پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۱۲
۸
۰
نسخه چاپی

می خواستم پشت پرده ها را بگوییم/ امیدواریم برداشت سطحی نشود

کارگردان فیلم سینمایی "ایده اصلی" در نشست خبری این فیلم که در پردیس ملت برگزار شد،درباره موضوع فیلمش که اشاره‌هایی به فسادهای اقتصادی دارد بیان کرد: اگر واقع بینانه به مسائل اطراف نگاه کنیم و راه حل پیدا کنیم می‌بینیم بزرگترین دلیل همه زشتی‌ها پیرامون ما ریشه در فساد اقتصادی دارد و شایسته سالاری به سختی در حال پیروزی است، امیدوارم از این فیلم برداشت سطحی نشود.


عوامل فیلم «ایده اصلی» در هشتمین روز سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر

به گزارش تیتربرتر، آزیتا موگویی کارگردان این اثر در پاسخ به پرسشی درباره بودجه و منابع مالی این فیلم گفت: شهرداری و بانک شهر اسپانسر این فیلم بودند. در تیتراژ سرمایه‌گذارها گفته شده و از جمله آنها یک شخص کارخانه‌دار است، شرکت توسعه گردشگری و خودم که از جمله دیگر سرمایه‌گذارها هستیم. منطقه آزاد کیش هم ماشین و هتل در اختیار ما گذاشت.

موگویی که تهیه این اثر را هم برعهده داشته است، تصریح کرد: از جمله کسانی بودم که همواره از اعلام شفافیت مالی استقبال می‌کرده‌ام به همین علت اعلام می‌کنم که بودجه این فیلم که سفرها زیادی برای ساخت آن انجام شده، کمی بیش از ۴ و نیم میلیارد تومان بوده و ساخت این فیلم با افزایش قیمت ارز همزمان بوده است.

این فیلمساز درباره اصطلاحاً لاکچری بودن فیلمش هم خاطرنشان کرد: این قصه درباره یک طبقه اجتماعی خاص است و وقتی صحبت از قراردادهای میلیون دلاری است، مجبوریم که زندگی واقعی کسانی که بسیار پولدار هستند را به درستی توصیف کنیم.

موگویی در این نشست درباره موضوع فیلمش که اشاره‌هایی به فسادهای اقتصادی دارد بیان کرد: اگر واقع بینانه به مسائل اطراف نگاه کنیم و راه حل پیدا کنیم می‌بینیم بزرگترین دلیل همه زشتی‌ها پیرامون ما ریشه در فساد اقتصادی دارد و شایسته سالاری به سختی در حال پیروزی است. امیدوارم از این فیلم برداشت سطحی نشود.

وی همچنین درباره نوع خاص تدوین این اثر اظهار کرد: برای نسخه اکران عمومی به طور خاص در بخش تدوین تغییراتی خواهیم داشت.

به گزارش تیتربرتر، در ادامه این نشست امیر عربی نیز که فیلمنامه‌نویس این اثر گفت که داستان الهام گرفته از واقعیت است.

مریلا زارعی از بازیگران "ایده اصلی" نیز در واکنش به سوالی درباره لاکچری بودن این فیلم گفت: من اخبار اجتماعی و اقتصادی را دنبال می‌کنم. خبری را درباره اجاره املاک تهران خواندم که حتی روی کاغذ و مقاله برایم حیرت‌آور بود.

او ادامه داد: ما در جامعه زندگی می‌کنیم که وضعیت معیشت بسیار سخت است اما نکته جالب این بود که بر سر تصاحب این خانه‌ها مسابقه است. صاحبان این خانه‌ها نبض این جامعه را در دست دارند و این فیلم بحث ریشه‌ای دارو. شکاف طبقاتی عظیمی بین مردم است و کسی آنقدر دارد که نمی‌داند با آن باید چه کار کند. ما می‌خواستیم پشت پرده‌ها را بگوییم.

این بازیگر درباره ایفای نقشش در این فیلم گفت که از مخاطبان می‌خواهد این اجازه را به او بدهند تا او نقش‌های مختلفی را امتحان کند تا حس پویایی و طراوت از نقش‌هایش داشته باشد.

او همچنین تاکید کرد: کار کردن با فیلمسازان زن را دوست دارد و برایش جذاب است.

هانیه توسلی که نقش لاله را در "ایده اصلی"برعهده داشت، از اینکه اجرای این نقش به نظرش متفاوت‌تر از کارهای قبلی‌اش بوده ابراز خوشحالی کرد.

بهرام رادان دیگر بازیگر این فیلم با اشاره به اینکه زمانی که فیلم را شروع کردیم، به جهت شرایط اقتصادی ساختش شبیه یک رؤیا بوده است، بیان کرد: به نظرم فیلم‌ها و سینما باید سرگرم کننده باشند اما پشت این سرگرمی شاید برداشت‌های متفاوتی هم از این اثر شده باشد.

پرویز آبنار صداگذار "ایده اصلی" گفت که بعد از میکس فیلم حتی فرصت نشده حتی یک‌بار هم آن را ببینیم چون اگر می‌خواستیم ببینیم فیلم به جشنواره نمی‌رسید.

آزیتا موگویی (کارگردان و تهیه‌کننده)، بهرام رادان، مریلا زارعی، پژمان جمشیدی، هانیه توسلی، مهرداد صدیقیان (بازیگران)، امیر عربی (فیلمنام نویس)، سودابه خسروی (طراح گریم)، علیرضا برازنده (مدیر فیلمبرداری)، بهزاد عبدی (آهنگساز) در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام




+ 8
مخالفم - 9
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری