پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
چهارشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ۱۵:۱۵
۴
۰
نسخه چاپی

شاهین‎طبع: از اردونشینان تیم ملی بسکتبال حرف بزنیم نه ارسلان

سرمربی تیم ملی بسکتبال با تاکید بر اینکه دعوت کردن از بازیکنان دورگه به منزله بهتر بودن آنها از بازیکنان فعلی نیست گفت که از غیبت حامد بی اطلاعم اما بعید است ادامه داشته باشد.


شاهین‎طبع: از اردونشینان تیم ملی بسکتبال حرف بزنیم نه ارسلان

مهران شاهین طبع  در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز اردوی تیم ملی بسکتبال برای حضور در پنجره ششم و نهایی رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ چین گفت: بازیکنان از آنجا که تا همین دو روز پیش درگیر مسابقات باشگاهی بودند، از آمادگی لازم برخوردار هستند. تمریناتی که در پیش خواهیم داشت بیشتر برای هماهنگی میان بازیکنان و اجرای تاکتیک های موردنظر است. 

وی یادآور شد: خوشبختانه تا زمان آغاز پنجره ششم فرصت تقریبا مناسبی در اختیار داریم ضمن اینکه برگزاری بازی ها در تهران هم می تواند برای مان یک امتیاز مثبت باشد به خصوص از این حیث که زمانی را برای سفر و مستقر شدن در یک کشور و شهر دیگر از دست نمی دهیم. به هر حال تیم ملی در پنجره ششم دو دیدار سخت دارد و باید با بهترین آمادگی ممکن آماده حضور در این مرحله شود. تقریبا دو هفته کاملا مفید برای تمرین و هماهنگی داریم. امیدواریم دیدارهای پیش بینی شده مقابل اردن هم بتواند تاثیر مثبت خود را داشته باشد. 

سرمربی تیم ملی بسکتبال همچنین در مورد فهرست بازیکنان دعوت شده و قرار گرفتن نام بازیکنی جوان به نام بهشاد عرب زاه در میان ۱۹ بازیکن دعوت شده گفت: دوست داریم از تمام ظرفیت ها برای تیم ملی استفاده کنیم. باید این بازیکنان محک بخورند تا وضعیت شان برای قرار گرفتن در ترکیب تیم ملی ارزیابی شود.

وی در این رابطه ادامه داد: طی هفته های گذشته وضعیت بازیکنان در تیم ها و دیدارهای باشگاهی مختلف ارزیابی شد. بسکتبال ایران نسل خوبی در اختیار دارد که باید بیشتر روی آنها کار شود تا پرورش داده شوند. وقت آن رسیده که نیم نگاهی جدی به آینده بسکتبال داشته باشیم. البته هستند بازیکنانی که واقعا سال ها برای بسکتبال ایران زحمت کشیدند. قدردان این بازیکنان و تلاش هایی که داشتند و جایگاه هشان هستیم اما نباید از نسل جدید غافل شد. 

شاهین طبع در مورد دعوت از مایک رستم پور و نوید نیکتاش به عنوان بازیکنان دورگه به این مرحله از اردوی آماده سازی تیم ملی بسکتبال گفت: نوید نیکتاش یکی دو سال پیش هم در تمرینات تیم ملی شرکت داشت اما تا قبل از این با مایک رستم پور کار نکرده بودم و اصلا تمریناتش را ندیده بودم. این بازیکن تمایل داشت برای تیم ملی بازی کند. با توجه به مهیا شدن شرایط حضورشان در تمرینات، از او دعوت کردیم. این دعوت به این معنا نیست که بازیکنان دورگه از دیگر بازیکنان تیم ملی بهتر هستند. 

وی یادآور شد که مایک رستم پور روز گذشته به ایران سفر کرد و در اولین جلسه تمرینی تیم ملی هم شرکت داشت اما نوید نیکتاش که در لیگ فرانسه بازی می کند با چند روز تاخیر و ۱۰ روز پیش از آغاز پنجره ششم انتخابی جام جهانی به جمع اردونشینان ملحق می شود. 

سرمربی تیم ملی بسکتبال همچنین در مورد دعوت از صمد نیکخواه بهرامی با وجودیکه طی ماه های گذشته فعالیت باشگاهی نداشته است، گفت: هر بازیکنی شرایط خودش را بهتر می داند. قطعا صمد هم جایی که می داند می تواند کمک حال باشد، از هیچ کمکی دریغ نمی کند و اگر هم موقعیت لازم را نداشته باشد کاملا درک می کند. به هر حال ما برای بازیکنی که سال ها برای بسکتبال زحمت کشیده، شرایط را مهیا کرده ایم. امیدواریم نتیجه خوبی داشته باشد. 

شاهین طبع همچنین در مورد غیبت حامد حدادی در اولین جلسه تمرینی تیم ملی و اینکه با وجود دعوت از این بازیکن، وی در اهواز به سر می برد، گفت: کادر فنی حامد را دعوت کرده است، حالا تصمیم گیری در مورد اینکه در تمرینات شرکت کند یا نه با خودش است. از غیبتش هم بی اطلاع بودم. ظاهرا یکسری کدورت ها وجود دارد که حامد به خاطر آنها در تمرینات حاضر نشده است. نمی دانم برنامه و تصمیم حامد چیست اما اینکه اصلا به اردو نیاید، بعید است. باید ببینم چه برنامه ای دارد و قرار است چه تصمیمی بگیرد اما اینکه اصلا در تمرینات شرکت نکند، قطعی نیست. 

«ارسلان کاظمی و دلیل دعوت نکردن دوباره از این بازیکن» دیگر پرسش مطرح شده از سرمربی تیم ملی بسکتبال بود که وی در پاسخ به آن گفت: بهتر است در مورد بازیکنانی که در اردو حضور دارند، صحبت شود. در این مورد صحبت نکنیم، بهتر است. به هرحال در مورد بازیکنان و شرایط آنها نظری داشتیم و بر اساس آن فهرست را معرفی کردیم. 

وی در مورد زمان معرفی ترکیب دوازده نفره تیم ملی برای دیدار با ژاپن و استرالیا نیز گفت: از آنجا که بازی ها در تهران است می توانیم دو ترکیب متفاوت را در اختیار داشته باشیم. البته هنوز به جمع بندی قطعی نرسیده ایم اما احتمال زیاد این کار را انجام دهیم. باید توانایی و میزان آمادگی بازیکنان را در جریان تمرینات و اردو ارزیابی کنیم اما در هر صورت این برنامه ای است که احتمال انجام آن را داریم. 

سرمربی تیم ملی بسکتبال در پایان ابراز امیدواری کرد که این تیم از دیدارهای دوم و پنجم اسفندماه برابر ژاپن و استرالیا بتواند نتیجه لازم را بگیرد. 




+ 4
مخالفم - 8
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری