پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ۰۷:۳۶
۱۱
۰
نسخه چاپی

روایت منتظری از تلاش منافقین برای به‌دست گرفتن مدیریت جایگاه سخنرانی امام خمینی

دادستان کل کشور با اشاره به آغاز و سهم‌خواهی جریان نفاق از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب افزود: اینها می‌خواستند مدیریت جایگاه ورود و سخنرانی امام را هم به دست بگیرند که نشد.
روایت منتظری از تلاش منافقین برای به‌دست گرفتن مدیریت جایگاه سخنرانی امام خمینی

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور درمراسم افتتاحیه دبیرخانه بازخوانی دهه 60 طی بیاناتی با اشاره به اینکه نفاق یکی از بزرگترین رذایل اخلاقی شناخته می‌شود، گفت: کسی که گرفتار نفاق باشد را منافق می‌نامند.

وی با اشاره به اینکه هیچ جامعه، ملت و مکتبی مهر تایید بر حرکت منافق نمی‌زند، افزود: در معارف آسمانی و الهی اسلام و قرآن کریم آیات فراوانی برای معرفی نفاق و منافق جایگاه، ویژگیها، شاخص‌ها و آثار و تبعات سوء حرکت نفاق و عاقبت نفاق و منافق وجود دارد.

منتظری با بیان اینکه نفاق و منافق از منظر قرآن کریم پست‌ترین جایگاه را در جامعه و پیشگاه خداوند دارد، افزود: خداوند در سوره مبارکه نساء می‌فرماید: پست‌ترین و بدترین جایگاه عذاب الهی از آن منافقان است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه بزرگترین شاخص قرآن کریم برای شناخت نفاق این است که منافق ظاهر و باطنش با هم فرق می‌کند، افزود: منافق با زبان سخنی می‌گوید که در دل به آن اعتقادی ندارد.

منتظری با اشاره به اینکه پدیده شوم نفاق و حرکت شیطانی این گروه پست اختصاص به زمان خاصی ندارد، افزود: در صدر اسلام منافقان از یک مقطع تاریخ شروع به ورود به حلقه اسلام کردند.

وی با اشاره به اینکه در دوران 13 ساله حضور پیامبر اکرم در مکه مکرمه اصلا نامی از نفاق و منافق نمی‌بینیم، گفت: اسلام در آن مقطع فقط به دنبال تثبیت جایگاه و اصول اعتقادی بود و از زمان هجرم پیامبر به مدینه و استوار شدن حکومت اسلامی عده‌ای از منافقین که دید خاصی به این حرکت داشتند آمدند و چهره خودشان را دگرگون کردند و به همین جهت آیات مرتبط با نفاق در دوران مدینه نازل شده است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه ضربات جریان نفاق به پیامبر به مراتب کاری‌تر از ضربات کفار بوده است، افزود: آنهایی که اسلام را مانع خود می‌دیدند بلافاصله بعد از رحلت پیامبر حرکت خود را آغاز کردند. آیات قرآن نشان می‌دهد که اندکی پس از شروع حکومت پیامبر نطفه نفاق گذاشته شد، اما شخصیت، جایگاه و مدیریت پیامبر مانع از خودنمایی آنها می‌شد.

منتظری سپس به جایگاه امیرالمومنین در جنگ‌های زمان پیامبر و نقش اول ایشان در پیروزی‌ها در جنگ‌های بدر، احزاب و خیبر اشاره کرد و افزود: باید دید که چه شد که با این سابقه در دوران حکومت امیرالمومنین(ع) 3 جنگ صفین، نهروان و جمل به او تحمیل شد و ایشان نتوانسته به هدفهای نهایی خودش در این جنگ‌ها برسد.

وی یکی از علل را این دانست که پیامبر با کفار می‌جنگید اما امیرالمومنین(ع) با منافقان.

دادستان کل کشور در این خصوص افزود: کسی که پای منبر علی می‌نشست، حافظ قرآن بود و حتی در رکاب او جنگیده بود اما نفاق او را به مرحله‌ای رساند که علی(ع) را به شهادت برساند.

منتظری با اشاره به اینکه جریان نفاق در طول تاریخ ادامه داشته است، افزود: 40 سال پیش از این امام راحل(ره) با الهام از قرآن، احادیث و فقه نبوی و صادقی مردم را به استقلال و آزادی از قیدوبندهای استکبار دعوت کرد و انقلاب با به صحنه آمدن یک ملت و حمایت و تبعیت از امام پیروز شد.

وی با اشاره به آغاز و سهم‌خواهی جریان نفاق از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب افزود: اینها می‌خواستند مدیریت جایگاه ورود و سخنرانی امام را هم به دست بگیرند که نشد.

دادستان کل کشور با اشاره به آشکار شدن تدریجی انحرافات منافقان افزود: آنها از همان اول شروع به یارگیری کردند و دختران و پسران را به دام انداختند و از اواخر سال 57 تا قبل از 30 خرداد 60 و ورود به فاز مسلحانه موفق شدند از دریچه نفاق افراد بسیاری را فریب داده و جذب کنند.

منتظری با اشاره به شرارت‌های همراه با قساوت قلب منافقان در سراسر کشور و به خصوص در مراکز مهم گفت: جنایت‌های اینها در تاریخ یا بی‌مانند است و یا کم، آنها از ائمه جمعه پیرمرد مثل شهید مدنی، شهید اشرفی اصفهانی و شهید صدوقی و بزرگانی مثل شهید هاشمی‌نژاد و مسئولانی مثل شهید بهشتی، شهید رجایی و شهید باهنر را ترور کردند.

وی با غیرقابل توصیف خواندن این جنایات افزود: در طول تاریخ کشور و ملتی را نمی‌توانید بیابید که به این شدت مورد هجوم یک جریان داخلی قرار گرفته باشد و آنها از کودک و نوجوان و بقال و عطار و رهگذر و پاسدار را با بدترین روش‌ها مورد جنایت قرار دادند و پوست یک پاسدار را پس از کشتن کندند، مانند بنی‌امیه که امام حسین(ع) را کشتند و بدنش را زیر سُم سطور قرار دارند. 

دادستان کل کشور قرار دادن مقطعی نام منافقان در لیست تروریست‌ها را کاری نمایشی توصیف کرد و افزود: پس از گذشت 37 سال و با وجود این همه اسناد و مدارک همان عناصری که دست‌شان آلوده به این جنایات است تحت حمایت اربابانشان که صحنه‌گردانان اصلی حوادث سال 60 بودند از این لیست خارج شدند و سران آمریکا و اسرائیل با آنها فالوده می‌خورند.

منتظری کشورهایی را که گمان می‌کنند از طریق جریان نفاق به کشور ضربه بزنند ابله و احمق توصیف کرد و افزود: یکی از راه‌های ادای دین به ملت این است که چهره واقعی منافقان در فضای مجازی نشان داده شود و نباید بگذاریم فقط دشمن از این فضا استفاده کند.

وی با اشاره به مبارزه شبانه‌روزی شهید لاجوردی با منافقان افزود: قوه قضائیه در دهه 60 با اقتدار جلوی جریان نفاق ایستاد و شهید لاجوردی با اقتدار، بصیرت و ژرف‌نگری به مبارزه با آنها پرداخت و توسط همین‌ها هم به شهادت رسید.

دادستان کل کشور سپس به ماجرای شهادت شهید کچویی توسط منافقان اشاره کرد و گفت: صبح آن روز ما در دادستانی انقلاب در اوین جسله‌ای با مرحوم آیت‌الله محمدی گیلانی داشتیم و یکی از عوامل نفاق پس از اینکه تلاش کرده بود خود را به این جلسه برساند و نشد، در محوطه باز افراد را به رگبار بست که یکی از شهدای آن شهید کچویی است.

منتظری با اشاره به اینکه امروز هم هر جریانی اگر بخواهد در مقابل خواست ملت و جریان انقلاب بایستد دستگاه قضایی با همان اقتدار با آنها برخورد خواهد کرد، افزود: ما ابایی از اینکه تعداد دیگری از ما را هم ترور کنند نداریم.

/

 

 




+ 11
مخالفم - 4
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری