همه عرصه‌های کشور به دست آمده است.

وی افزود: امروز کشور ایران در اوج اقتدار خود قرار دارد و این را می توان از عصبانیت دشمنان متوجه شد.

اسلامی به جنگ اقتصادی دشمن علیه کشورمان اشاره کرد و افزود: هدف از این جنگ اقتصادی که با عملیات روانی گسترده همراه است، روی کار آوردن یک سیستم و نظام سلطه همیشگی و خاتمه دادن به جریان انقلاب است.

وی به مزاحمت‌های دشمنان در طول دهه‌های گذشته اشاره کرد و افزود: دشمن با تمام توان خود به اشکال گوناگون انواع مزاحمت را برای انقلاب ما ایجاد کرده، اما در چهلمین سال پیروزی انقلاب شاهد شکست همه آنها هستیم. اگرچه برای این شکست هزینه دادیم و در پیشرفت به تأخیر افتادیم، اما همچنان با اقتدار به راه خود ادامه می دهیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان دستاوردها و پیشرفت های انقلاب اسلامی را مصداق بارز شکرگزاری دانست و تصریح کرد: در چنین ایامی باید با مردم میثاق ببندیم که که جانانه و خالصانه و صادقانه به وظایف خود عمل کنیم.

وی در ادامه به مرزی بودن استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: مرز فرصت طلایی برای شکوفایی اقتصاد این استان است و باید از این ظرفیت و فرصت به نحو ارزشمندی استفاده کرد.

اسلامی تصریح کرد: از اولویت‌های ما توسعه تبادلات تجاری و اقتصادی و نیز جذب سرمایه گذار برای ایجاد قابلیت جهت توسعه تبادلات تجاری در مرز است.

وی تاکید کرد: اعتقاد دارم در پایانه ها و نقاط مرزی باید فرصت های سرمایه گذاری به وجود بیاوریم و کالایی که قرار است به کشورهای همسایه صادر شود، با ایجاد یک نظام بسته بندی عالی به شکلی فاخر صادر شود.

اسلامی افزود: باید فرصت فرآوری کالاها و محصولات را نیز در مرزها را به وجود بیاوریم و با این کار هم ایجاد اشتغال کرده و هم ارزش افزوده کالاهای خود را افزایش دهیم و از ارسال فله ای کالاها جلوگیری شود.

وی افزود: برای پایداری در بازار عراق باید با ایجاد نظام کنترلی و استاندارد کالای با کیفیت صادر کنیم. همچنین باید برای محصولات خود برندسازی و اعتماد سازی کرده و با این کار کیفیت تبادلات خود را ارتقا دهیم.

اسلامی تاکید کرد: نباید به مرز تنها به عنوان یک گذرگاه نگاه کنیم، زیرا این نوع نگاه ما را به جایی نخواهد رسانید. باید بتوانیم با ایجاد ظرفیت سازی و پای کار آوردن بخش خصوصی تغییر و تحولات لازم را در مرزها ایجاد کرده و ارزش افزوده کالاهای صادراتی را افزایش دهیم.

وی همچنین با اشاره به محدودیت منابع دولت گفت: منابع محدود دولت بضاعت برطرف کردن مطالبات و نیازها را ندارد، لذا باید بخش خصوصی را پای کار بیاوریم و از طریق بخش خصوصی برنامه‌های سرمایه‌گذاری دولت را پیش ببریم.

اسلامی در بخش دیگر صحبت هایش با تأکید بر رفع هرچه سریعتر نقاط حادثه خیز در محورهای سراسر کشور گفت:  سه هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال آینده پیش بینی شده که بخشی از آن صرف رفع نقاط حادثه خیز خواهد شد.

وی تصریح کرد: تا آن زمان نیز راهداری موظف است با حداقل امکانات ایمنی لازم را در محورها ایجاد کند.




+ 9
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری