پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ۰۴:۰۰
۶
۰
نسخه چاپی

قاضی باید به متهم و شاکی با یک نگاه بنگرد

قاضی باید به متهم و شاکی با یک نگاه بنگرد

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قاضی باید به متهم و شاکی با یک نگاه بنگرد و اینطور نباشد که یکی را با اسم و دیگری را با لقب صدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر ولایتی در افتتاحیه مدرسه عالی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: طبیعی است که دانشجو در حین تحصیل دوره‌های کار آموزی را بگذراند، به عنوان مثال در رشته‌های پزشکی دوره‌های انترن و کارآموزی وجود دارد و بلافاصله پس از هفت سال تحصیل بیمار را دست دانشجو نمی‌دهند. در این مدت دانشجو از استاد می‌آموزد که چگونه تشخیص بیماری دهد و در نهایت چگونه تجویز کند.

وی ادامه داد: در حوزه حقوقی ما دوره‌های کارآموزی را نداشتیم، یعنی اگر کسی در رشته حقوق درس می‌خواند موقعیتی برای ارزیابی‌های عملی نداشته است، لذا این ابتکار بسیار خوب است.

ولایتی عنوان کرد: کار قضاوت جزو مشکل‌ترین کارها است. گویی انسان همواره از پل صراط عبور می‌کند و نباید حق و ناحق کند. کسی که قضاوت می‌کند، باید وجدان آگاهی داشته باشد که خدا را شکر قضات ما این ویژگی را دارند و خوب است که دانش‌آموختگان ما این مهارت را داشته باشند.

او افزود: این اقدام کار خوبی است و انشالله موجب تکامل قضایی می‌شود. آنچه لازم است این است که قاضی باید خدا را ناظر بر کارهایش ببیند.

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پایان اظهار داشت: قاضی باید به متهم و شاکی به یک نگاه بنگرد و اینطور نباشد که یکی را با اسم و دیگری را با لقب صدا کند، برابری در امر اسلام بسیار مهم است. قاضی حاکم است و اگر جمهوری اسلامی بخواهد، در حوزه‌ای تجلی پیدا کند، آن حوزه قضایی است.



+ 6
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری