پایگاه خبری تحلیلی تیتربرتر

تقویم تاریخ

امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
پنج شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ۱۵:۲۳
۱۱
۰
نسخه چاپی
حاجی بابایی:

خرید خدمات در آموزش و پرورش سبب اجاره دادن دانش آموز می شود

حاجی بابایی:
رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس معتقد است خرید خدمات در آموزش و پرورش سبب اجاره دادن دانش آموز می شود و این سیاست با اصول ۳۰ و ۴۳ قانون اساسی مغایرت دارد.

حمیدرضا حاجی بابایی در خصوص وضع قوانین استخدامی معلمان که باعث فربه‌تر شدن نیروی دولتی می‌شود، گفت: برنامه ششم به این نکته صراحت دارد که دولت کوچک‌سازی شود اما به استثنای مدرسه و اگر دولت بر اساس قوانین مصوب مجلس مکلف به جذب یک عده اعم از نیروی نهضتی یا حق‌التدریس شود از آن سو تعدادی نیز بازنشسته می‌شوند؛ یعنی نیروهای جذبی جای بازنشسته‌ها را می‌گیرند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، خصوصی‌سازی مدارس را مغایر با اصول 30 و 43 قانون اساسی دانست و با انتقاد از ایده خرید خدمات افزود: خرید خدمات یعنی خصوصی‌سازی، سبک و ارزان سازی آموزش و پرورش، کاهش کیفیت آموزش و معلق کردن جایگاه معلم.

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس استفاده از خرید خدمت را برای هنرستان‌ها و کارگاه‌ها که در آن دانش‌آموزان دوره‌ای دیده و مجددا به کلاس درس برمی‌گردند، مناسب دانست و تصریح کرد: اینکه مدرسه به بخش خصوصی داده شود و معلمی را با حقوق 500 هزار تومانی به دورترین روستاها بفرستند که نه بیمه باشد و نه امیدی به استخدام داشته باشد، جایگاه معلم را سست می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اسم این سیاست، خرید خدمات نیست بلکه رها کردن آموزش و پرورش است، افزود: ایران در میان کشورهای مختلف دنیا وضعیت مناسبی از لحاظ برداشت جریبی در ارتباط با  آموزش و پرورش ندارد در حالی که کشورهای پیشرفته‌ای همچون ژاپن و آمریکا پول خود را صرف مدرسه و آموزش و پرورش می‌کنند.

حاجی بابایی با بیان اینکه در حال حاضر 13 درصد جمعیت دانش‌آموزان در بخش خصوصی تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: خرید خدمات به معنای خصوصی‌سازی و تخلف است؛ یعنی اجاره دادن دانش آموز که در هیچ کجای دنیا این کار را نمی‌کنند.

وی ادامه داد: معلمی که به روستا رفته و تدریس می‌کند به امید استخدام در آموزش و پرورش است؛ اکنون جمعیت نیروی خرید خدمات 40 هزار نفر شده که جلوی مجلس تجمع خواهند کرد.

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید از خرید خدمات در آموزش و پرورش دست بردارد، گفت: ما معتقدیم دانشجویان نخبه و توانمند کشور که از طریق آزمون سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و چهار سال درس می‌خوانند و دوره می‌بینند، سر کلاس درس بروند.



+ 11
مخالفم - 5
نظرات : 0
منتشر نشده : 0

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به سایت تیتربرتر می باشد .
هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری